728 x 90

سفره‌های خالی و تهدید انفجار اجتماعی - مروری بر رسانه ها

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

شکست ترفند‌های کرونایی رژیم

در روزنامه‌های حکومتی سه‌شنبه یازدهم شهریور، در کنار بحرانهای اجتماعی و اقتصادی و در مقابل دود و دمهای سردمداران رژیم از جمله حریرچی و زالی و روزنامه‌های حکومتی، برخی محافل باند مغلوب به ترفندهای کرونایی رژیم اذعان کرده‌اند. اعم از شانه خالی کردن از پذیرش مسئولیت مبارزه با ویروس تا متهم کردن مردم به اشاعه آن.

شرق به‌نقل از معین وزیر اسبق علوم از باند مغلوب نوشته است: «کتمان انتقال آلودگی ویروسی کرونا به کشور بنا بر ملاحظات مختلف و نیز عدم رعایت دقیق و قاطع پروتکل‌های بهداشتی در مدیریت بحران کرونا از جمله در قرنطینه قرار‌دادن شهرها و مناطق آلوده، از دیگر ضعفهایی است که شایان یادآوری و حائز اهمیت است. این ضعفها قبل از آن که مربوط و محدود به وزارت بهداشت باشد، مربوط به غلبه رویکردهای پوپولیستی، ابزاری و غیر‌علمی در سیاست‌ها و اقدامات دولت، اولویت‌ندادن به حقوق شهروندی و سلامت شهروندان و هم‌چنین بی‌ثباتی در تصمیمات و اقدامات انجام شده است». معین در ادامه اذعان کرده است: «اجمالاً به‌نظر می‌رسد که بحران فراگیر کرونا تاکنون سرپوشی بر مطالبات جامعه بوده است ولی این وضعیت در میان‌مدت و تا مدت طولانی ادامه نخواهد داشت».

ستاره صبح هم به‌نقل از محمدرضا محبوب‌فر نوشته است: «مردم که به‌دلیل قرارگیری در شرایط ابر بحران، با حجم قابل توجهی از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی مواجه‌اند، قادر به تصمیم‌گیری درست در این شرایط نیستند و ممکن است خِیر اجتماعی را هم تشخیص ندهند.

این‌که گفته شود مردم پروتکل‌ها را رعایت نکردند و با برگزاری برخی مراسم‌ها یا انجام سفرهای غیرضروری، باعث گسترش بیماری شدند، درست نیست و از قصور مسئولیت دولت در عدم مدیریت جامعه نمی‌کاهد».

خوردن زهر اروپایی برای جلوگیری از ماشهٔ آمریکایی

در روزنامه‌های باند مغلوب کارشناسان حکومتی همه برای جلوگیری از چکانده شدن ماشهٔ تحریم‌ها توسط آمریکا بر ضرورت تمکین نسبت به خواسته‌های اروپا تأکید کرده‌اند.

آفتاب یزد نوشته است: «تحت این وضعیت پیچیده حل مشکل نیازمند تصمیم‌گیریهایی در تهران است... در چنین شرایطی اگر ابتکارعمل جدیدی انجام نشود ... بعید به‌نظر می‌رسد این دست جلسات مشترک گره‌ای از مشکلات را باز کند».

ابتکار هم در مورد ضرورت عقب‌نشینی نوشته است: «استفاده از فرصتها بدون اصلاح و بازتعریف عملکردها ناممکن خواهد بود».

آرمان هم خطاب به باندهایی که به امید تغییر رئیس‌جمهور آمریکا هستند نوشته است: «سیاستی که آمریکا در پیش می‌گیرد از دهها اتاق فکر استخراج می‌شود و حاصل نظر یک شخصیت سیاسی نیست. شاید در برخی جزئیات تغییراتی ایجاد شود اما در کل سیاست آمریکا در قبال (نظام) تغییر نخواهد کرد. مشکل (نظام) و آمریکا بیشتر از آن که برجام باشد، مسائل منطقه‌یی است. بایدن اگر عنوان می‌کند به برجام باز خواهد گشت به این علت است که می‌خواهد از آن طریق با (ما) مذاکره کند».

سفره‌های خالی و تهدید انفجار اجتماعی

بن‌بست سانسور و سرکوب در مقابل تهدید خیزش گرسنگان و ضرورت عقب‌نشینی از شعارهای دجالگرانه برای گشودن بن‌بست اقتصادی مهم‌ترین مضامین روزنامه‌ها هستند.

مستقل در مورد طرح انسداد فضای مجازی نوشته است: «خلاف رویه‌های نرمال علمی، توسعه‌ای، جهانی، منطقه‌ای و خواسته مردم عمل و رفتار کردن، نتایج مثبتی به‌دنبال نخواهد داشت و همین که اکنون مشاهده می‌کنیم ناامیدی و بی‌اعتمادی نسبت به حاکمیت و مجموعه قوا در اذهان و افکار مردم ایجاد شده است، نتیجه اعمالی مشابه این در گذشته است».

اعتماد هم نوشته است: «ارتقای مزایا و مطابقت حقوق و سایر بهره‌مندی‌ها، رویای پنبه‌دانه است... مصداق عینی هم، کارگران رسمی «هفت‌تپه» و «آذرآب» و «هپکو» و دهها واحد صنعتی ثبت‌نام‌شده در فهرست مشاغل وزارت تعاون هستند که فریاد چشم‌انتظاریهای مکررشان برای پرداخت سروقت حقوق و مزایا، تا اقصا نقاط کشور شنیده می‌شود».

جهان صنعت هم در مورد ضرورت گشایش اقتصادی نوشته است: «لازم است که اهداف ایران از مباحث ایدئولوژیک به اهداف منسجم و قابل دسترس، یعنی رشد تولید ناخالص داخلی به هر قیمت و افزایش درآمد سرانه هر ایرانی به هر قیمت تبدیل شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c77c4dd-31c8-412a-9925-d1cc8b61a08b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات