728 x 90

خروش کارگران فولاد اهواز

سخن روز
سخن روز

صبح یکشنبه ۸بهمن کارگران گروه صنعتی فولاد اهواز در ششمین روز اعتصاب خود در اعتراض به غارت حقوق و بی‌اعتنایی رژیم به خواسته‌هایشان، در خیابانهای مرکزی اهواز با فریاد «دشمن ما همین‌جاست، دروغ میگن آمریکاست» تجمع کرده و به‌سمت فرمانداری اهواز و ساختمان بانک ملی که مالک این کارخانه است راهپیمایی کردند.

کارگران خشمگین که از روز پنجشنبه ۵بهمن خط تولید کارخانه را تعطیل کرده‌اند، رودرروی شعبدهٔ انتخاباتی خلیفهٔ ارتجاع و وعده‌های رئیسی جلاد شعار می‌دادند: «عدالتی ندیدیم، ما دیگه رأی نمی‌دیدیم» و «مشکل ما حل نشه، اهواز قیامت می‌شه».

«گروه ملی صنعتی فولاد ایران» که ۳هزار پرسنل دارد پس از افشای اختلاس ۳هزار میلیارد تومانی وابستگان رژیم، در سال ۱۳۹۰ به «بانک ملی» واگذار شد. این بانک که عملاً در اختیار سپاه پاسداران است، کارگران را به شدیدترین وجه غارت و سرکوب می‌کند. به‌همین دلیل، کارگران به سمت ساختمان «بانک ملی» راهپیمایی کردند و خواستار خلع‌ید از آن شده‌اند.

ماه گذشته کارگران زحمتکش فولاد اهواز در اعتراض به پایین بودن دستمزدهایشان دست به تجمع زدند اما کارفرمای غارتگر که همان سپاه پاسداران خامنه‌ای است به‌جای رسیدگی و افزایش دستمزدها، ۲۱نفر از کارگران را تعلیق و ممنوع‌الورود کرد. کارگران در اعتراض به همین اقدام سرکوبگرانه ۵خط تولید کارخانه را متوقف کردند و خواستار خلع‌ید از «بانک ملی» شدند.

روزنامهٔ حکومتی آرمان در شمارهٔ یکشنبه ۸بهمن با اشاره به بحران دستمزدها و ظلم مضاعف مالیاتی می‌نویسد: «دولت در روزهای پایانی سال، مجدانه در تلاش است تا با تعریف پایه‌های جدید مالیاتی، جبران کمبود درآمدهای از دست رفته نفت را کند و از سوی دیگر با نگاهی صرفه جویانه از بزرگترین محل هزینه‌های خود، یعنی از محل حقوق و مزایا چانه‌زنی کند تا باز هم اندوخته بیشتری برای خود جمع‌آوری کند». روزنامهٔ آرمان در این گزارش سپس به اختلاسهای میلیاردی ارگانهای حکومتی و دزدیهای «دبش» کارفرمای غارتگر از سفره‌های کارگران اشاره کرده و می‌افزاید: «اگر بر عملکرد حوزه‌های مختلف سازمانها و نهادهای دولتی و بانکی و... . نظارت بیشتری وجود داشت، هم‌اکنون شاهد اختلاس‌های میلیارد میلیاردی نبودیم و لازم نبود که سر ۲درصد افزایش حقوق بیشتر کارگران که روزهای سختی با فشارهای بی‌پایان تورم می‌گذرانند، داشته باشیم».

اما پاسخ شایسته به این همه غارت و جنایت را کانون‌های قهرمان شورشی با حمایت آتشین از کارگران قهرمان فولاد دادند. ماه گذشته قهرمانان کانون‌های شورشی در پاسخ به سرکوب کارگران ستمدیدهٔ فولاد در اهواز، با انفجار در حوزهٔ بسیج ۱۱۳ سپاه پاسداران سیلی محکمی بر بناگوش سپاه خامنه‌ای نواختند. در آن روز (۲دی) کارگران کارخانه گروه ملی اهواز، با شعار «ما کارگران فولاد، علیه ظلم و بیداد، می‌جنگیم می‌جنگیم»، ضمن اعتراض به اخراج همکاران خود و پرداخت نشدن مطالباتشان، مدیرعامل شرکت را از کارخانه بیرون کردند و با مزدوران حراست درگیر شدند.

درود بر کارگران دلیر فولاد اهواز که رودروی تهدید و ارعاب و اخراج ایستادند و با شعار «مشکل ما حل نشه، اهواز قیامت می‌شه»، در برابر ایلغار پاسداران و غارتگران حاکم ایستادند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/159c3541-ed81-4312-811f-90c28e5fd39e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات