728 x 90

خصومت خامنه‌ای با فلسطین و صلح در خاورمیانه

سخن روز
سخن روز

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم)، در شمارهٔ روز دوشنبه ۲۰آذر با درج اظهارات وزیر خارجه رژیم در بیست و یکمین نشست دوحه با حضور سران کشورها و سازمانهای منطقه‌یی نوشت: «امیرعبداللهیان ضمن اشاره به نظر ایران درباره فلسطین گفت: آنچه ما و رژیم صهیونیستی به‌طور مشترک داریم این است که هیچ‌کدام از ما دو طرف به ایده دو کشوری معتقد نیستیم».

تصریح رسمی وزیر خارجه کابینه رئیسی جلاد به مخالفت مشترک حکومت خامنه‌ای و افراطی‌ترین طرفهای اسراییلی با راه‌حل دو کشوری، در حالی صورت می‌گیرد که جامعه جهانی و کشورهای اسلامی و عربی به‌طور روزافزون بر راه‌حل دو کشوری به‌عنوان تنها راه تأمین حقوق مردم ستمدیده فلسطین و برون‌رفت از جنگ تأکید می‌کنند؛ آن هم جنگ پرخون و فاجعه‌یی که مردم مظلوم و کودکان معصوم فلسطین در غزه و سراسر سرزمینهای فلسطینی قربانی آن می‌شوند.

اما در حالی‌که وجدان بشریت به سختی جریحه‌دار است، خامنه‌ای و امام جمعه‌ها و سرکردگان سپاهش خوشحالند و از دور به رجزخوانی و سم کوبیدن بر زمین مشغولند.

در چنین شرایطی، اذعان وزیر خارجه رژیم به موضع مشترک خامنه‌ای و افراطیون اسراییل آن‌قدر فضاحت‌بار بود که دو روز بعد یک رسانه حکومتی (فرارو، ۲۲آذر) نوشت: «حسین امیرعبداللهیان در تازه‌ترین موضع‌گیری از اشتراک‌نظر جمهوری اسلامی ایران و اسراییل در مخالفت با طرح دو دولتی سخن گفته است؛ هر چند در ظاهر امر این سخن نادرستی به نظر نمی‌رسد و نشانگر کارشکنی عملی رژیم صهیونیستی در تشکیل کشور مستقل فلسطینی و از سوی دیگر موضع جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تشکیل یک کشور فلسطینی در تمامی سرزمین‌ها، از نهر تا بحر است، اما در واقع این سخن نپخته دیپلماتیک است که به تقویت موضع تل‌آویو و تضعیف گفتمان رسمی جمهوری اسلامی منجر می‌شود»

سایت حکومتی فرارو در ادامه می‌افزاید: «به‌طور رسمی در معامله قرن هم این ایده دو کشوری آمده و به‌طور رسمی مورد تأیید اسراییل هم هست این‌که به‌طور تلویحی راست افراطی اسراییل قبول ندارد و در جهت تخریب این فکر و ایده عمل می‌کند، حرف درستی است، ولی این مخالفت رسمیت پیدا نکرده است و وزیر خارجه که یک مقام رسمی و حقوقی است، قاعدتاً نباید به چیزی که مورد قبول ایران نیست و مورد قبول راست افراطی اسراییل است و رسمیت هم نداشته، بپردازد».

حقیقت این است که آن چه امیر عبداللهیان بیان کرده، نه یک «سخن نپخته دیپلماتیک»، بلکه آشکار شدن ناگزیر دشمنی دیرین این رژیم با فلسطین و صلح خاورمیانه و سرمایه‌گذاری روی تفرقه اندازی و جنگ‌افروزی به بهای خون و رنج بیکران این خلق ستمدیده است.

امروز دیگر پوشیده نیست که خمینی و خامنه‌ای از روز اول، در دشمنی با سازمان آزادیبخش و یاسر عرفات و محمود عباس و آرمان مردم فلسطین هر چه در توان داشتند انجام دادند و از آغاز، کارشان خنجر و خیانت و تفرقه‌انداری و سنگ‌اندازی در تحقق راه‌حل دو کشوری و صلح خاورمیانه بوده و تلاش کرده‌اند که این خیانتهای آشکار را با دجالیتهایی از قبیل «روز قدس» و «قدس از طریق کربلا» بپوشانند و خود را مدافع مردم فلسطین نشان دهند. دقیقاً همان کاری که خمینی و خامنه‌ای با محرومان و ستمدیدگان میهن ما انجام داده و آنها را به خاک سیاه نشاندند ولی با دروغ و دجالگری دم از مستضعفان می‌زدند.

هنوز فراموش نکرده‌ایم که در گرماگرم روزهای اول جنگ ویرانگر غزه، در شرایطی که خلیفهٔ جنگ‌افروز، در منتهای دجالیت و فریبکاری برای مردم فلسطین اشک تمساح می‌ریخت، یک رسانهٔ عربی، طی مقاله‌یی پرده از راز ۴۰سالهٔ رژیم و کارنامهٔ ۳۰سالهٔ خامنه‌ای در ماجرای فلسطین گشود و نوشت: «رژیم ایران در کمتر از۳۰ سال کاری با جهان عرب کرده که اسراییل با بیش از ۷۰سال خصومت آشکار و پنهان، قادر به‌انجام آن نبوده است... رژیم ایران به‌لحاظ تاریخی، اعتنایی به‌موضوع فلسطین ندارد و هرگز نشان نداده که برای ادامهٔ حیات و حتی پناه دادن به‌یک فلسطینی کمکی کرده باشد» (روزنامهٔ العرب ـ ۲۷مهر ۱۴۰۲).

دجال جنگ‌افروز که خنجر خیانتش پشت و پهلوی مردم فلسطین را از هم دریده، برای توجیه مخالفتش با راه‌حل دو کشوری، فیل رفراندوم برای حاکمیت «یک کشوری» را هوا کرد. ادعای مضحکی که حتی خودیهای نظام هم آن را جدی نمی‌گیرند. رحیم قمیشی، یکی از ریزشی‌ها و قربانیان جنگ‌ضدمیهنی، روز دوشنبه ۲۰آذر در کانال تلگرامی خود، در این باره نوشت: «گفتید راه‌حلی دارید برای دعوای اسراییل و فلسطین، پرسیدند چیست؟ گفتید رفراندوم. از همه مردم آنجا پرسیده شود چه می‌خواهند، همان انجام شود. گفتند چرا در کشور خودتان رفراندوم نمی‌کنید؟ عصبانی شدید؛ [گفتید] مگر مردم توان تحلیل مسائل را دارند؟ مگر در هر مسأله‌ای حق دارند نظر بدهند؟ یعنی مردم ایران، از مردم اسراییل و فلسطین بسیار کمتر می‌فهمند؟ این تناقض را چگونه توضیح می‌دهید؟».

درباره روشنگریها و مواضع مقاومت ایران راجع به این مواضع ننگین و خیانت‌بار رژیم آخوندی، روز سه‌شنبه ۲۱آذر مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت، طی پیامی به جلسهٔ نمایندگان در کنگرهٔ آمریکا گفت: «جنگ‌افروزی رژیم در منطقه و مقابله آن با صلح، امر جدیدی نیست. پس از انعقاد قرارداد صلح ۱۹۹۳، مقاومت ایران آن را به رهبران اسراییل و فلسطین و آمریکا تبریک گفت. اما رژیم آخوندها مهم‌ترین عاملی بود که فعالانه به دشمنی و کارشکنی علیه پروسه صلح پرداخت. از جمله با تقویت افراطی‌گری و فعال‌کردن گروه‌های نیابتی باعث انشقاق در فلسطین شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0f729e99-9330-43a9-9cf4-cd68f1705b1e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات