728 x 90

عقب‌نشینی در وحشت از شکستی بزرگتر

سخن روز
سخن روز

در یک پیروزی بزرگ دیگر برای مردم و مقاومت ایران، رژیم آخوندی هراسان از یک کلان‌ضربه دیگر، در نهایت ذلت امروز درخواست استیناف از محکومیت اسدالله اسدی، دیپلمات-تروریست خود را پس گرفت و این‌گونه حکم ۲۰سال زندان برای دیپلمات-تروریست رژیم قطعی شد.

پس از آن‌که دادگاه آنتورپ بلژیک در روز ۱۶بهمن۹۹ حکم محکومیت اسدی و ۳مزدور همدستش را صادر کرد، رژیم آخوندی به امید این‌که بتواند در آینده با زد و بند سیاسی حکم قضاییه را دور بزند و دیپلمات-تروریستش را از چنگ عدالت فراری دهد، درخواست استیناف کرد؛ اما از آنجا که آخوندها می‌دانستند که در مقابل‌شان مقاومتی خستگی‌ناپذیر قرار دارد که با فعالیت‌ها و افشاگریهای بی‌امان، درِ هر گونه زد و بند سیاسی با مماشاتگران را گل می‌گیرد؛ هیچ امیدی به موفقیت تلاشهایشان نداشتند؛ کما این‌که سخنگوی وزارت‌خارجهٔ رژیم نیز در همان روز صدور حکم مأیوسانه اذعان کرد: «متأسفانه بلژیک و برخی کشورهای اروپایی، تحت تاثیر فضاسازی معاندانهٔ مجاهدین در خاک اروپا» هستند (خطیب‌زاده-۱۶بهمن۹۹).

 

با این همه از روز درخواست استیناف تا امروز، وزارت‌خارجهٔ رژیم در هماهنگی کامل با بخش «میدان» (دستگاه ترور و کشتار) تلاش کرد با تطمیع و تهدید زمینه‌های زد و بند را آماده کند. آنها حتی از زبان خود اسدی (پیش از رأی ۱۶بهمن دادگاه) مقامات بلژیک را تهدید کردند که اگر حکم قطعی شود، ممکن است به «انتقام گیری» توسط برخی گروهها بیانجامد! (مهر ۹۹).

یک واقعیت دیگر که رژیم را مأیوس از موفقیت بازی در میدان مماشات و اذعان به کارآیی نداشتن شیوه‌های تهدید و تطمیع کرد، واقعیت تغییر تعادل‌قوا و به حاشیه رفتن سیاست مماشات بود. رژیم که در سالهای پیش توانسته بود با زد و بند از کیفر جنایتهایش بگریزد و از جمله قاتلان دکتر کاظم رجوی را در ببرد، در رؤیای خود باز هم به امداد غیبی توسط مماشاتگران دل بسته بود، گویا آخوندها فراموش کرده بودند که سال‌ها پایداری با پرداخت بهای سنگین توسط مردم و مقاومت ایران و پیروزی مجاهدین و مقاومت ایران در دهها دادگاه اروپایی و بین‌المللی، سیاست مماشات را مغلوب کرده و تتمهٔ آن هم در تعادل موجود، یارای پشتیبانی از دیکتاتوری خون‌ریز آخوندی را ندارند.

 

رژیم که تمامی اقداماتش را برای در بردن اسدی بی‌نتیجه دید، به‌عنوان آخرین تشبث، طی روزهای گذشته، تلاش کرد با فضاسازی و های‌وهوی چنین القا کند که گویا بحث تبادل همهٔ زندانیان (که لابد شامل اسدی هم می‌شود) در مذاکرات وین در جریان است... . اما این ترفند دروغ حتی چند ساعت هم دوام نیاورد و «ایالات متحده بی‌درنگ این گزارش را تکذیب کرد» (آسوشیتدپرس-۱۳ اردیبهشت) و سخنگوی وزارت‌خارجهٔ آمریکا گفت: «گزارشات مربوط به استرداد زندانی حقیقت ندارد». بدین ترتیب روشن شد وضعیت رژیم در کشاکش با مقاومت ایران تا آنجا بحرانی است که حتی نیاز دارد پیه این‌گونه آبروریزیهای سیاسی را به تن بمالد، اما برای چند ساعت هم که شده، به نیروهای وارفته‌اش امید و روحیه تزریق کند.

 

انصراف از درخواست استیناف، از یک‌سو بیانگر ناامیدی مطلق رژیم از هر گونه تأثیرگذاری در حکم دادگاه به‌دلیل وجود انبوهی مدارک غیرقابل انکار است و از سوی دیگر هراس از افشای باز هم بیشتر جنایتها و شبکهٔ تروریستی‌اش در دادگاه تجدید نظر و جلب شدن مجدد توجه افکار عمومی جهان به‌عملکردهای این رژیم تروریست است. کما این‌که در دادگاه قبلی نیز

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت ایران گفته بود: این حکم «فراتر از محکومیت یک دیپلمات رژیم است؛ این، شکست سیاسی آخوندها، محکومیت قضایی رژیم و رسوایی بسیاری از سیاست‌ها و ترفندهای (رژیم) است» (۱۶بهمن).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cccd5a06-0ec1-4c28-b400-f47f21d1b559"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات