728 x 90

حمله بیولوژیکی، بهانه‌یی برای لاپوشانی جنایت و سرکوب

پاسدار باقری و قرارگاه بهداشتی!
پاسدار باقری و قرارگاه بهداشتی!

با گسترش ابعاد مرگ‌ومیر مردم بر اثر ویروس کرونا، ایران به یکی از سوژه‌های اصلی رسانه‌های خارجی در رابطه با میزان پیشرفت کرونا و اقدامات انجام‌گرفته توسط رژیم تبدیل‌ شده است. به‌دلیل شفاف نبودن سران حکومت در ارائه آمار، اکنون دوربینهای بیشتری بر رویدادهایی که در ایران جریان دارد زوم شده است.

روزنامه واشنگتن‌پست خبر و تصاویری از گودال‌های حفاری‌ شده در گورستان بهشت معصومه قم به وسعت یک زمین فوتبال انتشار داده است که به‌مانند بمبی در محافل خبری صدا کرده است. بنا‌ به‌گفته این روزنامه‌ این گودال‌ها برای دفن مخفیانه جان‌ باختگان ویروس کرونا آماده‌شده است. وب‌سایت روزنامه واشنگتن‌پست در گزارش روز پنجشنبه ۲۲اسفند (۱۲مارس) خود از مشاهده «فعالیت غیرمعمول» در گورستانهای نزدیک قم خبر داد و با استناد به تصاویر ماهواره‌ای و تحلیل‌های کارشناسان نوشت که این فعالیت‌های غیرمعمول، حفر گودال‌هایی برای دفن دسته‌جمعی قربانیان ویروس کرونا در شهر قم است.(دویچه وله-۲۲اسفند ۹۸)

از درون نظام هم‌ صدای مخالفتها بلند شده است چندی پیش فقیهی، صاحب‌امتیاز خبرگزاری انتخاب میزان تلفات واقعی بر اثر ویروس کرونا را بیش از ۲۰۰۰نفر اعلام کرد و به وزارت بهداشت رژیم گوشزد کرد که آمار واقعی ارائه دهد، اما او را مورد پیگرد قضایی قرار داده و مجبور به پس گرفتن ادعایش نمودند.

این نمونه نشان می‌دهد که دستگاه سرکوب و سانسور آخوندی با وجود رشد ویروس هم‌چنان فعالانه عمل کرده و به شغل خود که سرکوب صدای معترضان است با شدت ادامه می‌دهد.

عباس عبدی از مهره‌های اصلاح‌طلب از باند مغلوب، هم ضمن بالا بودن هزینه مبارزه با کرونا برای دولت، گفت: «... بدتر از همه این‌که سرعت پیشرفت این اپیدمی چنان است که نظام مدیریتی کشور به گردپای آن نمی‌رسد. نظامی که فاقد راهبرد مشخص است. ساختاری که با شدیدترین شکاف درونی نیز مواجه است».(اعتماد-۱۹اسفند ۹۸)

 

حمله بیولوژیکی و یا آمادگی برای سرکوب معترضان؟

گسترش این ویروس و نگرانی از وقوع حوادث مرتبط به آن، خامنه‌ای را مجبور کرده است که دفعات بیشتری در صحنه ظاهر شود و سعی کند که اوضاع را تحت کنترل خودش درآورد. او هفته پیش از مردم خواست که با توسل به دعا و بزرگ نکردن ویروس آن را شکست دهند و زمانی که دید این درخواستش کارساز نشد، دست به انجام کار جدیدی زده است؛ او در پیامی به پاسدار باقری سرکرده ستاد نیروهای مسلح گفت که بنا بر وجود قرائنی دال بر وجود یک حمله بیولوژیکی که به دستش رسیده درخواست تشکیل یک قرارگاه بهداشتی و درمانی را دارد.

 

هدف خامنه‌ای از عنوان کردن حمله بیولوژیکی

خامنه‌ای می‌داند که پس از سلسله‌ای از دروغ و فریب و پنهان‌کاری و تشدید مشکلات اقتصادی و... جامعه در آستانهٔ انفجار است و آتش خشم و نفرت عمومی هر لحظه ممکن است شعله‌ور گردد، بنابراین در قدم اول تحت پوش ساخت قرارگاه مستقل بهداشتی و درمانی آن‌هم به بهانه حمله بیولوژیک، اولین فرمان آماده‌باش برای برخورد با شرایط خطر در آینده را به نیروهای مسلح می‌دهد. این نهاد جدیدی است که موظف است با توجه به وضعیت کنونی جامعه خود را آماده مداخله با هر گونه شورش نماید.

نتیجه این‌که؛ خامنه‌ای تحت عنوان مبارزه با حمله بیولوژیک و جنگ با دشمنان پنهان، می‌خواهد هم چالشهای اصلی نظام در پنهان‌کاری ویروس و تن ندادن به قرنطینه قم را بپوشاند و هم با این بهانه، نیروهای وارفتهٔ نظامی را با نقاب بهداشت برای مقابله با قیام سازماندهی کند. با این حال ترفند تهاجم بیولوژی آمریکا آن‌قدر ابلهانه است که نیروهای خودش را هم مسأله‌دار کرده است.

پزشکیان نایب‌رئیس مجلس در رد تز دشمن‌یابی در برخورد با بیماری کرونا می‌گوید: «این‌که ما بتوانیم حلقه انتقال بیماری را قطع کنیم، چه ارتباطی با آمریکا دارد؟ این‌که ما بتوانیم همه را به صحنه بکشیم تا کمک کنند، افراد مشکوک در خانه بمانند و آنها که بیمارند بیایند سیستم ما کمک و پشتیبانی مالی کند تا بیماری را درمان کنیم به آمریکا چه ربطی دارد؟»(انصاف نیوز-۲۲اسفند ۹۸)

 

اخبار و اطلاعات بسیاری از اعضای مجلس شهرهای مختلف در رابطه با آمار بالای تلفات انسانی در اثر کرونا وجود دارد که رژیم آخوندی آن را سانسور می‌کند و به‌تازگی هم دستورالعمل داده‌اند که هیچ نهاد و یا فردی خارج از ستاد مبارزه با ویروس کرونا در رابطه با تعداد مبتلایان و مرگ‌ومیر بیماران آماری منتشر نکند؛ هم‌چنین پلیس مبارزه با جرایم سایبری رژیم اطلاع‌رسانان مردمی را تهدید کرد که آنان را مورد پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

 

فشار اقتصادی و وعده‌های پوشالی در وحشت از قیام

در ۲۲روز اسفند بلومبرگ تصویر غمناکی از خیابانهای تهران ارسال کرده است: در پیاده‌روها، بساط دست‌فروشان روی زمین پهن‌شده، اما کسی توجهی به آنها نمی‌کند. به‌گفته یکی از دست‌فروشان: «مردم از کرونا می‌ترسند... آنها نمی‌خواهند به چیزی دست بزنند. آنها فکر می‌کنند ممکن است کرونا را با خود به خانه‌شان ببرند». در میدان انقلاب و در نزدیکی دانشگاه تهران، برخی از کتاب‌فروشی‌ها بسته‌اند و آن‌هایی که باز هستند مشتری‌ای ندارند. حتی کسی برای تماشا در پشت ویترین‌ها هم نایستاده است...

مردم گرفتار در برزخ بیکاری، بی‌پولی و بی‌آیندگی، در این ایام شاهد از دست دادن عزیزان خود در چنگال ولایت کرونا می‌باشند رژیم آخوندی در هراس از شورش جوانان و خیزش آتشین ارتش گرسنگان تلاش می‌کند با دروغ و فریب و وعده‌درمانی، جلوی اعتراضات و خیزش‌های آنها را حتی به‌طور موقت بگیرد.

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، در وانفسای بحرانهای لاعلاج اقتصادی که کمترین آن سرنوشت نامعلوم بودجه سال آینده، قیمت نفت، تورم سرسام‌آور و از همه مهم‌تر بیکاری میلیون‌ها جوان خانه‌نشین و فقر طاقت‌فرسای بیش از نیمی از مردم جامعه ایران است، می‌گوید که به‌زودی بسته‌های حمایتی به این انسانهای دردمند تعلق می‌گیرد.

و هم‌زمان شریک سیاسی اقتصادی او سعید لیلاز اذعان می‌کند: «... در هفته‌ها و ماه‌های آینده «سخت‌ترین دوران اقتصادی تاریخ معاصر ایران» فرا خواهد رسید....» (دویچه وله- ۲۳اسفند ۹۸)

امروزه مردم به هیچ‌یک از وعده ‌و وعیدهای این رژیم چشم ندوخته‌اند و هم‌چنان که تمام رسانه‌های داخلی هم می‌گویند اعتمادی بین مردم و دولت نیست. کیست که امروزه نداد که بی‌اعتمادی اسم مستعار نفرت انفجاری جامعه است.

این وضعیت، نتیجه ۴۰سال حکومت ناکارآمد و فاسد رژیم فاشیستی آخوندی است که اکنون، هر لحظه در ترس و بیم وقوع یک شورش بزرگ اجتماعی به‌سر می‌برد. سرنگونی تام و تمام این حاکمیت، تعهدی است که مردم محنت‌ کشیده ایران به کمک فرزندان دلاور خود در کانون‌های شورشی آن را محقق خواهند کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d6c71810-26e9-41a2-895d-d5b0c6bd9ebf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات