728 x 90

تناقض‌گویی‌ها و تعلل در خرید واکسن کرونا؛ چرا؟

واکسیناسیون عمومی خواست عموم مردم ایران
واکسیناسیون عمومی خواست عموم مردم ایران

در حالی که مردم ایران به‌دلیل سیاست جنایتکارانه حاکمیت ولایت فقیه بیش‌ترین قربانیان آمار کرونا را به‌ویژه در کشورهای منطقه دارند، اما خامنه‌ای و روحانی از خرید واکسن کرونا به بهانه‌های مختلف امتناع می‌کند.

روزنامه حکومتی ستاره صبح در اول دیماه در مطلبی با عنوان «... فرصت خرید واکسن را از دست ندهید» نوشت: «انجام واکسیناسیون کرونا در بسیاری از کشورهای جهان از جمله انگلستان، آمریکا، روسیه عربستان، ترکیه، امارات و بحرین شروع کردند و حتی وزارت بهداشت عراق از امضای توافقنامه با شرکت فایزر برای وارد کردن واکسن طی روزهای آتی خبر داده است».

هم‌چنین دویچه وله آلمان در ۲۵ دسامبر۲۰۲۰ (۵ دی) طی گزارشی از آغاز واکسیناسیون کرونا در آمریکای لاتین [مکزیک، شیلی و کاستاریکا) اعلام کرد: «واکسیناسیون کرونا در آمریکای لاتین با واکسن شرکت بیون تک - فایزر آغاز شد. این سه کشور از واکسن آلمانی-آمریکایی بیون تک-فایزر استفاده کرده‌اند. »

سؤال اساسی این است که چرا تعلل در خرید واکسن کرونا؟ چرا وقت گذرانی و بازی با جان مردم؟ هدف چیست؟

 

فضاحت تناقض‌گویی‌ها و از دست رفتن جان انسان‌ها

در شرایطی که تلاش کشورهای دنیا برای تهیه و تزریق واکسن کرونا در سریع‌ترین زمان ممکن اوج گرفته است، رژیم آخوندی در فضاحت تناقض‌گویی‌ها تلاش می‌کند پای خریدن واکسن نرود.

روزنامه آرمان رژیم در ۴دی۹۹ در مطلب «واکسن بخرید» نوشت: «فقط به تناقض‌گویی مسئولان در یک هفته گذشته اشاره‌یی داشته باشیم؛ حریرچی می‌گوید که واکسن را تأمین می‌کنیم. رئیس بانک مرکزی می‌گوید به‌دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم واکسن بخریم، وزیر بهداشت خبر می‌دهد که واکسن را خریداری کرده‌ایم و عضو هیأت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران می‌گوید که در طرح واکسیناسیون سازمان بهداشت جهانی (کواکس)، سهمیه ایران در حدود هشت‌میلیون نفر است».

عباس آقازاده، رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی رژیم گفت: «تولید واکسن برای ما افتخاری است. اما تا سال آینده به تولید نمی‌رسیم. ما تاکنون از مدیریت اپیدمی عقب افتاده‌ایم» (تلگرام خبر فوری رژیم ـ ۴دی).

پاسدار جنایتکار نقدی، گفت: «در واکسیناسیون واکسنهای خارجی کرونا مشارکت نخواهیم کرد. به پرسنل سپاه و بسیج تزریق واکسنهای خارجی کرونا را به‌دلیل مکانیسم عمل خاص آنها توصیه نمی‌کنیم» (تسنیم۴ دی).

 

اعدام سلطان واکسن کرونا!؟

در ادامه جنگ غارت و قدرت در بالای نظام کاشف به‌عمل آمد یک مافیای دارویی سپاه به قصد سودآوری و غارت بیشتر وارد میدان تولید واکسن ضدکرونا شده و هم‌صدا با خامنه‌ای و روحانی تبلیغات ضد واکسن می‌کند تا منافعش حفظ شود.

سایت خبر فوری رژیم در ۵دی به‌نقل از صادق زیباکلام نوشت: «نوبتی هم باشد، نوبت اعدام سلطان واکسن کرونا هست! ... در حالی‌که سهمیه واکسنهای بین‌المللی به کشورهای همجوار ایران می‌رسد. در ایران، مسئولان هر کدام یک سازی می‌زنند. به یک روایت، پول خرید سهمیه مان را نداریم؛ یا پول داریم، ولی آمریکا بواسطه تحریم‌ها نمی‌گذارد. به روایت سوم مشکل نه پول است نه آمریکای جنایتکار؛ بلکه اف. ای. تی. اف صهیونیست مانع‌تراشی می‌کند؛ روحانی می‌گوید ... دولت خدمتگذار همه تلاشش را بکار خواهد بست، تا کشور از بابت واکسن کرونا، هیچ مشکلی نداشته باشد. بالاخره این وسط یکی پیدا خواهد شد و واکسنهای قاچاق را به ایران خواهد رساند، و بالأخره با اعدام سلطان واکسن کرونا، این مشکل هم هم‌چون مشکلات دیگر مان از بین خواهد رفت».

 

از درخواست ۵۰میلیون واکسن نظام پزشکی تا حواله ۱۶ میلیونی

در حالی که رئیس حکومتی سازمان نظام پزشکی در روزنامه حکومتی مردم‌سالاری ۲دی۹۹ به دولت روحانی گفته بود: «واردات واکسن کرونا اولویتی حیاتی است… لازم است برای ضربه زدن به‌شدت اپیدمی کرونا به ۲۵میلیون نفر واکسن تزریق شود. » [تزریق ۵۰میلیون دوز برای دو نوبت.]

متعاقباً در اعتراض به تعلل تهیه واکسن خارجی رئیس بخش عفونی بیمارستان لرستان گفت: «مسئولان جان مردم و کادر درمان را بازیچه کم‌کاریهای خود قرار دادند. خرید ۱۰۰میلیون دوز واکسن مگر چقدر می‌شود که مدام بهانه‌تراشی می‌کنند» (روزنامه حکومتی جهان صنعت ـ ۲دی).

اما رژیم آخوندی با یک‌ماه تأخیر اعلام کرد که برای خرید ۱۶میلیون و ۸۰۰هزار دوز واکسن کرونا حواله کرده است. «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی رژیم گفت: «امروز با همکاری وزارت بهداشت و درمان موفق شدیم منابع مالی مورد نیاز برای واردات ۱۶.۸میلیون دوز واکسن کرونا را به حساب کارگزار سازمان بهداشت جهانی حواله کنیم (خبرآنلاین، رژیم -۵ دی).

 

خرید واکسن رژیم در پایین‌ترین سطح جهانی

در صورت صحت ادعای همتی برای خرید واکسن، رژیم تنها ۱۶.۸میلیون دوز واکسنی که سازمان بهداشت جهانی برای پایین‌ترین سطح برای کشورهای فقیر در نظر گرفته را خریداری کرده است.

ضمن این‌که مشخص نیست همین تعداد واکسن هم کی، کجا و چگونه به دست چه کسانی برسد!

در برابر جنایت آخوندهای غارتگر در خصوص عدم تأمین به موقع خرید واکسن مردم به اعتراض برخاسته و هشتگ «واکسن بخرید» را به ترند اول توئیتر فارسی تبدیل کردند.

 

ایران آخوندزده در فهرست کشورهای فقیر در خرید واکسن کرونا

ایران آخوندزده در فهرست کشورهای فقیر در خرید واکسن کرونا

 

تأخیر در «خرید واکسن» مرگ و میر بیشتر

سوادکوهی، رئیس انجمن مراقبتهای ویژه در ضرورت خرید واکسن گفت: «تمام کشورها خرید واکسن را اطلاع‌رسانی می‌کنند و کشور مبدأ و شرکت و میزان سفارشات را در رسانه‌ها مطرح می‌کند، اما چطور است که ایران در هیچ لیستی از سفارشات هیچ کشوری قرار ندارد. ادعای ساخت واکسن پاک کردن صورت مسأله است» (ایلنا ـ ۲۲آذر).

روزنامه آفتاب یزد در ۴دی ۹۹ از نرسیدن واکسن به دست مردم در زمان مناسب نوشت: «بی‌شک مردم کشور ما حق دارند که مانند کشورهای همسایه واکسن بزنند و مسئولان برایشان این داروی حیاتی را تأمین کنند اگر زمان مناسب معدل جهانی شروع واکسن از دست برود طبعاً وزارت بهداشت مسئول مستقیم عوارض و مرگ‌ومیرهای ناشی از ویروس کرونا خواهد بود».

ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی با تأکید بر این‌که واکسن باید به میزان کافی و در مدت زمان مشخص تأمین شود گفت: «تامین۵۰میلیون واکسن در هشت ماه خیلی مؤثر نیست، بلکه این تعداد باید در سه ماه تأمین و تزریق شود. زیرا اگر فاصله بیفتد، زنجیره ویروسی قطع نمی‌شود» (ایسنا۱ ـ دی).

 

قربانی کردن سلامت به پای امنیت نظام

بر اثر سیاست ضدانسانی خامنه ـ روحانی در تأمین حداقل‌های نرم بهداشت و تغذیه مردم، روزانه افراد بیشتری به قربانگاه کرونا فرستاده می‌شوند؛ تا امنیت نظام در هر صورت حفظ شود.

بنا بر اعلام سازمان مجاهدین خلق ایران در۵ دی ۹۹ بر اثر آمار جان‌باختگان کرونا در ایران بیش از ۱۹۱۶۰۰هزار نفر است.

طبرسی عضو کمیته علمی ستاد کرونا با اشاره به اعلام آمارهای مهندسی شده روزانه رژیم از فوتی‌های کرونا، گفت: «واقعیت این است که تاکنون ۵۴هزار نفر از هموطنان ما بر اثر کرونا جان‌باخته‌اند که این آمار باید دو برابر محاسبه شود، چون برخی از فوت‌شدگان بدون تست بوده‌اند و یا در منزل فوت کردند، باید گفت که یک‌هزارم جمعیت ما به‌خاطر کرونا در این ۱۰ماه فوت شده‌اند» (تلویزیون شبکه خبر- ۵دی).

آمار جان‌باختگان کرونا ـ‌۵دی ۹۹

 

واکسناسیون در کشورهای همسایه و نگرانی نظام از قیام در چشم‌انداز

با آغاز واکسیناسیون ملی در کشورهای همسایه و افزایش آمار جان‌باختگان کرونا در ایران ماهیت ضدانسانی رژیم را هر چه بیشتر آشکار کرد و ترس از طغیان اجتماعی را در ارکان نظام به نمایش گذاشت.

روزنامه حکومتی شرق، ۲دی۹۹ در واکنش هشتگ «واکسن بخرید» نوشت: «در اطراف ایران نیز کشورهای زیادی از جمله عراق و عربستان کار پیش‌خرید واکسن را شروع کردند. حتی ونزوئلا هم در آمریکای جنوبی پیش‌خرید واکسن را انجام داده است… هم‌زمانی این نگرانی‌ها با روز پرستار و ارائه آمار پرستارهایی که در یک سال گذشته بر اثر کرونا جان‌باخته‌اند، موجب داغ‌تر شدن جریان این هشتگ و مطالبه مردمی برای واکسن کرونا شد… طاقت همه طاق شده است. این طاقت طاق تا کجا ادامه خواهد یافت؟ (روزنامه حکومتی شرق، ۲دی).

 

محبوب‌فر عضو ستاد حکومتی مبارزه با کرونا در ۲۲آذر۹۹ اعلام کرد: «مردم ایران وقتی مشاهده می‌کنند در کشورهای زیادی از جمله همسایه‌های خودمان مانند عراق و افغانستان به‌دلیل استفاده از واکسن شرکت‌های معتبر، بیماری فروکش کرده است، (بی‌شک) معترض خواهند شد و اگر کشورهای همسایه واکسیناسیون انجام دهند و ما هنوز منتظر باشیم، تاب‌آوری اجتماعی به پایان می‌رسد و به‌صورت اعتراضات کف خیابان سر باز خواهد کرد»

بیش از چهل سال است که رژیم آخوندی منابع ملی ایرانیان را صرف تأمین نیروهای سرکوبگر و صدور تروریسم به خارج کشور می‌کند، و یا اموال مردم را خرج زندگی لاکچری خود و آقازاد‌ه‌هایشان در خارج کشور می‌کنند.

ضدیت با خرید واکسن کرونا به بهانه نداشتن پول و تحریم، گامی در مسیر استفاده از سپر انسانی و مرگ و میر بیشتر در خدمت بقای حاکمیت آدمکش است. امروز مطالبه به حق مردم ایران تأمین واکسن کرونا است. گامی بلند در مسیر همدلی و پیوند اراده‌ها برای رهایی از بند و اسارت کرونای ولایت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eec14c74-7a80-47d8-8579-035e2dfec6a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات