728 x 90

حکم دادگاه استیناف سوئد، شکست توطئه وزارت اطلاعات

سخن روز
سخن روز

تأیید حکم حبس ابد (اشد مجازات) برای دژخیم قتل‌عام ۶۷ حمید نوری توسط دادگاه استیناف سوئد، پیروزی بزرگ کارزار مقاومت و جنبش دادخواهی و مهر شکست دیگری بر طرح و توطئه چند وجهی وزارت بدنام اطلاعات آخوندی برای مصادره و هویت‌زدایی از جنبش دادخواهی و سفیدسازی مأمور اطلاعات بود. 

بعدازظهر سه‌شنبه۲۸آذر ۱۴۰۲پس از اعلام حکم دادگاه استیناف سوئد، کنت لوئیس وکیل مجاهدین، در گردهمایی ایرانیان آزاد و بستگان شهیدان سربه‌دار در مقابل دادگاه، گفت: «امروز یک پیروزی بزرگ برای مردم ایران و مقاومتشان را شاهد بودیم. چرا که امروز این دادگاه استیناف دژخیم حمید نوری به‌دلیل شرکت در قتل‌عام ۱۳۶۷ به حبس ابد محکوم کرد».

کنت لوئیس افزود: «در جریان شهادتهایی که در این دادگاه ارائه شد، این فقط حمید نوری نبود که محاکمه شد بلکه این شهادتها هم‌چنین در رابطه با رئیس‌جمهور رژیم ایران و محاکمهٔ او و خامنه‌ای و نیری و پورمحمدی و تمام کسانی بود که جنایتکاران اصلی هستند و ما منتظر روزی هستیم که بتوانیم آنها را در یک دادگاه بین‌المللی به‌خاطر جنایاتشان علیه بشریت و جنایات جنگی محاکمه کنیم».

وزارت اطلاعات و مزدورانش در یک توطئهٔ «چند وجهی» که مقاومت ایران با اسناد متقن آن را افشا کرده است، می‌خواستند جنبش دادخواهی را ربوده و لوث کرده و بر سر مجاهدین و تنها جایگزین دموکراتیک خراب کنند. دژخیم نوری را هم از مجازات حبس ابد برهانند و به‌گردن مجاهدین بیندازند! اما کارزار بزرگ روشنگرانه و حقوقی و سیاسی مقاومت ایران که طی ۴ سال گذشته جریان داشت، این توطئه را افشا و بر سر رژیم جلادان آوار کرد.

در این کارزار درخشان، هموطنان آزاده و یاران شورشگر نقش تعیین‌کننده داشتند. آنها به‌طور مستمر و بیش از دو سال از نخستین جلسات محاکمهٔ دژخیم حمید نوری تا امروز که حکم دادگاه استیناف در محکومیت او به حبس ابد (اشد مجازات) صادر شد، پیوسته در برابر دادگاههای بدوی و استیناف و در شهر استکهلم بیش از ۱۲۰تظاهرات و تجمع و اقدام اعتراضی و کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند که بسیاری از آنها در شرایط جوی نامساعد و گاه در سرمای زیر صفر برگزار شد.

در جریان محاکمهٔ دژخیم حمید نوری و به‌خصوص در انتقال دادگاه به‌آلبانی و گواهی‌ها و اسنادی که در اثبات مجرمیت دژخیم به دادگاه ارائه شد و به‌سالها قبل از دستگیری نوری مربوط بود، نقش تعیین‌کننده داشت و سرنوشت پرونده را برخلاف جهتی که وزارت اطلاعات و مزدوران می‌خواستند تغییر داد. شهادت‌های قاطع، فیلم سه‌بعدی راهرو مرگ، ماکت زندان گوهردشت و اسناد و مدارک متقن ارائه شده توسط شاهدان و شاکیان عضو و هوادار سازمان مجاهدین به‌ویژه در اشرف۳ یک مجموعه و تاریخچهٔ ارزشمند قضایی است که در کیفرخواست دادستانها و حکم دادگاه به‌کرات به‌آن استناد شده و راه در بردن دژخیم و همدستانش را بست. در این راستا دفاعیات کنت لوئیس وکیل مجاهدین به‌خصوص دفاعیات پایانی‌اش نقش به‌سزا داشت.

کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت با استقبال از حکم دادگاه استیناف سوئد و قدردانی از زحمات قضات و وکلا و ایستادگی آنها در برابر گروگانگیری و شانتاژ و فشارهای سیاسی رژیم آخوندها، و با تصریح بر کمبودها و نقایص حکم که موضوع بحث جداگانه است؛ بر ضرورت و فوریت محاکمه خامنه‌ای و رئیسی و دیگر مسئولان و آمران و عاملان قتل‌عام ۶۷ و نسل‌کشی و چهار دهه جنایت علیه بشریت در دادگاههای بین‌المللی تأکید و خاطرنشان کرد: مصونیت از مجازات برای دست‌اندرکاران بزرگ‌ترین قتل‌عام زندانیان سیاسی بعد از جنگ دوم جهانی، تشویق به استمرار جنایت از سوی این رژیم نه تنها در ایران بلکه در تمامی منطقه و جهان است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c5b38adb-8f0d-45be-a7e1-ba421ce38c73"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات