728 x 90

استعفای وزیر بهداشت و ورشکستگی دولت آخوند حسن روحانی!

استعفای وزیر بهداشت آخوند روحانی
استعفای وزیر بهداشت آخوند روحانی

رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی دلیل اصلی استعفای وزیر بهداشت دولت آخوند حسن روحانی را اعتراض به تخصیص ندادن بودجه کافی و عدم تحقق بودجه تخصیص یافته به طرح تحول سلامت می‌دانند.

او نیز در استعفا‌نامه‌اش به روحانی دلیل استعفایش را «ناهماهنگی و خلف وعده‌های مکرر مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور» ذکر کرد.

نامه استعفای قاضی‌زاده هاشمی به روحانی به تاریخ ۵دی ۹۷ است اما تا روز ۱۳دی این استعفا‌نامه علنی نشد و در این روز روحانی با استعفای او موافقت کرد.

 

ورشکستگی طرح «تحول سلامت» آخوند روحانی 

بر مبنای گزارش یک برنامه تلویزیون رژیم با عنوان «حالا خورشید» در سال جاری تحقق بودجه طرح تحول سلامت حدود ۳۰درصد بوده و در کل ۶سال اجرای طرح کمتر از ۱۶۰۰۰میلیارد تومان و کمتر از ۵۰درصد ارزیابی شده است که این امر باعث بدهکاری سنگین بیمه‌ها و به ورشکستگی کل طرح منجر شده است.

مورد دیگر ۲برابر شدن عنوان بیماریهای خاص طبق مصوبه مجلس اما کاهش بودجه آن از ۲۶۰میلیارد تومان در سال جاری به ۱۶۰میلیارد تومان در سال آینده است.

در زمینه عدم تخصیص بودجه لازم به بیماریهای خاص حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع گفت: «حداقل ۵۰بیماری خاص وجود دارد که ۲سال قبل حدود ۳۰۰میلیارد تومان برای آن تعیین شده بود، اما در بودجه ۹۸ حدود ۱۵۰میلیارد تومان برای آن تعیین شده است».(خبرگزاری مجلس ۹دی ۹۷)

طرح تحول سلامت یکی از برنامه‌های دولت اول روحانی بود که روحانی آن‌ را با طمطراق اعلام کرد و این طرح را در کنار برجام به‌عنوان ۲دستاورد بزرگ دولتش اعلام کرد.!

با وجود این فتح‌الفتوح پوشالی حسن روحانی در زمینه بهداشت و سلامت، هم‌چنان‌که تلویزیون حکومتی هم به آن اشاره کرد، طی این سالیان همواره بودجه تخصیص داده شده به آن محقق نشده است، تا جایی که بسیاری از پرداخت‌های بیمارستانها به پرسنل و پرداخت‌های بیمه‌ها به پزشکان و بیمارستانها معوق مانده است.

عدم تخصیص بودجه کافی و تحقق نیافتن بودجه تخصیص یافته، باعث شده است که دارندگان بیمه سلامت با مشکلات عدیده و بزرگی برای درمان بیماری‌شان مواجه شوند.

از جمله این‌که دارندگان بیمه سلامت تنها در بخش دولتی پذیرش می‌شوند و در مراکز خصوصی هزینه می‌پردازند. داروخانه‌ها هم از پذیرش نسخه‌های تجویزشده در خارج از مراکز دولتی منع شده‌اند.

 

حذف بسیاری از اقلام دارویی از پوشش بیمه 

بیمه‌ها بسیاری از داروهای حیاتی و ویژه و بسیاری از داروها را به بهانه گرانی و برخی را به بهانه ارزانی! در چارچوب بیمه نمی‌پذیرند و بیمه سلامت عملاً ماکت و شکلک شده است.

تلویزیون شبکه خبر ۲۷آذر ۹۶ در گزارشی با عنوان ”پوشش ناقص بیمه درمانی و حذف بیمه“ گفت: «به ناز بیمه‌ها هم نیازمند نباش. بیمه‌ها که هر ماه حق بیمه‌شان را یادآوری می‌کنند سر بزنگاه خبری از آنها نیست. از بیمه نشدن بیماران سخت و صعب‌العلاج گرفته تا داروهای خارجی و درمانهای ناباروری. حالا چند روزی است حرف و حدیثها از حذف ۱۶۲قلم دارو از فهرست داروهای تحت پوشش بیمه است. سخنگوی وزارت بهداشت می‌گوید ارزان بودن این داروها ملاک حذف آنها از بیمه است و ما قصد داریم با پول این داروها کار دیگری بکنیم».

 

برملا شدن ژست توخالی روحانی موسوم به «بیمه سلامت» در جنگ باندهای درونی 

خبرگزاری مهر آخوندی ۴تیر ۹۶ نوشت: «نزدیک به یک ماه پس از آن که حسن روحانی در رقابتهای انتخاباتی، بیمه سلامت رایگان را یکی از دستاوردهای دولت خود برشمرد، خبرهایی درباره حذف برخی از افراد تحت پوشش بیمه سلامت به گوش می‌رسد».

پیش از این نیز تلویزیون رژیم با اعلام خبری بر ورشکستگی طرح تبلیغاتی بیمه سلامت صحه گذاشت و گفت: «بیمه سلامت در مسیر حذف! بیمه سلامت در این مرکز پذیرش نمی‌شود. این اطلاعیه‌ای است که در اغلب مراکز درمانی خصوصی مردم دارند می‌بینند و دیگر این مراکز دفترچه بیمه سلامت را قبول نمی‌کنند. بیمه سلامت قرار بود که بیمه پایه ۷۵میلیون ایرانی باشد و به‌دنبال آن نظام ارجاع و پزشک خانواده را شرایطش را بهتر بکند و این‌طور که به‌نظر می‌رسد جامعه هدفش هی دارد کمتر می‌شود و دارد در مسیر حذف قرار می‌گیرد».

ملاحظه می‌شود که این فتح‌الفتوح روحانی در زمینه بهداشت و سلامت مردم چگونه عملاً پوشال از کار درآمده است.

در زمینه پوشالی بودن آن واخاذی دولت از بیماران و مشکلات بیشماری که بر سر راه بیماران است روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران ۳آبان ۹۶ با عنوان طنز آمیز «طرح تحول سلامت به سلامت!» نوشت: «پس‌لرزه‌های اشتباهات در طرح تحول سلامت برای مردم ادامه دارد و خیلی وقت است که مجلس و دولت برای مدیریت منابع باقی‌مانده به سراغ مردم و آسیب‌پذیر‌ترین اقشار آمده‌اند تا بتوانند به‌گونه‌ای دخل و خرج طرح تحول را جور کنند. این مسأله موجب شده تا تنها پوسته‌ای از طرح تحول باقی بماند و با عقب‌نشینی گام‌به‌گام دولت و بیمه‌ها از ادامه کار، بار تمام آن هزینه‌هایی که در گام سوم این طرح به بهانه واقعی کردن تعرفه‌ها رشد متوسط  ۱۸۷برابری داشت، بر دوش بیماران بیفتد. حالا هم با محدود شدن کاربرد دفترچه‌های بیمه سلامت به مراکز دولتی، بیماران بیش‌از‌پیش سرگردان و درمانده شده‌اند».

 

بودجه نهادی آخوندی در مقایسه با بودجه بهداشت کشور 

عدم تخصیص بودجه کافی برای سلامت کشور و تحقق نیافتن بودجه تخصیص یافته به طرح تحول سلامت که با عث به‌وجود آمدن مشکلات بسیاری برای مردم شده، در شرایطی است که بخش زیادی از بودجه کشور به حوزه‌های آخوندی اختصاص داده می‌شود. آن‌چنان‌که از ابتدای سال ۹۷ تاکنون چند نهاد حوزه علمیه جمعاً ۵۱تراکنش از خزانه کشور بیش از ۹۲۲میلیارد تومان دریافت کرده است.

 

جدول بودجه نهادی آخوندی در مقایسه با بودجه بهداشت کشور

جدول بودجه نهادی آخوندی در مقایسه با بودجه بهداشت کشور

 

این رقم بیشتر از بودجه استانی پیشنهادی ۲۲استان کشور در سال آینده و تقریباً «۳برابر کل بودجه استانی» استان قم است.

بودجه نهادهای به‌اصطلاح فرهنگی نیز نسبت به سال قبل ۱۰درصد افزایش یافته است.

 

بودجه سازمانهای فرهنگی و مذهبی حکومت آخوندی در سال ۹۸

بودجه سازمانهای فرهنگی و مذهبی حکومت آخوندی در سال ۹۸

 

وظیفه اصلی این نهادها بسط خرافات ارتجاعی و آخوندی در داخل کشور و صدور ارتجاع و بنیادگرایی و تفرقه‌افکنی مذهبی در خارج کشور است.

بودجه نیروهای سرکوب با عنوان «نیروهای دفاعی» نیز افزایش ۲۱درصدی دارد.

در این رابطه امیر حاتمی، وزیر دفاع رژیم، گفت: «بودجه دفاعی کشور در سال آینده حدود ۲۱درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش خواهد داشت».(سایت شبکه خبر۱۲دی ۹۷)

این حاتم‌بخشی‌ها به نیروهای سرکوب و نهادهای به‌اصطلاح فرهنگی و مذهبی در شرایطی است که دولت آخوند حسن روحانی عملاً ورشکسته شده است و قسمت عمده‌ای از بودجه سال ۹۸ محقق نمی‌شود.

زیرا اساساً بودجه متکی به درآمد نفتی است و این در شرایطی که صدور نفت به یک‌سوم یعنی زیر یک میلیون بشکه در روز تقلیل یافته و در آینده نیز افت بیشتری پیدا خواهد کرد و کسری بودجه قابل‌ملاحظه‌ای در انتظار بودجه سال ۹۸ است.

البته طبق معمول دولت ضدمردمی تلاش خواهد کرد که باز هم دست در جیب و سفره مردم بکند، اما دیگر این شگرد هم کارساز نخواهد بود.

 

ثروت وزیر مستعفی روحانی 

در مورد قاضی‌زاده هاشمی این نکته قابل یادآوری است که یکی از ثروتمندترین افراد در میان سردمداران نظام آخوندی است که در محافل حکومتی همواره در مورد ثروت او چون و چرا وجود داشته است.

پیش از این او در مورد حرف‌ و حدیث‌هایی که در مورد ثروت و چپاولگری‌اش مطرح است گفت: «مهمترین ظلمی که در حق من کردند، برجسته کردن فعالیت من در بیمارستان خصوصی است».(خبرگزاری فارس ۲۰مرداد ۹۲)

او مدعی است که این ثروت هزاران میلیاردی را از طریق حرفه پزشکی به دست آورده است که البته غیرممکن است که یک نفر پزشک از طریق حرفه پزشکی به این همه ثروت دست پیدا کند.

هم‌چنان‌که همه سردمداران حاکمیت و سردمداران دولت روحانی دستی در چپاول مردم داشته است در مورد او هم این قاعده عام صدق می‌کند.

آن‌چنان‌که احمد علیرضابیگی، نماینده مجلس ارتجاع از تبریز، در مخالفت با او برای تصدی پست وزات بهداشت و درمان گفت: «آیا امکان‌پذیر است که یک قاضی صبح در دادگستری قضاوت کند و بعدازظهر به‌صورت وکیل برای همان پرونده فعالیت کند؟ قاضی‌زاده هاشمی برای اجرای این موارد و جلوگیری از آنها چه کارهایی انجام داده است؟ شرکتهایی مانند آواپردیس، آوا سلامت و مؤسسات مشابه زیر نظر جناب وزیر تشکل شده که غیردولتی است... امروز معاون دارو و غذای قاضی‌زاده هاشمی از این موضوع استفاده می‌کند و خود به‌عنوان یک واردکننده و صادر‌کننده دارو به‌صورت خصوصی فعالیت می‌کند. همه این مسایل با جناب وزیر در میان گذاشته شده و امروز ثابت شده است. شما باید اعلام کنید پشتیبان او چه کسانی است و باید برای این مسایل پاسخگو باشید باید اعلام کنید لنزهای آمریکایی آلکان متعلق به چه کسی است و چه کسانی از وارد کردن آن سود می‌برند».(خبرگزاری ایلنا ۲۵مرداد ۹۶)

در برخی محافل حکومتی مطرح می‌شود که قاضی‌زاده هاشمی به‌دلیل مشکلاتی که در سر راه تجارت پرسود او یعنی واردات لوازم پزشکی به‌وجود آمده استعفا کرده است اما او برای مردم اشک تمساح می‌ریزد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d6820acc-8605-4850-9ef8-97125eb61e83"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات