728 x 90

تظاهرات ژنو؛ پیروزی مضاعف بر رژیم قتل‌عام

سخن روز
سخن روز

در شرایطی که روز سه‌شنبه ۲۱آذر، مقاومت ایران و یاران و حامیانش با کارزاری پیروزمند رئیسی جلاد را از حضور در ژنو واپس رانده بودند؛ روز چهارشنبه ۲۲آذر، خیابانهای اطراف فروم مرکز پناهندگان در ژنو در تظاهرات پرشور هموطنانمان، شاهد خلق یک پیروزی مضاعف بود.

تظاهر کنندگان در اجتماع خود، با نصب بنرها، حمل پلاکاردها و شعارهای آتشین، اراده و خشم میلیونها ایرانی را علیه نظام جلادان به‌نمایش گذاشتند. به‌گواه شهروندان و ناظران صحنه، در این روز صدای پناهندگان و فریاد بلند ایرانیان، نه در سالن سرپوشیدهٔ مجمع جهانی پناهندگان ملل متحد، بلکه در بیرون سالن طنین‌انداز شد.

به این ترتیب، کارزار بزرگ ایرانیان علیه رئیسی جلاد که از چند روز قبل آغاز شد و با لغو سفر رئیسی به اوج رسید، در این روز اوج دیگری یافت و ارادهٔ سترگ ایرانیان برای ادامهٔ کارزار تا فتح قلهٔ پیروزی را به نمایش گذاشت.

ایرانیان آزاده با فریاد «رئیسی جنایت‌پیشه محاکمه در پیشه»، «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر»، «قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان» و «ننگ ننگ ننگ، ننگ بر این بند و بست»، سیاست کثیف مماشات و بند و بست با جلادان را به‌چالش کشیدند و با اعتراض علیه حضور هیأت جنایتکار رژیم آخوندی، خواهان حسابرسی از رئیسی جلاد و سران رژیم از جمله خامنه‌ای به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی شدند.

روز ۲۱آذر خبرگزاری بلژیک (بلگا) با اشاره به لغو سفر رئیسی و شکایت شاهدان جنایات در هیأت مرگ زندانهای اوین و گوهردشت نوشته بود: «در شکایتی که به دادستان فدرال آندرئاس مولر ارسال شد... شاکیان خواستار تحقیق در مورد نسل‌کشی و جنایات علیه بشریت توسط رئیس‌جمهور (رژیم) ایران شدند. وی متهم به شرکت در شکنجه و اعدام‌های غیرقانونی در جریان قتل‌عام دهها هزار مخالف در سال۱۳۶۷ است».

در اجتماع هموطنانمان در ژنو در روز چهارشنبه، رضا شمیرانی زندانی سیاسی و از شاهدان قتل‌عام و شاکیان به دادستانی فدرال سوئیس علیه جلاد۶۷، طی سخنانی گفت: «درود بر شما که در خلق این کارزار بزرگ مشارکت فعال داشتید و یک شکست بزرگ بر رژیم آخوندها و جلاد۶۷ وارد کردید. تبریک به مجاهدان اشرفی، به رزم‌آوران آزادی و سرداران مقاومت و مبارزه در اشرف۳ که قلب تپنده مبارزه ملت ایران برای آزادی هستند و تبریک به یاران و سربداران شهید در اوین و گوهردشت که هر چه داریم از آنهاست». شمیرانی در ادامه افزود: «ما بازماندگان در قبال خون شهدای قتل‌عام و تعهدی که به خواهر مریم در راستای جنبش دادخواهی داده‌ایم از وظیفه سنگینی برخورداریم. ما نباید بگذاریم قاتل دوستانمان این‌گونه آزادانه به اروپا سفر کنند. مادران شهدا بدانند که فرزندان آنها را فراموش نکرده‌ایم و سایه‌به‌سایهٔ قاتلان آنها را دنبال می‌کنیم».

رمی پاگانی شهردار سابق ژنو نیز که در شمار سخنرانان تظاهرات بود گفت: «من به شما و خودمان تبریک می‌گویم که با این کارزار بین‌المللی از این‌که رئیسی پایش را در ژنو بگذارد جلوگیری کردید. این مبارزه باید ادامه پیدا کند. مبارزه ما باید تا سرنگونی این رژیم خونخوار و فاشیسم مذهبی که هر روز علیه مردم ایران دست به جنایت می‌زند ادامه پیدا کند. من از همه شما دعوت می‌کنم که تا روز رهایی مردم ایران از حاکمیت این رژیم به همبستگی و مبارزه خودمان با مردم ایران ادامه بدهیم».

پائولو کازاکا، نماینده پیشین پارلمان اروپا و از حامیان دیرین مجاهدان اشرفی با کارنامهٔ پربار از رویارویی شجاعانه با سیاست ننگین مماشات طی سخنانی گفت: «ما باید همواره علیه این رژیم اعتراض کنیم... آنها ۳۰ هزار زندانی سیاسی را در جریان قتل‌عام ۶۷ اعدام کردند ولی نتوانستند عشق به آزادی و حقوق‌بشر را سرکوب کنند و این رژیم محکوم به شکست است. باید به جای حمایت و مذاکره با رژیم ایران جامعه جهانی و کشورهای اروپایی از مردم ایران در مبارزه‌شان برای آزادی حمایت کنند».

پس از شکست سنگین خامنه‌ای در لغو سفر گماشته جلادش به ژنو، تظاهرات ژنو با پیامهای روشن و قدرتمند خود به رژیم قتل‌عام و به مماشاتگران با این رژیم نشان داد که خون۳۰هزار سربه‌دار۶۷ در تاروپود انقلاب دموکراتیک مردم ایران و مقاومتی سازمان‌یافته می‌جوشد و می‌خروشد؛ مقاومتی که تا سپردن جلادان به دست عدالت و سرنگونی نظام جهل و جنایت و آزادی میهن ادامه دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c4bdd15f-6007-40db-8f2b-003e052950b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات