728 x 90

ترکیدن حباب قدرت‌نمایی روحانی

ترکیدن حباب قدرت‌نمایی آخوند روحانی
ترکیدن حباب قدرت‌نمایی آخوند روحانی

رجزخوانی های روحانی در برابر آمریکا هر چند فقط دود و دم و برای مصرف داخلی بود اما تلاطم‌هایی را در درون رژیم به همراه داشت.

مقامات و مهره‌های باند خامنه‌ای برای دود و دم‌های حسن روحانی علیه آمریکا کف زدند.

پاسدار قاسم سلیمانی ۴مرداد ۹۷: «این بیانات شجاعانه و قابل افتخار رئیس‌جمهور محترم ما بر همه جامعه ما اثر گذاشت».

اما برخی در باند خامنه‌ای نسبت به آن ابراز شک کردند.

مثلاً مهدی محمدی از مهره‌های دلواپسان نظام ضمن آن که به هم‌باندیهایش توصیه می‌کرد که همین حرفهای روحانی را هر چه که هست باید مغتنم شمرد، می‌گوید: « بسیاری از کسانی که به‌حق، به دولت اعتدال و رئیس آن بدگمان هستند، می‌گویند ساده‌دلی است حرف‌‌های روحانی به آسانی پذیرفته شود و فراموش کنیم او در این سال‌ها چه گفته و هر جا مجال پیدا کرده، چه‌ها کرده است».

رسانه‌ها و مهره‌های همسو با روحانی، غیظ و ناراحتی خود را از اظهارات روحانی پنهان نکردند. واکنش‌هایی که از همان روز دوم مرداد شروع شد. از جمله روزنامه‌ ابتکار حرفش به حسن روحانی این بود که: «گویی مشی روحانی به کلی دستخوش تغییر شده» و این تغییر «نشان از عزم روحانی برای نزدیک شدن هر چه بیشتر به نهاد قدرت دارد».

هر چند روحانی پیام هم‌باندی‌های خود را گرفت و روز چهارم مرداد که مقامات آمریکا مواضع تندتری علیه رژیم گرفته بودند از دود و دم دوباره پرهیز کرد و گفت: « تهدیدات بی‌اساس برخی حاکمان آمریکا ارزش پاسخ‌دادن ندارد»، اما تنش ناشی از الدرم بلدرم بستن تنگه هرمز در باندهای حامی او هم‌چنان ادامه دارد.

در همین رابطه علی بیگدلی از کارشناسان رژیم هم(۶مرداد) به او گوشزد کرد: «مسیر رایزنی سیاسی نباید بسته شود». و روحانی را نصیحت کرد که: «به‌نفع ماست تا با درایت از این فضا عبور کنیم».

روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی هم از زبان مذاکره‌جویان به روحانی هشدار داده که این جریان حامی روحانی «سخنان تند گفتن را نشانه انقلابی بودن نمی‌دانند» و یادآوری کرد «شما را به‌خاطر به سرانجام رساندن برجام تحسین می‌کنند».

و سرانجام بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع هم برای تعدیل آثار حرف‌های روحانی، آن را در حد «هوی» پایین آورد و گفت: «از قدیم گفته‌اند جواب «های، هوی است» وی فرصت را غنیمت شمرد تا در همین شرایط هم آمادگی رژیم برای مذاکره را اعلام کند و تصریح کند: «ما همواره اهل مذاکره بوده‌ایم و نمونه آن موضوع هسته‌یی است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/24f4d7c8-425d-4d06-be4b-b03c3424675a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات