728 x 90

سند جنایت خامنه‌ای در کشتار مردم ایران بر اثر کرونا

سخن روز
سخن روز

مؤسسه آزمایشگاهی «گلد اسپرینگ هاربر» که در زمینه بیماریهایی مانند کرونا و سارز تحقیقات می‌کند، اخیراً نتایج جدیدترین تحقیقات خود را در زمینه مرگ و میر ناشی از کرونا منتشر کرده است.

بر اساس این تحقیقات که در تاریخ ۱۶خرداد در سایت پزشکی «مد.آر.کایو» منتشر شد، رژیم ایران می‌توانست از مرگ ۷۵۳۰۰نفر در زمان این همه‌گیری، عمدتاً در گروه‌های سنی بالای ۵۰سال، جلوگیری کند.

این، یک تحقیقات در مقیاس جهانی و متکی به آمارهای رسمی چندین کشور، شامل کشورهایی با شرایط مشابه ایران است و داده‌ها و نتایج آن اعتبار قطعی پزشکی و علمی دارد. رقم ۷۵۳۰۰مرگ قابل پیشگیری در مورد ایران بر اساس آمار رسمی حکومت آخوندی نتیجه‌گیری شده که طبعاً نسبت به رقم واقعی مرگ‌های قابل پیشگیری بسیار کمتر است. اما همین رقم ۷۵۳۰۰ سندی بی‌گفتگو از مجرم بودن رژیم در ارتکاب یک جنایت بزرگ و نابودی یک جمعیت عظیم در اثر تصمیمات و اقدامات عمدی است. سیاست‌هایی که وجوه ضدانسانی و ضدایرانی آن قدم به قدم توسط مقاومت ایران، از جمله در سلسله اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت مستند و افشا شده است. مراجع بین‌المللی و پزشکی جهانی نیز بارها درباره آن هشدار دادند، ولی خامنه‌ای و سرکردگان رژیم بی‌اعتنا به خطرات مرگبارش برای مردم ایران، به این سیاست‌ها ادامه دادند.

نکته مهم دیگر مسئولیت شخص خامنه‌ای در تصمیمات مربوط به کرونا در ایران است که جا به جا در کشتار عظیم هموطنان، تأثیر مستقیم داشته و ارتکاب یک کشتار بزرگ جمعی توسط شخص علی خامنه‌ای محسوب می‌شود.

اگر چه عدد ۷۵۳۰۰ مرگ قابل پیشگیری در این تحقیقات علمی بر اساس آمار رسمی رژیم تنظیم شده و تنها بخشی از جنایت را نشان می‌دهد، اما سندی قاطع و غیر قابل مناقشه درباره یک جنایت بزرگ و کشتار جمعی و نابودی عمدی جمعیت عظیمی از مردم ایران توسط خامنه‌ای محسوب می‌شود.

رژیم آخوندی برخلاف تمامی کشورها در اطلاع‌رسانی عمومی راجع به کرونا دست کم دو ماه تأخیر عمدی داشت. در حالی که در اثر مراودات سپاه پاسداران با چین کرونا وارد ایران شده و تلفات می‌گرفت، رژیم به‌خاطر نمایش انتخابات و نمایشهای حکومتی دهه زجر از انتشار خبرهای مربوط به آن خودداری کرد.

پس از شیوع کرونا و مرگ و میرهای سراسری آن خامنه‌ای با شقاوت گفت: «این بلا به‌نظر ما بلای آن‌چنان بزرگی نیست... این می‌تواند یک دستاورد باشد. اگر این دست‌آوردها را داشته باشیم، بلا برای ما تبدیل می‌شود به‌نعمت، تهدید تبدیل می‌شود به‌فرصت» (خامنه‌ای ـ ۱۳اسفند ۹۸).

خامنه‌ای روز ۱۹دی ۱۳۹۹ با فرمان ممنوعیت خرید هر نوع واکسن مؤثر و معتبر، مرتکب جنایت علیه بشریت و قتل جمعی هزاران انسان بی‌گناه شد. اقدامی که جهانی را در بهت و حیرت فرو برد و سازمان بهداشت جهانی هم در مورد آن هشدار داد.

گابریل نورونها مشاور سابق وزارت‌خارجه آمریکا، روز ۱۷خرداد ۴۰۲ در یک پیام توئیتری نوشت: «واقعیت این است که در ۲۸فوریه ۲۰۲۰، زمانی که کووید در حال شیوع بود، وزارت‌خارجه و وزیر پمپئو از طریق دیپلماتهای سوئیسی به ایران پیشنهاد کمک پزشکی دادند. این یک پیشنهاد صادقانه بود. رژیم ظرف چند ساعت آن را رد کرد، فقط برای تبلیغات داخلی».

اما مخالفت با ارسال دارو و کمکهای انسان‌دوستانه و حکم حکومتی «ممنوعیت خرید واکسن» تنها اقدام مجرمانهٔ خامنه‌ای نبود. داغ کردن تنور «برکت» و غارت و کشتار مردم توسط مافیای دارویی وابسته به بنیادهای غارتگر خامنه‌ای روی دیگر سکهٔ این جنایت بزرگ است. غارت و کشتاری بی‌صدا که توسط محمد مخبر معاون کنونی رئیسی جلاد اجرا شد.

روزنامه حکومتی شرق (۲۳شهریور ۱۴۰۰) در یک تسویه‌حساب باندی نوشت: به نظر می‌رسد دلیل تمایل‌نداشتن برای خرید واکسن از خارجی‌ها این بود که «برکت» در ازای هر دوز واکسن، ۲۰۰هزار تومان گرفته بود که اگر بخواهیم برای ۱۲۰میلیون واکسن حساب کنیم، برکت از صندوق دولت، عددی بالای یک میلیارد دلار از محل اعتبارات دولتی گرفت».

پیش از آن هم روزنامهٔ جوان (۱۱شهریور ۱۴۰۰) در جنگ گرگها نوشت:

«چین با ایران مذاکره داشت و ایران هم بدون مطالعه این دارو‌ها را در سطح هزار میلیارد تومان خریداری کرد و این خرید هزار میلیاردی را در چندمرحله تکرار کرد و این دارو را به تمام استانها و دانشگاهها فرستاد. با علم به این‌که این دارو هیچ تأثیری ندارد، مردم را مجبور به استفاده از این دارو کردند. به مرور هم معلوم شد تنها کشوری که از این دارو استفاده کرده ایران بوده است و ما خودمان داوطلبانه با وجودی که می‌دانستیم دارو اثری ندارد، آن را خریداری کرده‌ایم و از آن بدتر دستور داده شد تا تمام شدن این دارو‌ها مصرف شوند و پولش را از مردم بگیریم... جالب اینجاست که مسئولانی هم‌چون دکتر قانعی اعتراف می‌کنند که این دارو‌ها اثرگذار نیست و عوارض نا مطلوبی دارد... ما بیمارانی داریم که اصلاً مردنی نیستند اما با دریافت این داروها می‌میرند»

یادآوری می‌شود در زمستان ۱۴۰۰ آمار جان باختن هموطنانمان در اثر کرونا به مرز نیم‌میلیون نفر رسید و رهبر مقاومت در پیامی به همین مناسبت اعلام کرد:

«اکنون به ۵۰۰هزار می‌رسیم. نیم میلیون پیکر بی‌جان هموطنان، دو سال پیش در تصور هم نمی‌گنجید. آن هم در میانهٔ سیل و سیلاب و انبوه خرابی‌ها و فقر و فاقهٔ دردناک، چه باید گفت و چه باید کرد؟ خامنه‌ای کرونا را از ابتدا برای ادامهٔ حکومتش فرصت و نعمت اعلام کرد و دو سال گذشته را به‌طور عمده مدیون قتل‌عام کروناست» (مسعود رجوی ۲بهمن۱۴۰۰).

تقریبا، یک‌سال بعد عباس عبدی از مهره‌های شناخته شده باند مغلوب نظام آخوندی در ۷آذر ۱۴۰۱ با اشاره به قیام سراسری مردم ایران اذعان کرد: «این اعتراضات کاملاً پیش‌بینی شده بوده خیلی‌ها می‌توانستند حدس بزنند که چنین اتفاق‌هایی دیر یا زود رخ می‌دهد و اگر بعد از ۹۸ هم رخ نداد به‌دلیل کرونا بود که سه سال متوقف شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d9267f4-2bb0-41dc-a2f1-1cd4f7f253e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات