728 x 90

«زندگی‌اشرافی مسئولان، گلوگاه تولید فقر در جامعه»!

با این زندگی اشرافی چطور رویتان می‌شود از مردم سخن بگویید؟!!
با این زندگی اشرافی چطور رویتان می‌شود از مردم سخن بگویید؟!!

اشک تمساح امام‌جمعه‌ها و کارگزاران خامنه‌ای برای معیشت مردم در جمعه‌بازارها، بیانگر بی‌راه‌حلی و وحشت از انفجار اجتماعی است. ‌آنها سعی کردند تقصیر را گردن باند مقابل انداخته و کل نظام را در ببرند.

 

دستشان به سمت غربی‌ها دراز است!

در شیراز آخوند دژکام گفت: «ضعف و بی‌تحرکی مدیریتی در ابعاد مختلف مشاهده می‌شود و باعث شده مردم حتی در تأمین معیشت خود هم به سختی بیفتند».

وی با اشاره به دولت روحانی افزود: «برای حل مشکلات باید نگاهمان به درون باشد، اما متأسفأنه برخی مدیران نگاهشان به بیرون است و مثل گدا‌ها دستشان به سمت غربی‌ها و مستکبران دراز است و خودشان کاری نمی‌کنند».(خبرگزاری صدا و سیما ۱۰اسفند ۹۷)

 

عده‌ای خوردند و عده‌ای از گرسنگی مردند

در مشهد آخوند علم‌الهدی این دعوا را صریح‌تر مطرح کرد: «ببینید عزیزان این درست نیست یک روزی شما آمدید اینجا توی مملکت گفتید آقا تا برجام نشود هیچی درست نمی‌شود حتی گفتید آقا مملکت از نظر آب دچار مشکل است. مملکت در آب چه در زراعت چه در مصرف مشکل دارد و مشکل آب با برجام حل می‌شود حالا امروز آمدید مشکل گوشت با اف.ای.تی.اف حل می‌شود؟ می‌گویید ما گوشت را داریم ولی نمی‌توانیم چون پولش را بدهیم نمی‌توانیم آزاد کنیم به‌دست مردم برسانیم اگر مشکل آب در این مملکت با برجام حل شد مشکل گوشت و آذوقه مردم هم با اف.ای.تی.اف حل می‌شود مگر آن حل شد که حالا آمدی به مردم گفتی؟».

آخوند موحدی کرمانی هم در وحشت از فضای انفجاری جامعه،کاسه‌کوزه گرانی را سر «مسئولان» و «متمولین» مجهول‌الهویه‌ای شکست و برای در بردن تمامیت حاکمیت خطاب به «مسولین» و«متمولین» نظام به گوشه‌ای از کارنامهٔ آنان اذعان کرد و گفت: «این انقلاب که دست شما امانت بود چه کردید. مسئولان چه کردید، متمولین چه کردید، کسانی که قدرت دستتان بود چه کرده بود، به وظیفه عمل کرده یا نه. عدالت را برقرار کردید یا نه، بیت‌المال را عادلانه تقسیم کردید یا نه، یا عده‌ای خوردند و عده‌ای از گرسنگی مردند. جواب باید داد این نکته‌های ضعف هست که یک مقدار مردم را ناراحت کرده، خیال می‌کنند این انقلاب است که این طور شده، این انقلاب هست که سرنوشت گوشت را اینچنین کرده».

این آخوند شیاد برای معیشت مردم به سبک روحانی به بایددرمانی روی آورد و گفت: «ضرورت اصلاح وضع معیشتی مردم و عزم جهادی مبارزه با گرانی لجام‌گسیخته سرسام‌آور یکی از ضروریات امروز ماست باید هزینه‌های جاری کاهش یابد به‌منظور تقویت بنیه اقتصادی کشور، املاک و اموال مازاد دولت دستگاههای اجرایی به فروش برسد».

 

این تمامیت حاکمیت ولایت فقیه است که با انهدام تولید کشور و فساد نهادینه‌شده سیاسی و اقتصادی در آن از طریق غارت و چپاول مردم اکثریت آنها را به زیر خط فقر کشانده و جیب سردمداران و مهره‌های رژیم را هم پر کرده است.

 

سیاست در بردن نظام

واقعیت این است که آنچه باعث فقر و خانه خرابی مردم شده و باعث درهم‌شکستن اقتصاد و خفگی اقتصادی شده است، سیاست ضدمردمی تمامیت نظام در زمینه چپاول و غارت مردم است که مردم را به روزگار سیاه کنونی نشانده و اکثریت آنها را به زیرخط فقر رانده است.

 

رواج فساد نفس مردم را بریده است

حقوق‌های نجومی، چپاول‌های نجومی و غارت‌های هزاران میلیاردی از دارایی‌های این مردم است که اقتصاد کشور را به بن‌بست کنونی رسانده و باعث نابودی منابع کشور و تولید کشور شده است.

در این رابطه یکی از اعضای مجلس رژیم به نام محمدرضا تابش در نشست علنی روز ۷بهمن ۹۷ مجلس ارتجاع با اذعان به وضعیت اسفبار معیشت مردم و تبعیض فاحش طبقاتی گفت: «مردم در رنج و تعب هستند. کاهش قدرت خرید آنها تورم و گرانی لجام گسیخته رواج فساد و تبعیض، نفس آنها را بریده است. مردم نباید احساس کنند که انقلاب تثبیت شد تا مسئولان در آسایش و آرامش قرار بگیرند و مردم با تنگناها و سختیها و مشکلات مواجه شوند».

 

گلوگاه تولید فقر

پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد رژیم نیز با اشاره به نابودی تولید که باعث می‌شود «گلوگاههای تولید فقر در جامعه ایجاد شود»، «درمان اصلی فقر و ریشه‌کنی آن را در گرو رشد اقتصادی، مهار گرانی و تورم» از یک طرف، و از طرف دیگر در گرو «مبارزه با اشرافی‌گری» سردمداران و مهره‌های نظام می‌داند. از نظر او «زندگی‌اشرافی مسئولان گلوگاه تولید فقر در جامعه شده‌ است».(خبرگزاری ایلنا ۱۰اسفند ۹۷)

امیر خجسته، عضو مجلس ارتجاع هم اذعان می‌کند: «در کشور رانت‌های قوی از گمرک گرفته تا بانکها حاکم است».(خبرگزاری ایسنا ۹آبان ۹۷)

 

جایگاه رفیع گروه‌های رانتی

انهدام تولید کشور و فساد نهادینه‌شده سیاسی و اقتصادی در آن از طریق غارت و چپاول مردم اکثریت آنها را به زیر خط فقر کشانده و جیب سردمداران و مهره‌های رژیم را هم پر کرده است.

یکی از اقتصاددانان وابسته به باند روحانی به نام فرشاد مومنی «جایگاه رفیع و پرنفوذ گروه‌های رانتی و ذی‌نفع در سیاست‌های اقتصادی کشور» را عامل ادامه وضعیت بحرانی کنونی اقتصادی می‌داند و در این رابطه می‌گوید: «در اقتصاد سیاسی رانتی، اساس و بقای مناسبات رانتی به عدم‌شفافیت و دستکاری واقعیت وابسته است و امروز شاهد آن هستیم که گروه‌های پرنفوذ غیرمولد با سرمایه‌گذاری و تشکیل مافیای رسانه‌ای، از طریق دستکاری واقعیت نظام تصمیم‌گیری را سردرگم کرده و حتی واقعیتها را زیر و رو نشان می‌دهند».

 

فساد نهادینه شده

در بستر فساد نهادینه‌شده که تاروپود سیاست و اقتصاد کشور را در نوردیده سردمداران و نهادهای رژیم با سوء‌استفاده از قدرت و در پناه مصونیت‌هایی که حاکمیت به آنها داده است، تمامی مقدرات اقتصاد کشور را در دست گرفته و با چپاول‌های نجومی اقتصاد را ویران کرده‌اند.

تورم و گرانی هم که آخوندهای خامنه‌ای هم اذعان می‌کنند مردم را بیچاره کرده است، عمدتاً در پناه این سیاست غارتگرانه به‌وجود آمده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/06c51e1a-4835-4bf2-9a23-d29622034b6b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات