728 x 90

حرفهای جدی خنده‌دار!

وضعیت اقتصادی ایران
وضعیت اقتصادی ایران

هیچ دولتی در جهان نیست که اظهارات و موضع‌گیریهای کارگزاران و مهره‌هایش مانند رژیم آخوندی مملو از تناقض، دروغ‌گویی و فریبکاریها باشد.

ضدو‌نقیض‌گویی و دروغهای گوبلزی؟

رژیم به علت فاصلهٔ عمیق و پرناشدنی میان خود و مردم چاره‌یی جز توسل به فریبکاری و دروغگویی ندارد؛ اما این حجم از تناقض و دروغگویی‌های گوبلزی در شمار نوادری است که ثبت آنها در رکورد گینس را الزامی می‌کند! فی‌المثل زمانی‌که همگان شاهدند و به چشم خود می‌بینند که مبتلایان بی‌پناه کرونا از فرط بیماری در خیابان‌ها جان می‌دهند، روحانی با وقاحتی حیرت‌انگیز از وفور امکانات در بیمارستانها خبر می‌دهد و حتی به کشور‌های اروپایی پز می‌دهد که حاضر است تجارب رژیم را در اختیار آنها قرار دهد؛ و یا در شرایط بحران و خفگی اقتصادی از رشد و گشایش اقتصادی دم می‌زند.

خمینی بنیانگذار ملعون این نظام پلید از روز اول «سق» این حاکمیت را با مکر و فریب و دجالگری برداشته بود و بدون آن اموراتش نمی‌گذشت. از مجانی کردن آب و برق و پرداخت پول نفت به خانواده‌ها تا وعدهٔ مجلس مؤسسان و عدم شرکت در حکومت و رفتن به قم و امثالهم که نه تنها هیچ‌کدام به‌وقوع نپیوست بلکه درست ۱۸۰درجه برعکس شد. از این‌رو بازماندگان و نواب او نیز اکنون همان دجال‌گری استاد را پیشهٔ خود ساخته‌اند.

حرف جدی اما خنده‌آور

آش تناقض‌گوئی‌های مهره‌های رژیم آن‌قدر شور شده که دیگر رسانه‌های حکومتی نیز به‌ناگزیر با اشاره به گوشه‌هایی از آن جهت حفظ آبروی ناداشتهٔ خود مجبور به سفیدنمایی در نزد مردم شده‌اند.

خبرگزاری حکومتی فارس در گزارشی تحت عنوان «‌این گزارش طنز نیست! نگاهی به اظهارات معیشتی دولتمردان» با اشاره به شمه‌ای از ضدونقیض‌گویی‌های کارگزاران رژیم آشکارا اعتراف کرده است که کسی در میان مردم نیست که کمترین اعتمادی به رژیم داشته باشد.

«برخی حرف‌های جدی، خنده‌دارند؛ یعنی یک نفر خیلی جدی حرفی می‌زند اما دیگران به حرف جدی او قاه قاه می‌خندند. چرا؟ برای آن که گوینده و شنونده هر کدام در دنیای متفاوتی زندگی می‌کنند».

میزان رضایت‌مندی مردم نسبت به دولت بالا رفته

فارس در نمونه‌یی با درج اظهارات جهانگیری معاون روحانی در مورد «رضایت مردم از دولت» آن‌ٰرا به‌سخره گرفته و آورده:

«نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که میزان رضایت‌مندی مردم نسبت به‌عملکرد دولت بالا رفته و عدم رضایت‌مندی آنها نسبت به اسفند سال‌۹۸ کاهش یافته و احساس جامعه این است که مسئولان در حال تلاش برای حل مشکلات آنها هستند». و سپس به طعنه اضافه کرده:

«آقای جهانگیری، فقط اونی که نظرسنجی کرده رو شما به ما نشان بده!»

خبرگزاری حکومتی در یک نمونهٔ دیگر از قول محمود واعظی، رئیس دفتر روحانی نوشته:

«تلاش کردیم از هیچ‌یک از برنامه‌ها و شعارهای دولت عدول نکنیم و در گشایش‌ها و ناکامی‌ها، صادقانه با مردم سخن گفتیم. بی‌نقص نبودیم اما تمام توان خود را برای تمشیت امور و اداره کشور به کار گرفتیم». و سپس افزوده:

«نتیجه غیرمنطقی: چرا زحمت کشیدین؟ ما که راضی نبودیم. ». .

مقاله مذکور در ادامه یک نمونه از دروغهای روحانی در مورد گرانی اقلام ضروری زندگی مردم را آورده که مدعی شده بود:

«‌کنترل قیمتها و تأمین اقلام ضروری زندگی مردم اولویت اصلی برنامه‌های اقتصادی دولت بوده و خوشبختانه مردم عزیز کشور‌مان شاهد بوده‌اند در تأمین اقلام مورد نیازشان کمترین مشکل را داشته‌ایم».

می‌شود ما گوشه ویلای شما چادر بزنیم؟

در حالی که روحانی با شیادی وعدهٔ بهبود وضعیت مسکن را می‌دهد و از وزیر کشور رژیم می‌خواهد که «طرح‌ها و دستورالعمل‌های لازم برای حل معضل و کنترل قیمت مسکن را برای بررسی، تصویب و تسریع در اجرا به جلسه روز یکشنبه ستاد اقتصادی دولت ارائه کند».

و در حالی که جهانگیری اشک تمساح می‌ریزد که: «بخش زیادی از جامعه اجاره‌نشین هستند و هزینه اجاره مسکن در سبد هزینه خانوار اهمیت فراوانی دارد» و سپس وعده می‌دهد:

«دولت قطعاً برای مهار رشد اجاره‌بهای مسکن تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد که البته ممکن است با اصول اقتصاد سازگار نباشد اما دولت نمی‌تواند این موضوع را نادیده بگیرد و به اقشار ضعیف جامعه بگوید که ناچار هستید خانه‌یی کوچک‌تر انتخاب یا به حاشیه شهر مهاجرت کنید».

اما اسلامی وزیر راه و شهرسازی رژیم درست برعکس آنها خود مردم را مقصر می‌داند و سفارش می‌کند:

«بازار مسکن هم همانند سایر کالاها از بازار ارز تأثیر می‌گیرد و این خود مردم هستند که باید مانع افزایش و ایجاد حباب قیمتی شوند، بهترین راه‌کار برای ترکیدن حباب‌های قیمتی در بازار مسکن و کاهش قیمت خریداری نکردن مردم است».

این حد از دوگانه‌گویی و ناهماهنگی در میان مهره‌هایی که در کنار هم و در بالاترین نهاد اجرایی کار می‌کنند، دال بر درماندگی و بی‌برنامگی و به تبع آن افلاس رژیم است که اینک به شکل طنز در رسانه‌های داخلی رژیم منعکس می‌شود.

فارس در تمسخر این ضدونقیض‌گویی‌ها به‌نقل از مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک نوشته:

«تا چند روز آینده که تصمیمات لازم را اتخاذ خواهید کرد، بازار مسکن را مدیریت می‌فرمایید، مسکن ملی عرضه می‌کنید و هزینه‌ها کنترل می‌شوند، امکان دارد ما گوشه ویلای شما چادر بزنیم؟ به صاحبخانه‌مان که گفتیم شما این حرف‌ها را زده‌اید، درشت بارمان کرد و اسباب و اثاثیه‌مان را ریخت کنار کوچه».

رشد اقتصادی و رونق تولید در سال۹۸

اظهارات همتی رئیس بانک مرکزی رژیم در مورد رشد اقتصادی در حاکمیت آخوندی نیز از مواردی است که از فرط مضحک بودن و بازتاب منفی در جامعه، خبرگزاری فارس را ناگزیر به واکنش کرده است:

«بر اساس گزارش حوزه معاونت اقتصادی بانک، رشد اقتصادی بدون نفت در سال۹۸، معادل ۱/۱+ درصد است که بر مبنای بخش‌های فعالیت، کشاورزی ۸/۸+ درصد، گروه صنعت و معدن ۲/۳+ درصد و خدمات عمدتاً به‌خاطرتأثیر شیوع کرونا در فصل آخر سال۲/ - درصد بوده است. به‌علت کاهش درآمد نفت، رشد این بخش ۳۸/۷- درصد بود که در نتیجه آن، رشد اقتصادی با نفت، به منفی ۶/۵ درصد رسید».

همتی سپس به‌نقل از گزارش فوق‌الذکر در مورد نتیجهٔ این پیشرفت کذایی چنین افاضه کرده:

«با در نظر گرفتن آمار عملکرد مناسب بخش کشاورزی و روند مثبت رشد بخش صنعت در نیمه دوم سال (۶/۷+درصد در فصل سوم و ۱۰/۷+ درصد در فصل چهارم) مؤید رونق تولید در سال۹۸ و نویدبخش جهش تولید در سال۹۹ است».

رسانهٔ حکومتی فارس از فرط دروغ بودن این ادعا در مقام استهزاء چنین نوشته است:

«ما که بخیل نیستیم، خدا کند تولیدمان بیش‌از‌پیش رونق بگیرد اما گوشزد می‌شود که بخش کشاورزی حاصل بارش رحمت الهی و کشت دیم بود و امیدواریم منظورتان از بخش صنعت خودرو‌سازی نباشد که به‌دلیل انحصار دو خودروساز، برای بی‌کیفیت‌ترین ماشین‌ها صف میلیونی تشکیل می‌شود و کار به قرعه‌کشی می‌رسد».

سوپاپ اطمینان رسانه‌یی فایده‌ای ندارد

با وجود این میزان از تناقض در اظهارات کارگزاران رژیم و تلاش رسانه‌یی جهت بازی‌کردن نقش سوپاپ اطمینان، تودهٔ مردم که روزانه فشارها و کمبود‌ها و فقر و تهیدستی و افزون بر آنها کرونا را با گوشت و پوست خود تجربه می‌کنند، به‌روشنی بر نادرستی و بی‌اساس بودن این اظهارات ضدونقیض آگاهند و کمترین توهمی ندارند. آنها بی‌توجه به این فریبکاریها راه و چارهٔ کار را دریافته‌اند؛ و دور نیست که آنرا که همانا نفی کامل نظام ولایت است را محقق کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d11255c2-d3e8-4316-b77e-1ec767581f62"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات