728 x 90

اشک تمساح برای معیشت مردم

اشک تمساح برای معیشت مردم!
اشک تمساح برای معیشت مردم!

روز نهم بهمن در مجلس ارتجاع باز هم تعدادی از نمایندگان رژیم سنگ معیشت مردم را به سینه زدند و آه و ناله کردند. با این همه آه و ناله و پیگیری که در مجلس ارتجاع و در تریبونهای جمعه‌بازارهای رژیم برای معیشت مردم به هوا بلند است، سؤال این است که چرا در عالم واقع نه تنها چیزی تغییر نمی‌کند بلکه هر روز اجناس گران‌تر، بیکاری بیشتر و سفره‌های مردم کوچک‌تر و خالی‌تر می‌شود؟ علت آن آه و ناله‌ها و علت این وضع خراب چیست؟

 

زباله‌گردی جوانان بیکار

مهدی فرشادان، عضو مجلس ارتجاع، در روز ۹بهمن با اشاره به گوشه‌ای از مصائب مردم کردستان، به دولت روحانی حمله کرد و گفت: «اقتصاد کردستان فلج مطلق است عقب‌ماندگی ریشه‌داری در تمام زوایای کشاورزی ما، تولید ما، راه و آب کردستان ریشه دوانده است و شما نمی‌خواهید آن‌را ببینید... جناب آقای دکتر روحانی امروز بیکاری، طلاق، خودکشی، اعتیاد، بی‌سر و سامانی، بی‌تدبیری، تبعیض و سایر آسیب‌های اجتماعی دیگر در کردستان بیداد می‌کند. بنابراین سکوت بنده در جایگاه نماینده مردم کردستان خیانت به رأی مردم است و کم‌کاری شما و تیم کاری‌تان خیانت به اعتماد مردم است.

ملاحظه بفرمایید در شهرهای کردستان چه جوانان بیکار و نجیبی که شبها در میان سطل زباله می‌گردند تا با جمع‌آوری یک کیلو پلاستیک یا مقداری کارتن زندگی کنند. لطفاً بفرمایید آن‌همه وعده اشتغال‌زایی جنابعالی به کجا ختم شد»؟(خبرگزاری مجلس رژیم ۹بهمن ۹۷)

وحشت از قیام ستمدیدگان و گرسنگان علت دیگر ریختن اشک تمساح برای معیشت مردم است. این نکته را محمد قمی، عضو مجلس ارتجاع، گفت، وی با بیان این‌که فشار گرانی و تورم استخوانهای ضعفا را می‌شکند هشدار داد: «الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم مصادیق بی‌عدالتی بسیار زیادند».(خبرگزاری مجلس رژیم ۹بهمن ۹۷)

 

گوشت ۱۰۰هزار تومانی

دعوای باندها بر سر انحصارات صادرات و واردات یکی از انگیزه‌های آنها برای کشیدن قالی از زیر پای حریف به بهانهٔ دلسوزی برای معیشت مردم است. موضوع واردات گوشت و قاچاق دام در جلسهٔ علنی روز ۹بهمن مجلس ارتجاع از جمله عرصه‌های همین دعوای باندی بود. علی محمد شاعری، عضو مجلس ارتجاع، گفت: «تذکر اولم به وزیر جهاد، وزیر صمت و وزیر کشور است در خصوص کنترل بازار است، گرانی کمر مردم را شکسته است. آقایان فکری به‌حال مردم بکنید، قیمت گوشت در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به ۱۰۰هزار تومان رسیده».

 

برای مقابله با گرستگی روزه بگیرید

اما آیا واقعاً مهره‌ها و سردمداران نظام راه‌حلی برای رفع تنگی معیشت مردم دارند؟ پاسخ این سؤال را آخوند صدیقی، گماشتهٔ خامنه‌ای در جمعه‌بازار تهران، ۵بهمن ۹۷ داده است: «این چند روزی که در مشهد بودم بعضی گریه می‌کردند از فشار و مشکلات اقتصادی که دارند. روزه بگیرید. یکی از مصادیق صبر، روزه است، روزه در شرایط اقتصادی همان صرفه‌جوییه. همان کنترل مصرفه».

«روزه گرفتن» راه‌حل نماینده خامنه‌ای برای ملتی است که روی دریایی از نفت و ثروتهای خدادادی از فشار گرسنگی گریه می‌کنند. در مورد گوشت ۱۰۰هزار تومانی هم حجتی، وزیر کشاورزی آخوند روحانی، در تلویزیون رژیم آب پاکی را روی دست مردم ریخت و گفت: «مجری: در حوزهٔ گوشت و مرغ با افزایش قیمت مواجهیم و این برای مردم باعث گلایه‌مندیشون شده مردم راضی نیستن از شرایط قیمتی؛ دلیل این همه افزایش قیمت چیه آقای مهندس؟

حجتی: من یک توضیحی اول برای بینندگان عزیز بدم. ما این شرایطی که داریم اول باید خدا را شکر کنیم که هست».

 

سقوط معیشت و خشم عمیق‌تر

خبرگزاری ایلنا ماه قبل نوشت: «سقوط معیشت» یک واقعیت مسلم است.

در شرایطی که به‌نظر بسیاری از اقتصاددانان خط فقر در شهرهای بزرگ حداقل ۵میلیون تومان است، بی‌تردید حدود ۹۰درصد مزدبگیران زیر خط فقرند. وضعیتی که هر روز بدتر می‌شود و مردم محروم ایران‌زمین با پوست و گوشتشان آن را لمس می‌کنند.

شرایط سخت معیشتی که رژیم آخوندی بر مردم تحمیل کرده، صبر اقشار مختلف را لبریز کرده است. خیزش‌ها و اعتراضات اقشار مختلف مردم از کارگران و معلمان و بازنشستگان گرفته تا رانندگان کامیون و... همه و همه ایستادگی علیه ستم و استثمار نظام آخوندی است که حداقل معیشت بخور و نمیر را از هم از اکثریت بالای مردم ایران دریغ کرده است.

اشک تمساح نمایندگان مجلس رژیم و سایر سردمداران آن هیچ‌کس را نمی‌فریبد. کسانی که خود دست در استثمار و غارت اموال مردم دارند، خون هم گریه کنند، تنها بیانگر وحشتشان از خشم مردمی است که هرگز از آنها و تمامیت نظام غارت و چپاول نخواهند گذشت. خشمی که خود را در شعارهایی هم‌چون «می‌ایستیم، می‌میریم، حقمون رو می‌گیریم!»، «کارگر می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد!»، «مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر!»، «سوریه را رها کن، فکری به‌حال ما کن!» و «دشمن ما همین جاست، دروغ میگن آمریکاست!» نشان می‌دهد.

خشمی که سر بازایستادن ندارد و روزبه‌روز گسترده‌تر و عمیق‌تر می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/115eb0ce-9cc4-4b37-a54d-291bdc4c6c4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات