728 x 90

اعتراف به فساد اقتصادی، انکار ریشه‌های قیام!

اعتراف به فساد اقتصادی
اعتراف به فساد اقتصادی

خشم انفجاری و تسکین‌ناپذیر مردم از تمامی کار کردها و سیاستهای رژیم که هر روز در خیابانهای شهرهای سراسر کشور جریان دارد، رژیم را به تلاش مذبوحانه انداخته است تا به خیال خودش تدابیری برای تسکین‌دادن این خشم و خروش بیاندیشد. یکی از این تدابیر نمایش مبارزه با فساد و مجازات مفسدین اقتصادی است.

امروز در هر تریبون حکومتی از مجلس ارتجاع تا نمایش‌های جمعه و جماعت تا رادیو تلویزیون و تا هر رسانه حکومتی دیگر، صحبت از مبارزه با فساد و مجازات مفسدان اقتصادی است. رژیم علاوه بر نمایش مبارزه با فساد چه هدف دیگری را از این نمایش دنبال می‌کند و در این نمایش با چه تضادها و موانعی مواجه است؟

مجلس ارتجاع امروز ۱۴مرداد جلسه غیرعلنی تشکیل داد، تا اوضاع انفجاری کنونی را مورد بحث قرار دهد. آخوند احد آزادیخواه درباره این جلسه و محتوای آن گفت: «در این جلسه علی لاریجانی گزارشی را از تصمیمات متخذه درباره مسائل اقتصاد ی کشور در کارگروه اقتصادی قوای سه‌گانه به نمایندگان ارائه کرد». (خبرگزاری فارس ۱۴مرداد ۹۷)

به گفته وی در جلسه سران سه‌قوه که دیروز تشکیل شده است، بر برخورد با مفسدان اقتصاد ی تأکید گردیده و بنا شده تا قوه قضاییه در این رابطه وارد عمل شود.

روز ۱۳مرداد ۹۷ همین بحث در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح بوده است و در بسیاری از نماز جمعه‌ها هم، همین بحث به‌اصطلاح مبارزه با فساد مطرح شد.

آخوند صدیقی در نمایش جمعه تهران گفت: «برخورد با متخلفان نباید تبعیض‌بردار باشد از فرمایشات سخنگوی محترم قوه قضاییه اینجور استفاده می‌شود که این فساد ارزی و فساد سکه‌ای و فسادهای دیگر پس پرده‌اش همکاری با بعضی افرادی که در بدنه دولت، در مسئولان ریشه دارند واقع می‌شود و اینجور که ایشون وعده دادند و وعده به‌حقی هم هست».

به‌طور آشکاری رژیم و مهره‌ها و رسانه‌های آن تلاش می‌کنند قیام مردم را به چارچوب اقتصادی محدود کنند و آن را صرفاً اعتراض به گرانی و فساد جلوه بدهند.

از جمله آخوند علم‌الهدی، امام‌جمعه و نماینده خامنه‌ای در مشهد، خطاب به به‌اصطلاح مردم و در واقع خطاب به نیروهای رژیم گفت:‌ «خودشما مردم باید به صحنه بیایید اما چه‌جور به صحنه بیایید؟ نه آنجوری که جاسوسهای آمریکایی با فراخوانها می‌خواهند از این موقعیت سوء‌استفاده کنند شما را به صحنه بیاورند، مقابل نظام نگه دارند... شما نباید بیایید مقابل این نظام وایستید و نه آنجوری که آنها فکر می‌کردند با یک فراخوان شما را به صحنه بیاورند و مقابل نظام قرار بدهند و آب در آسیاب آمریکا بریزند».

واضح‌تر از همه اظهارات آخوندی به نام قوامیان در نمایش جمعه پردیسان قم است که گفت: «ما از همه طلاب انقلابی می‌خواهیم هر شهری هستید مردم اعتراض کردند بروید داخلشان و با آنها شعار بدهید، نگذارید منافقین بیایند آن شعارها را عوض کنند و راهپیمایی‌ها را مصادره بکنند. همراه مردم باشید، مردم با ما هستند، اعتراضاتشان هم درست است. مگر شما اعتراضات ندارید، آنها هم دارند، این طور نیست که هر که اعتراض کرد ضدانقلاب است. پس ما هم داریم اعتراض می‌کنیم ضدانقلابیم؟ امام‌جمعه هم ضدانقلاب است، نعوذ بالله رهبر هم ضدانقلاب است، همه دارند اعتراض می‌کنند، همه به‌ستوه آمدند از این کلاف سردرگم که کفر خارجی و نفاق داخلی آن را پدید آورده است».

اما آیا رژیم در همین نمایش مبارزه با فساد چقدر جدی است و آیا اصلاً می‌تواند همین نمایش را تا ته پیش ببرد؟ یادداشت روز کیهان خامنه‌ای در شماره امروز به قلم پاسدار شریعتمداری رئیس کیهان می‌تواند پاسخی به همین سؤال باشد.

کیهان می‌نویسد: «کشف اتاق عملیات جنگ اقتصادی دشمن در داخل کشور و زدن سرپل‌های بیرونی آنها برای نیروهای اطلاعاتی به آسانی امکان‌پذیر است...».

این مقاله سپس این سؤال را مطرح می‌کند که چه کسانی به وزارت اطلاعات اجازه پیگیری و کشف سرنخ‌ها را نمی‌دهند؟! و خود در جواب آدرس دولت روحانی را می‌دهد و می‌افزاید:‌ «این احتمال با توجه به مواردی از رانت‌خواری‌ها و سوء‌استفاده‌های کلان مالی که در برخی از دستگاههای دولتی اتفاق افتاده است، قوت بیشتری می‌گیرد».(کیهان ۱۳مرداد ۹۵)

به این ترتیب کیهان خامنه‌ای آب پاکی روی دست همان عناصری از رژیم می‌ریزد که دم از مبارزه با فساد و مجازات کلان دزدان و مفسدان اقتصادی می‌زند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d60d3fc6-c343-409d-b7d1-bce42cda8658"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات