728 x 90

یک فاجعه ملی: «فکر خودکشی در تمام اقشار رنگ گرفته است»

خودکشی، دستاورد حکومت منحوس آخوندی
خودکشی، دستاورد حکومت منحوس آخوندی

در سایه دیکتاتوری غارت و چپاول ولایت فقیه فاجعه فزاینده خودکشی در تمامی شهرهای ایران و در میان تمامی اقشار جامعه، به‌ویژه در بخش‌های آسیب‌پذیر آن تا آنجا گسترش یافته است که حتی کودکان کم‌سن‌وسال را دربرگرفته است.

سایت حکومتی بهداشت نیوز ۲۰شهریور ۹۷ ضمن اقرار به آمار غیرواقعی اعلام شده از سوی رژیم در ارتباط با ابعاد روزافزون این فاجعه در سال گذشته اعتراف می‌کند: «در سال ۹۶ مجموع تلفات خودکشی‌ها ۴۶۲۷نفر بوده که نسبت به سال ۹۵ افزایش ۵درصدی را نشان می‌دهد. استانهایی چون ایلام، کهگیلویه و بویر احمد و کرمانشاه بیشترین آمار خودکشی را به خود اختصاص داده‌اند».

در یک اعتراف دیگر خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲شهریور ۹۷ تحت عنوان موند ثبت آمار خودکشی در کشور دقیق نیست» تأکید می‌کند آمار اقدام به خودکشی حداقل ۳برابر بیشتر از تعدادی است که اعلام می‌شود. سایت حکومتی ایسنا به‌نقل از یک کارگزار حکومتی آورده است: «تنها مرجع آمار مربوط به خودکشی‌های منجر به فوت سازمان پزشکی قانونی است. اما معمولاً آمارهای این حوزه دقیق نیست؛ چرا که ممکن است دلیل مراجعه به بیمارستان، به‌دنبال نوع نگاه اجتماعی نسبت به خودکشی یا استفاده از خدمات بیمه‌ای مطرح نشود. به همین دلیل معمولاً آمار اقدام به خودکشی حداقل ۳برابر بیشتر از تعدادی است که اعلام می‌شود».

سونامی خودکشی و موج فزاینده خودسوزی‌ها در شهرهای مختلف میهن اسیر که تابع مستقیمی از فقر، بی‌خانمانی، اعتیاد، فحشا و به‌موازات آن سرکوب و تحقیر گسترده‌ آحاد مردم به‌ویژه زنان، دختران و جوانان می‌باشد، بدون کمترین تردید نتیجه و محصول بلافصل ۴دهه حاکمیت فاشیزم مذهبی بر کشوری است که روی دریایی از نفت قرار دارد اما جوانانش در تنور فقر و بیکاری و نبود چشم‌انداز برای زندگی بهتر، فشارهای معیشتی و اقتصادی، ترس از آینده و... در حال سوختن می‌باشند و صرفاً برای گریز از شرایط جهنمی و فشارهای اجتماعی و اقتصادی نظام فاسد آخوندی دست به خودکشی می‌زنند.

سایت حکومتی مشرق ۷مرداد ۹۷ ضمن اعتراف به این‌که شرایط جامعه امروز موجب آن شده که فکر خودکشی در تمام قشرها رنگ بگیرد، در ارتباط با مهمترین عامل خودکشی دانشجویان می‌نویسد: «حالا با شرایط اقتصادی و مشکلات مالی که پایان ندارد، نه تنها افرادی که بهره‌ای از سواد و دانش ندارند بلکه دانشجویان و نخبگان به خودکشی فکر می‌کنند و وقتی شرایط را نابه‌هنجار می‌بینند، تصمیم به‌ عملی کردن افکار خود می‌گیرند».

سایت حکومتی خبر آنلاین ۲۹مرداد ۹۷ تحت عنوان «ایران از نظر خودکشی به وضعیت بحرانی رسیده است» این چنین اعتراف می‌کند: «عامل اصلی افزایش خودکشی در کشور مسائل اقتصادی و بیکاری است. چرا که دوسوم این افراد مرد هستند و بالای ۲۵سال سن دارند. موضوعی که کارشناسان اجتماعی هم بر آن تأکید می‌کنند و معتقدند ۲عامل مسائل اقتصادی و بیکاری در سال‌های اخیر به افزایش خودکشی در کشور دامن زده است. تا جایی که شرایط ایران از نظر خودکشی به‌ وضعیت بحرانی رسیده است».

این سایت حکومتی در ادامه اعترافاتش به افزایش آمار خودکشی در استان کرمانشاه اشاره می‌کند و اضافه می‌کند: «آمار خودکشی در استان کرمانشاه به‌علت زلزله در سال گذشته افزایش جدی داشت که علت اصلی این اتفاق هم وقوع زلزله و مشکلات اقتصادی‌ای است که به مردم در سال گذشته وارد شد. به‌طوری که در سال گذشته ۲۰۹مورد خودکشی در استان کرمانشاه به‌ثبت رسیده است».

در یک نمونه دیگر خبرگزاری حکومتی ایلنا ۱۰مرداد ۹۷ به‌نقل از یک نماینده مجلس ارتجاع اعتراف می‌کند: «۹۹درصد مردم زلزله‌زده کرمانشاه ناراضی‌اند و پرخاشگری می‌کنند و دست به خودکشی می‌زدند چرا مسئولان فکر عاجلی ندارند».

این در حالی است که خبرگزاری ایلنا ۲۳شهریور ۹۷ بعد از گذشت ۱۰ماه از زلزله هم‌چنان پیامدهای سهمگین این فاجعه در میان مردم و به ‌ویژه کودکان و خردسالان را این‌گونه بازتاب می‌دهد: «هنوز هم بسیاری از مردم منطقه بدون داشتن سرپناهی ناگزیر به تحمل زندگی مشقت‌بار در سوز سرمای زمستان و در فشار گرمای طاقت‌فرسای تابستان و بدون داشتن کمترین وسایل رفاهی ‌هستند. بسیاری از زلزله‌زدگان آن‌چنان در مضیقه قرار دارند که برای بازسازی خانه‌های ویران‌شده‌شان حتی حاضر به فروش کلیه‌هایشان هم هستند».

مجموعه چنین شرایط فاجعه‌باری است که باعث شده است ایران تحت حاکمیت آخوندی رکوددار غمگین‌ترین ملتهای جهان شناخته شود. این پارامتر به تنهایی یکی از مهمترین عوامل اصلی سوق دادن جوانان به سمت خودکشی می‌باشد. چرا که فقر و نابرابری حاد اجتماعی به افسردگی و اختلالات روانی راه خواهد برد.

بر پایه این عوامل تحمیل‌شده بر مردم بحران فزاینده خودکشی در تمامی شهرهای ایران و در میان تمامی اقشار جامعه ابعاد باورنکردنی کنونی را پیدا کرده است.

سایت حکومتی سلامت نیوز ۱۴مرداد ۹۷ در رابطه افسردگی یا ناامیدی که در مراحل پیشرفته‌تر منجر به خودکشی افراد خواهد شد می‌نویسد: «در هر جامعه‌‌یی اگر نشاط همه‌گیر باشد، افراد آن جامعه هیچ‌گاه به سراغ خودکشی نمی‌روند. متأسفانه ما برای نشاط در جامعه هیچ‌گاه سرمایه‌گذاری درستی نکرده‌ایم و تنها وقتی حادثه‌یی رخ می‌دهد به‌دنبال تسکین‌دهنده‌های موقتی هستیم».

در یک نمونه دیگر خبرگزاری ایلنا ۳خرداد ۹۷ ابعاد پدیده افسردگی در حاکمیت آخوندی را به‌نقل از یکی از کارگزاران رژیم این چنین برملا می‌کند: «هیچ شادی‌ای در کشور وجود ندارد» و «باورهای فردی و اجتماعی به سمت غم میل می‌کند... واقعاً باید قبول کنیم هیچ شادی‌ای در کشور وجود ندارد؛ موسیقی کجاست؟ خنده کجاست؟ نشاط کجاست؟!».

پیش از آن نیز خبرگزاری حکومتی ایلنا به‌نقل از به‌اصطلاح رئیس سازمان نظام‌پزشکی تحت عنوان «خودکشی فرهنگی» یا «خودکشی فکری» اعتراف کرده بود که اکثر دانشجویان رشته پزشکی در ایران به‌دلیل نداشتن امنیت شغلی و یاس و ناامیدی از آینده قصد مهاجرت دارند.

صرف‌نظر از ابعاد مرگبار این بحران فزاینده آخوند‌ساخته بی‌تردید دردناکترین بخش این فاجعه ملی به افزایش و روند تصاعدی این پدیده شوم در میان دانش‌آموزان و کودکان ۱۰ الی ۱۲ساله اختصاص دارد. همان کودکانی که در سنین آرزو و امید هستند و خودکشی برای آنان پدیده‌ای بسیار نامتصور است.

سایت حکومتی ایران آنلاین ۱۴مرداد ۹۷ تحت عنوان نوجوانانی که به استقبال مرگ می‌روند این‌چنین اعتراف می‌کند: «اخبار و گزارشهای منتشرشده در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که مرگ‌های خودخواسته دیگر مختص افراد بالای ۱۸سال نیست و برخی کودکان و نوجوانان ۱۰، ۱۲ و ۱۵ساله هم که راهی برای حل مشکلات و هیجانات درونی‌شان پیدا نمی‌کنند دست به خودکشی می‌زنند».

نگاهی گذرا و اجمالی به رسانه‌های رژیم روند تصاعدی این پدیده شوم را که نشان از یک فاجعه ملی و بحران در حاکمیت آخوندها دارد، بهتر و بیشتر روشن می‌کند:

سایت حکومتی رکنا ۲مرداد ۹۷ تحت عنوان «پسر ۱۲ساله آبادانی به‌خاطر فقر خودش را دار زد!» به سرنوشت یکی از این کودکان معصوم این چنین اعتراف می‌کند: «میثم که از شاگردان ممتاز مدرسه بوده همراه مادر و خواهر ۵ساله‌اش به‌خاطر مشکلات مالی زندگی سختی داشته و همراه خانواده‌اش در یک خانه استیجاری زندگی می‌کرده است. روز قبل از این اتفاق صاحبخانه‌شان به‌خاطر عقب‌افتادن اجاره‌خانه به سراغ مادرش رفته و پس از بحثهای طولانی و داد و فریاد، صاحبخانه دستور تخلیه خانه را به آنها اعلام می‌کند. مادر میثم که در شرایط سخت مالی قرار داشت برای این‌که فرزندانش در خیابانها آواره نشوند گوشی موبایل و دوچرخه میثم را می‌فروشد و همین کار باعث شده تا میثم به‌خاطر مشکلات مالی خانواده‌اش و فروخته‌شدن گوشی موبایل و دوچرخه‌اش دست به این اقدام مرگبار زده است».

در یک نمونه دیگر ارگان تروریستی نیروی قدس موسوم به تسنیم ۱۳شهریور ۹۷ شرایط مشقت‌بار و خانمان‌سوزی را که حاکمیت غارت و چپاول آخوندی بر مردم اسیر میهن تحمیل کرده است، این‌چنین برملا می‌کند: «صبح امروز مردی حدود ۴۵ساله به همراه فرزند خود قصد داشت که در مقابل ساختمان شهرداری تهران اقدام به خودسوزی کند در ادامه مأموران شهرداری توانستند کودک را از پدر جدا کنند اما پدر با ریختن بنزین بر روی خود و با کشیدن کبریت اقدام به خودسوزی کرد».

سایت پاسدار رضایی موسوم به تابناک ۱۳شهریور  ۹۷ در تکمیل این فاجعه اضافه می‌کند: «برخی شهروندان حاضر در محل ادعا کرده‌اند، این شهروند تهرانی صاحب مغازه‌ای در منطقه ۲ شهرداری تهران است که اخیراً از سوی شهرداری ۵۰۰میلیون تومان جریمه شده و همین امر موجب شده که این فرد به شهرداری تهران مراجعه کرده و از آنها تقاضای کمک کند اما زمانی که پاسخ مناسبی از نظر خود دریافت نمی‌کند اقدام به خودسوزی می‌کند... این شهروند قصد داشت همسر و فرزندانش را نیز به همراه خود بسوزاند که با دخالت مردم اجازه این اقدام به وی داده نشد». نتیجه این‌که برآیند برآمده از این شرایط ضدانسانی که به‌صورت مستمر از سوی حاکمیت تبهکار آخوندی به جامعه و به ‌ویژه بر زنان و جوانان تزریق و پمپاژ می‌شود، به سونامی خودکشی‌ها و موج فزاینده خودسوزی‌ها هر چه بیشتر دامن زده است تا آنجا که امروز این تهدید به‌درستی از سوی کارشناسان به‌عنوان یک فاجعه ملی نام گرفته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ad3830b-1dea-4673-b0af-1c9d6482410d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات