728 x 90

اربعین و نمایش یزیدی خامنه‌ای و رئیسی

سخن روز
سخن روز

نمایش دجالگرانه و بسیار پر خرج خامنه‌ای و رئیسی که به‌اسم امام حسین و اربعین، اما با رسم شمر و یزید، از چندین روز پیش آغاز شده بود، ظاهراً به‌پایان رسیده است. اظهارات مقامها و ارگانهای دست‌اندرکار، گوشه‌هایی از ابعاد هزینه‌های سرسام‌آوری را که صرف این نمایش دجالگرانه شده، برملا می‌کند: استاندار ایلام اعلام کرد: «۶۴۰۰میلیارد تومان در حوزه زیرساخت‌های اربعین هزینه شده» (تلویزیون رژیم ـ ۱۶شهریور).

وزارت کار رژیم اعلام کرد که به‌پرسنل این وزارتخانه ۳روز مرخصی تشویقی، ۵میلیون تومان کمک‌هزینه و یک میلیون تومان برای هر یک از اعضای خانواده، جهت اعزام به‌راهپیمایی اربعین پرداخت می‌شود. سایت حکومتی دیده‌بان (۱۱شهریور) ضمن درج این خبر، خاطرنشان کرد: «با ۸۵۰میلیارد تومانی که قرار است وزارت رفاه برای سفر اربعین کارکنانش هزینه کند می‌توان ۱۵۰۰واحد آپارتمان ۷۰متری را در طرح مسکن ملی، از صفر تا صد ساخت و تحویل داد، می‌توان ۵۷۰۰ شغل با وام ۱۵۰میلیون تومانی ایجاد کرد.

رئیس ستاد حکومتی اربعین شهرداری تهران نیز از تخصیص بودجه ۴۰میلیارد تومانی شورای شهر رژیم در تهران برای مراسم اربعین خبر داد (تلویزیون رژیم ـ ۱۷شهریور).

پاسدار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران نیز اعلام کرد: «فقط نزدیک ۱۵۰دستگاه تریلر بزرگ ما، در اختیار نقل و انتقالات سیستم آشپزخانه‌های موکب‌هاست» (تلویزیون رژیم ـ ۱۳شهریور).

روزنامهٔ حکومتی جمهوری (اول شهریور) با اشاره به «بسیج کردن بسیاری از دستگاههای اجرائی، انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی، خدمات‌رسانی، بانکی، حمل و نقل و تخصیص بودجه هنگفت دولتی، شرکتها و شهرداریها برای برگزاری راه‌پیمایی اربعین» سؤال کرد «این چه توجیهی دارد؟».

این بریز و بپاش، جنگ گرگهای درون نظام را دامن زده و صدای برخی مهره‌ها و رسانه‌های رژیم را هم درآورده است؛ تا آنجا که آخوند دژخیم موسوی تبریزی که عنوان «دبیر مجمع محققان و مدرسین حوزه قم» را هم یدک می‌کشد، صدا به‌اعتراض برداشته و می‌گوید: «این بودجه‌های هنگفت در شرایطی که مردم گرسنه‌اند، حرام است» (سایت حکومتی بهارنیوز ـ ۱۴شهریور).

روزنامهٔ حکومتی جمهوری (اول شهریور) هم نوشت: «قطعاً این قبیل اقدامات به‌نفع کشور و دین و امام حسین نیستند... چه منطقی اجازه می‌دهد این‌همه نیرو، امکانات و بودجه با هزینه بیت‌المال برای یک مانور تبلیغاتی که نه امام حسین به‌آن نیاز دارد و نه مشکلی از ملت و کشور حل می‌کند، صرف شود؟».

راستی چرا خامنه‌ای در این وانفسای بحران اقتصادی و شرایط انفجاری جامعه اقدام به‌چنین نمایش پرهزینه‌یی می‌کند؟ اظهارات رئیسی در اجتماعی از مزدوران رژیم در همان روز اربعین (۱۵شهریور) می‌تواند تا حدود زیادی روشنگر باشد. جلاد۶۷ به‌مخاطبانش که گویا از شرکت‌کنندگان نمایش اربعین هستند می‌گوید: «حضور شماها قدرت خلق کرده، روز قدس و ۲۲بهمن، حضور مردم قدرت خلق کرده، اینها قدرتهایی است که خلق شده».

معاون سیاسی امنیتی استان کرمان نیز با اذعان به این‌که رژیم با برگزاری اربعین و سایر مراسم‌های مذهبی، اهداف امنیتی خود را دنبال می‌کند، گفت: «راهپیمایی اربعین نوعی از روایت امنیت است. هم‌چنین برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا و … از دیگر مصادیق هستند» (سایت حکومتی الف ـ ۱۳شهریور).

بنابراین در شرایطی که از در و دیوار نشانه‌ها و علائم ضعف و درهم‌شکستگی رژیم می‌بارد و کرکس یأس که بالای سر نظام در حال احتضار ولایت بال گشوده و ریزش نیروهای هراسان و ناامید، شدت یافته خامنه‌ای و رئیسی هر روز بیش از روز پیش به‌نمایش اقتدار و امنیت نیازمند شده‌اند. کریمی قدوسی از سردمداران باند ولی‌فقیه در مجلس ارتجاع، نیز می‌گوید: «آقا که می‌داند... خیلی‌ها دارند می‌برند هی می‌گوید نبرید روحیه داشته باشید! امروز روز نشاط است! روز بشارت است!»(تلویزیون رژیم ـ‌۱۶شهریور).

خامنه‌ای با تیر اربعین علاوه بر نمایش اقتدار و امنیت برای سر پا کردن نیروهای بریده و وامانده‌اش، هدفهای دیگری را هم نشانه رفته است: جبران پیشاپیش سوت و کوری نمایش انتخابات پیش رو و مرعوب کردن مردم به‌جان آمده در سالگرد قیام؛ خلیفهٔ ارتجاع هم‌چنین می‌خواهد با مصادرهٔ راه‌پیمایی اربعین که از صدها سال پیش با شرکت انبوه زائران در عراق مرسوم بوده، خود را صاحب علّة این مراسم وانمود کند و جمعیت شرکت‌کننده را به‌حساب خودش بگذارد و با لشکرکشی به‌خاک این کشور، میخ نفوذش در عراق را محکم کند.

اما این دجالگریها جز خشم و نفرت مردم ایران و مردم عراق و منطقه که دست ولی‌فقیه فرتوت و فریبکار ارتجاع را خوانده‌اند، حاصل دیگری برایش نخواهد داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b233e3e1-860f-4bd7-90ec-65f7cad198fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات