728 x 90

آبدانان و زاهدان؛ قیام جواب اعدام

سخن روز
سخن روز

شامگاه پنجشنبه ۱۱خرداد جوانان آبدانان از استان ایلام، در هفتمین روز قتل حکومتی بامشاد سلیمان‌خانی جوان ۲۱ساله به خیابان‌ها آمدند و در حالی که شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سرمی‌دادند با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند. پاسداران جنایتکار خامنه‌ای که نتوانستند آتش خشم مردم را خاموش کنند، اقدام به تیر مستقیم به‌سمت مردم و جوانان شورشگر کردند. شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌یی به‌سمت تظاهرکنندگان، ده‌ها مجروح بر جای گذاشت.

سخنگوی مجاهدین گفت: «خون بامشاد می‌جوشد، آبدانان می‌خروشد. درود به مردم بپاخاسته آبدانان و دست‌مریزاد به جوانان دلیر و شورشگر با درسی که با شعارهای مرگ بر خامنه‌ای به دشمن و مزدورانش دادند».

روز جمعه ۱۲خرداد مردم و جوانان دلیر زاهدان با شعار «مرگ بر حکومت اعدامی» و «مرگ بر حکومت بچه‌کش» ولایت پلید کودک‌کش و حاکمیت قتل‌عام را بار دیگر به‌لرزه درآودند.

در شرایطی که خلیفهٔ خون‌ریز ارتجاع برای سدبستن در مقابل قیام، به اعدام‌های فزاینده روی آورده و عفو بین‌الملل زندان‌های ایران را «میادین کشتار» توصیف می‌کند، جوانان دلیر بلوچ در زاهدان در نهمین ماه قیام روی پلاکاردهایشان نوشتند «طناب دار جلاد، بر گردن دماوند، دیگر اثر ندارد».

در این هفته ماشین کشتار خامنه‌ای برای جلوگیری از همین خروش دست‌کم ۴زندانی هم‌وطن بلوچ را در شهرهای زاهدان و زابل و کهنوج اعدام کرد و پاسداران آتش به‌اختیار خلیفهٔ ارتجاع ۷سوخت‌بر زحمتکش را در شهرهای زاهدان، ایرانشهر و نهبندان و راسک با شلیک گلوله به‌قتل رساندند.

اما شورشگران بلوچ رودروی خلیفهٔ خون‌ریز فریاد زدند: «می‌کشم، می‌کشم، آن‌که برادرم کشت»، «برادر شهیدم، خونتو پس می‌گیرم»، «از زاهدان تا تهران، جانم فدای ایران»، «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت»، «بسیجی، سپاهی، داعش ما شمایی» و «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان». آنها نشان دادند که توفان تهدید و شلیک و اعدام، آتشفشان شعله‌ور قیام را خاموش نمی‌کند.

مردم زاهدان در جمعه ۱۲خرداد با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای»، «نه سلطنت، نه رهبری، دموکراسی برابری» و «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر» مرزشان را با هر نوع دیکتاتوری روشن کردند و اثبات کردند آتشی که از خون شهیدان برمی‌خیزد هرگز خاموش و فراموش نمی‌شود.

خشم و خروش انقلابی در آبدانان و زاهدان باز هم نشان داد که موج اعدام‌ها و سایر تمهیدات سرکوبگرانهٔ دشمن نمی‌تواند رژیم پوسیده آخوندها را از مهلکه قیام و سرنگونی نجات دهد. جامعه انفجاری با مقاومت انقلابی و کانون‌های شورشی، قیام‌های آتشینی را برای برچیدن بساط رژیم جهل و جنایت در چشم‌انداز قرار داده است.

سایت حکومتی دیدار روز ۸خرداد از قول از یک مقام سابق حکومتی با اشاره به همین شرایط جوشان و انقلابی خطاب به سرکردگان نظام آخوندی نوشت: «این‌طور نیست که شما الآن آرامش را می‌بینید و فکر می‌کنید زیر این آرامش هیچ خبری نیست، نه آتش زیر خاکستر است و مطمئن باشید که اینها با یک جرقه ممکن است دوباره شکل دیگری به خودش بگیرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b4e4e92a-1abb-4f74-ae63-8b06c132ca7b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات