728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی –دوشنبه ۱۲شهریور ۹۷

مروری بر رسانه‌های حکومتی – دوشنبه ۱۲شهریور ۹۷
مروری بر رسانه‌های حکومتی – دوشنبه ۱۲شهریور ۹۷

روزنامه‌های حکومتی در روز دوشنبه ۱۲شهریور عنوان مشترکشان حرفهای خامنه‌ای با سرکردگان پدافند هوایی رژیم است. اغلب تیتر «احتمال وقوع جنگ نظامی وجود ندارد» را انتخاب کرده‌اند. برجام و مذاکره با آمریکا و اتحادیه اروپا همراه با اظهارات روز گذشته ظریف در مجلس ارتجاع از دیگر مسائل مشترک روزنامه‌های امروز است. حمله به دولت روحانی و حملات متقابل باندی حول فساد از جمله سایر مطالب روزنامه‌ها هستند.

در روزنامه‌های باند روحانی حمله به روحانی و ظریف مهم‌ترین مطالب و سرمقاله‌ها را به خودش اختصاص داده.

کیهان خامنه‌ای با تیترهای: «انتظار مردم از رئیس جمهور، پاسخ عملی به پرسشهای بی‌پاسخ نمایندگان» و تیتر: « مناظره داغ کریمی قدوسی و ظریف: وطن پرستی که به جرم جاسوسی در زندان است» و تیتر« وارونه گوییهای ظریف درباره برجام و دری اصفهانی» به ادعاهای روحانی و ظریف پاسخ داده است.

کیهان از جمله نوشته است:« وقتی مقامات دولتی و وزارت‌خارجه علی‌الدوام می‌گفتند «حتی اگر آمریکا از برجام خارج شود، ما از آن خارج نمی‌شویم» آیا آمریکایی‌ها احمق بودند که با وجود این تضمین علنی طرف ایرانی، هم‌چنان در برجام بمانند و به حداقل تعهدات خود عمل کنند؟»

 

در روزنامه‌های حامی باند روحانی پاسخهای ظریف در مجلس ارتجاع برجسته شده که تمامی تقصیرات در سیاست‌گذاری خارجی نظام را به گردن خامنه‌ای انداخته است.

رویش ملت: ظریف خطاب به نماینده مشهد: اجازه داشتم و در همه محافل آمریکایی سخنرانی کردم

کسب و کار: ظریف: بنده در سیاست خارجی تصمیم‌گیر نیستم

 

روزنامه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع نیز متقابلاًً تمامی بحرانهای اقتصادی اجتماعی را متوجه دولت روحانی کرده‌اند.

جوان نوشته است« مردم درگیر افزایش چهاربرابری قیمت پوشک نوزادان و پراید چهل و اندی میلیون تومانی هستند و برخی مدیران کشور درگیر شامورتی‌گری و سیاسی‌بازی؛ در درون هیأت دولت «کارگزاران» علیه «اعتدال و توسعه» بیانیه شدید‌اللحن صادر می‌کند و جواب تندتری هم می‌شنود. شورای شهر یکدست پایتخت هم با گذشت ۱۵ماه در حال تدارک انتخاب سومین شهردار تهران است. مردم دقیقاً چه گناهی کرده‌اند که اسیر سیاسی‌بازی باندی چپ‌ها شده‌اند؟!».

 

اعتراف به وضعیت وخیم اقتصادی در وحشت از واکنش اجتماعی و به‌منظور متهم کردن باند رقیب موضوع تیترهای زیادی در روزنامه‌های هر دو باند است.

کلید از باند خامنه‌ای دو تیتر داره: یک تیتر نوشته« بازار شام لوازم خانگی ادامه دارد، عدم نظارت هم‌چنان پابرجاست » و تیتری بعدی:«وزارت جهاد کشاورزی؛ گرانی ۸۳درصدی میوه تقصیر دلالان است! پیدا کنید پرتقال فروش را».

جوان هم نوشته: « سال ۹۱ مرغ، ۹۷ پوشک بچه، سوژه عصبانی کردن افکار عمومی!»

جوان در تیتر دیگری به ترفندهای باند روحانی برای چپاول اشاره کرده و نوشته:« کلک فروش خودرو وارداتی با نرخ دلار آزاد!»

آرمان هم یک فقره از فساد باند خامنه‌ای را رو کرده و نوشته« مشاور معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری گفت: در دولت گذشته پرونده فساد مالی خواهر یکی از مسئولان کشور معدوم شد و هرگز نتیجه آن مشخص نشد». در ادامه مطلب هم اذعان کرده «درباره ۵۹پرونده زمین خواری که باید در صحن علنی مجلس قرائت می‌شد تا کنون چنین اقدامی صورت نگرفته است.

برخی شرایط از جمله اقدامات در زمینه پرداخت رشوه برای جمع‌آوری رأی در جامعه کنونی به مراتب از دوران طاغوت هم بدتر است».

 

اذعان به ناکار آمدی و بی‌راه‌حلی نظام در مطالب روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود.

آرمان نوشته: «رانت و رابطه سبب شده سوء مدیریت در حوزه اجرا وجود داشته باشد و این موضوع قابل کتمان هم نیست. ناکارآمدی در نظام مختص یک دستگاه نیست، فقدان مدیریت درست و نبود یک برنامه جامع و دقیق سبب بروز مشکلات عدیده در کشور شده...».

و جوان از باند خامنه‌ای نوشته:« فشل شدن امور و تعطیلی «کار و خدمت» در پایتخت و به‌دنبال آن در سراسر کشور از نتایج لاینفک نحوه مدیریت فعلی است».

 

اعتراف به بی‌راه‌حلی و چشم‌انداز درهم شکستن کامل اقتصاد در روزنامه‌های همسو با باند روحانی موضوع مقالات متعددی است.

جهان صنعت در مطلب خود با عنوان «بحران بانکی عمیق‌تر می‌شود» نوشته است« سیاستهای پولی بانک مرکزی هم‌چون کلاف سردر‌گمی شده که دست سیاستگذار را برای ارائه برنامه‌های جامع پولی چنان کوتاه کرده است که هر روز کش و قوس‌های نظام بانکی را شدیدتر می‌کند و به تشدید اوضاع آنان در اقتصاد منجر می‌شود. این در حالی است که بانک مرکزی با کوتاه کردن چتر نظارتی‌اش یکی از مسببان اصلی حال این روزهای نظام بانکی است». جهان صنعت پس از این مقدمه افزوده است« اگر بخواهیم با همین فرمان سیاستهای پولی بانک مرکزی را هدایت کنیم تنها به پیچیده‌تر شدن بحران در نظام بانکی منجر خواهد شد و ماحصل آن چیزی جز ورشکستگی کامل نظام بانکی و سقوط آن در قعر نابودی نخواهد بود».

و ابتکار هم در مقدمه سرمقاله‌اش نوشته است:« خوب یا بد‌، زشت یا زیبا؛ واقعیت این است که دنیای اقتصادی ایرانیان در نرخ دلار و پس از آن با نرخ سکه شکل و ماهیت پیدا کرده است. از نظر ایرانیان هرکس در این یک سال تازه سپری شده دلار یا سکه خرید عقل کرده است و هرکس نخرید بازنده شد و ارزش پس‌اندازش از دست رفت. این در حالی است که ارزش درآمد حقوق و دستمزد بگیران نیز دست کم تا ۵۰درصد کاهش را تجربه کرده است». و در انتها نتیجه گرفته است که« تشدید تحریم‌ها و افزایش دردسر نقل و انتقال کالای خریداری شده به‌دلیل قبول نکردن دلار از مبدأ ایران نیز مزید بر علت شده و آتش التهاب خرید ارز را به پایین کشیده است. در صورتی که یادمان باشد نشانه‌های رشد کم اقتصاد ایران در برخی گمانه‌زنی‌های کارشناسان مراکز پژوهشی این روزها منتشر شده و با توجه به رکود تورمی که از راه می‌رسد و به‌زودی فتیله چراغ تولید را نیز پایین می‌کشد».

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83c4eabc-5b48-4e53-a09f-aa5ab5259a6a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات