728 x 90

جنگ گرگها در باتلاق جنگ

سخن روز
سخن روز

روز چهارشنبه ۱۱مهر، مجلس رژیم بار دیگر صحنهٔ تظاهرات اعضای مجلس بود که با شعار و مشتهای گره‌کرده از سپاه پاسداران برای حمله موشکی تشکر می‌کردند. این صحنه مشابه صحنهٔ مجلس در۸مهر پس از کشته شدن حسن نصرالله بود، ولی مضمونی متفاوت داشت. مضمون جلسهٔ ۸مهرسرخوردگی و اعتراض بود که چرا بعد از هنیه هیچ کاری نشد و کار به حسن نصرالله کشید. اما مضمون تظاهرات جلسهٔ ۱۱مهر، خوشحالی از حمله موشکی و همنوایی بود.

اما وقتی در همین جلسه برخی اعضای مجلس سخنرانی کردند، معلوم شد که در زیر این لایهٔ نازک همنوایی، جنگ‌وجدال شدیدی در غلیان است. نخعی‌راد پزشکیان را به‌خاطر اظهاراتش در نیویورک مورد شدیدترین حملات قرار داد و گفت: «رئیس‌جمهور در سازمان ملل از آمادگی ما برای کنار گذاشتن سلاح سخن می‌گوید و نیز در حالی‌که خود اقرار دارد که سیاست نمی‌داند مصاحبه و سخنرانی فی‌البداهه نموده و با اظهارات نسنجیده نامتعارف و ناشی از ضعف، دل ملت ایران را به‌درد می‌آورد و با استفاده از همان دیپلماسی التماسی که ۸سال آزمون تلخ خویش را پس داده و به‌فرموده رهبر معظم، دولت مجری آن باید عبرت دولتهای بعدی باشد؛ به دیدار با سران و مقامات دول غربی دلخوش نموده و اهانتهای رفتاری برخی از مقامات دول درجه۲ غربی را تحمل نموده و نیز در قبال سؤال خبرنگار مبنی بر آمادگی مذاکره با ایران به‌جای پاسخ صریح و بی‌لکنت ”نه!“، آن را موکول به‌اثبات برادری آمریکا نمود».

از سوی دیگر روزنامهٔ حکومتی شرق (۱۲مهر) از باند اصلاحگران نظام، طی مقاله‌یی با اشاره به فیلم مکالمهٔ تلفنی «صمیمانهٔ» پاسدار سلامی و پزشکیان، پس از حمله موشکی، آن را «پادزهری بر مطالب سمی منتشر شده در یک هفتهٔ اخیر» توصیف کرد که در پی ایجاد شکافی بزرگ میان دولت و سپاه و «حتی بالاتر از آن» است. اما همین مقاله از تضادها و شکافهای عمیق میان اعضای مجلس رژیم و سپاه پاسداران، پرده برمی‌دارد و می‌نویسد: «کسانی که مدعی بودند مدافع فرماندهان میدان هستند، در حمله به همین فرماندهان از هیچ طعنه و کنایه‌یی کوتاهی نکردند. کار را به جایی رساندند که مدعی بودند «فرماندهان نظامی حرف گوش نمی‌کنند». شرق می‌نویسد یکی از اعضای مجلس که نزدیک به جلیلی است، در توئیتی نوشت: «چه کسی با سرپیچی از دستور رهبری و متوقف‌کردن عملیات انتقام شهید هنیه باعث ترور سیدحسن نصرالله شد؟».

خبرگزاری حکومتی انتخاب (۹ مهر) به‌این سؤال جواب داده و می‌نویسد: «فرزند رئیس‌جمهور به‌ادعای امیر حسین ثابتی ـ مشاور سعید جلیلی ـ مبنی بر این‌که رئیس‌جمهور مانع از پاسخ ایران به ترور شهید هنیه شده بود، پاسخ داد. ثابتی در توئیتی نوشته بود «ضمن تشکر از موضع خوب آقای مطهری، از آقای مطهری می‌خواهم تا دقیقاً اعلام کنند چه کسی فریب آمریکا را خورد و با سرپیچی از دستور رهبر معظم انقلاب و متوقف کردن عملیات انتقام شهید هنیه، باعث ترور سید حسن نصرالله شد؟ چرا تاوان ساده‌لوحی عده‌یی خاص را باید ۸۰ میلیون ایرانی و جبهه مقاومت بدهد؟»

علی مطهری در حساب ایکس خود نوشته بود: «تعلل ایران در پاسخ به ترور هنیه در تهران در حالی که دنیا منتظر پاسخ ایران بود، باعث شد رژیم صهیونی جرأت پیدا کند که حسن نصرالله را هم ترور کند. ما فریب آمریکا را خوردیم که پی‌درپی پیام فرستاد که نزنید، هفتهٔ دیگر آتش‌بس را برقرار می‌کنیم».

به این ترتیب، در باتلاق جنگ مرگباری که اکنون دامن جنگ‌افروز را گرفته، جنگ گرگهای درون حاکمیت پس از حملهٔ موشکی هم‌چنان شعله می‌کشد.

قابل توجه است که در میان هیاهوی پس از حملهٔ موشکی در جلسهٔ ۱۱مهر مجلس رژیم، نخعی راد پرونده انتصاب ظریف را هم باز کرد و با استناد به قوانین رژیم این انتصاب را «ممنوع و کان لم یکن» دانست. او این عبارت از قانون رژیم را هم به پزشکیان گوشزد کرد که: «مرتکب یا مرتکبین طبق قانون مجازات اسلامی محکوم می‌گردند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8eea4710-ade8-41cc-81d1-54b3286386fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات