728 x 90

دون کیشوت نظام و غول فساد بانکی

غول فساد بانکی
غول فساد بانکی

آخوند ابراهیم رئیسی جلاد روز ۳۰مهر۱۴۰۰ در جلسه شورای اداری اردبیل گفت: «هیچ بانکی نباید تعطیل کند یک واحد تولیدی را، واحد تولیدی همواره باید برپا بماند بانک می‌خواهد طلب دنبال طلب خودش باشد اشکالی ندارد اما چرا واحد تولیدی تعطیل می‌شود چرا کارگران بیکار بشوند به هیچ عنوان کار درستی نیست هیچ واحد تولیدی نباید به‌خاطر این‌که بانکها دنبال مطالبات‌شان هستند به تعطیلی منجر بشود در سراسر کشور» (شبکه خبر رژیم ۳۰مهر).

 

تفاوت دون کیشوت نظام آخوندی با دون کیشوت داستانها این است که این یکی خودش می‌داند که دارد دروغ می‌بافد.

سعید لیلاز کارشناس حکومتی در گفتگوی تصویری با سایت اعتماد آنلاین می‌گوید: «پول را سپردیم به سرمایه‌گذاران محترم. درجا رفته ملک، طلا، دلار، خارج از ایران. کارشناس رسمی دادگستری رسماً دزدی کرده با کمک مدیریت بانک. علت‌العلل همهٔ این مشکلات فساد شبکهٔ بانکی است. به‌خصوص در بانک‌های خصوصی... . . بیشترین فساد حاکمیتی در جمهوری اسلامی چون بیشترین این بانکها، بانک‌های حکومتی‌اند. و اینها مکانیزمهای غارت سازمان یافته‌ٔ ملت ایران هستند. اینها برای مقابله با کرونا پول چاپ کردند ریختند در بازار. این دزدی است. من بزرگترین منبع دزدی در ایران را شبکه‌ٔ بانکی می‌دانم... . . ‌نرخ بهره وقتی کنترل شده ست، نرخ تورم بالاتره، هرکس بانک درست کند، بتواندمجوز بانک بگیرد، انگار یک رانت ده‌هزار، بیست هزار، سی هزار میلیارد تومانی از دولت گرفته... . ‌باور می‌کنید این عدد را، یک نفر ظرف سه سال با تأسیس یک بانک بتواند دو تا سه میلیارد دلار رانت ببرد. یک نفر... . در تورم کوچکترین تقصیری متوجه ۸۵میلیون آدم نیست. یک هیأت دولت است با یک شبکه‌ٔ بانکی».

 

به این ترتیب عوامل رژیم، آدرس خود رئیسی و دولتش را می‌دهند، بنابراین آن عباراتی که بانکها باید چنین و چنان کنند تا کجا دروغ است.

عادل پیغامی اقتصاددان حکومتی و استاد دانشگاه امام صادق رژیم در تلویزیون شبکه ۵ رژیم گفت: «این رانت کجا داره میره؟ این پولی که خلق شده توسط بانکها؟ و بانکها یکی از آن نهادهایی ست که در این جراحی باید حسابی جراحی بشوند

مجری: در این بیست سال اون مقاطعی که رانتهای بزرگی را بعضی‌ها بعضی گروهها کسب کردند که شدند یک کلونی قدرت کجا ها بوده؟

عادل پیغامی: عرض کردم یک بخش عمده‌اش در حوزه سیستم بانکی و خلق پول است» (تلویزیون شبکه۵ هفتم آبان‌ماه۱۴۰۰).

 

به این ترتیب معلوم می‌شود که آن‌ های و هوهای رئیسی همان آی دزد آی دزدی است که در تمام این چهار دهه برای دزدیدن بیشتر از جیب این ملت انجام می‌شود.

حسین راغفر اقتصاددان حکومتی در تلویزیون شبکه ۴ رژیم در رابطه با نظام فاسد بانکی گفت:

«ضمن این‌که با این ساختار فاسدی که در نظام بانکی ما و نظام مالیاتی ما وجود دارد یعنی از پولداران مالیات نمی‌گیریم، از صاحب ثروت مالیات نمی‌گیریم، نظام بانکی ما منابع مردم را تجهیز می‌کند، می‌کند در جیب آن‌که خودرو وارد کند بله چه کسی گفته است که در شرایط کنونی مملکت، بایستی ما خودرو وارد کنیم؟» (تلویزیون شبکه۴ رژیم ۵آبان۱۴۰۰).

آخوند علیرضا سلیمی عضو مجلس ارتجاع هم روز ۹ آبان در وحشت از آینده نظام در مجلس زبان به اعتراف گشود و گفت: «اصلاح نظام پولی و بانکی و تغییر ریل بانکها از بنگاه داری از یک‌سو و عملیات بانکی ربوی از سوی دیگر امری ست ضروری . تعلل در اصلاح این روند موجب شعله‌ور شدن آتشی است که هیمنه ملک و ملت را به خاکستر تبدیل خواهد کرد»

البته این آخوند حکومتی مثل همهٔ آخوندهای نظام، نام ولایت فقیه را ملک و ملت گذاشته. اما خود او و تمامی همپالیگی‌هایش می‌دانند که آنچه به‌زودی به خاکستر تبدیل خواهد شد نظام سراسر فاسد و غارتگر ولایت فقیه است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd63a3de-c892-4aea-a0cc-938e896d13e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات