728 x 90

مروری بر رسانه‌های حکومتی – سه‌شنبه ۲۸اسفند ۹۷

مروری بر رسانه‌های حکومتی – سه‌شنبه ۲۸اسفند ۹۷
مروری بر رسانه‌های حکومتی – سه‌شنبه ۲۸اسفند ۹۷

در روزنامه‌های حکومتی در روز سه‌شنبه ۲۸ اسفند در آخرین شماره سال ۱۳۹۷، اثری از نوروز و عید نیست. بالا گرفتن بحرانها و صف‌بندی شدید تر باندهای حاکم دیده می‌شود. مضمون اصلی مطالب روزنامه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع حذف روحانی و باندش در سال ۹۸است.

کیهان خامنه‌ای در یادداشت روز خود شکست باند روحانی در برجام را تحت عنوان « غروب توهم امید به غرب»«بزرگترین دستاورد سالی که گذشت» خوانده و افزوده است:« سالی که گذشت را در حالی شروع کردیم که اغلب مسئولان کشور دچار نوعی سردرگمی استراتژیک بودند. این سردرگمی بیش از هر چیز ناشی از آن بود که منتظر بودند تا ببینند آمریکا با برجام چه می‌کند».

سیاست روز با یادآوری این‌که « اگر رویکرد هم‌چنان تعامل بیشتر با اروپا باشد، نمی‌توان امید داشت که مشکلات اقتصادی کشور حل شود» افزوده است:« کشور نیازمند یک تغییرات در برخی ساختارهای خود است، تا بتواند با نیروی جوان کارآمد، متعهد و متخصص از گردنه‌های دشوار عبور کند... اکنون زمان آن رسیده است که مدیریت‌های کشور به دست جبهه انقلاب بیفتد تا با مدیریت انقلابی و جهادی، راه‌کارهای برون‌رفت از مشکلاتی که به واسطه حضور تفکرات مغایر انقلاب اسلامی ‌ایجاد شده، بهکار گیرد و پیاده کند و برطرف نماید».

وطن امروز در مطلبی با عنوان « کاسبی با جنگ را بگذارید برای ترامپ بماند!» نوشته ست:« حرف روحانی از همان زمان واضح بود به‌ این مضمون که مردم باخبر باشید: حسن روحانی به‌عنوان حقوقدانی که سال ۵۹خواستار اعدام معاندین در نمازجمعه‌ها بوده‌ اما چند سالی هست که علاوه بر گام برداشتن در مسیر ایجاد آن‌چنان رونقی در بخش اقتصاد، گاه و بیگاه خود را متخصص این عرصه مهم هم معرفی می‌کند.

نقطه اوج این اظهار وجود هم، مناظرات انتخاباتی سال ۹۶ بود. آنجا که ایشان با برقراری رابطه بین برجام و جنگ، قوای مسلح کشور را به‌خاطر شعار نوشتن روی موشک و نمایش شهرهای زیرزمینی موشکی، موافق بر هم خوردن برجام و به واقع، طرفدار جنگ خطاب کرد. حرف روحانی از همان زمان واضح بود به‌ این مضمون که مردم باخبر باشید: اگر به من رأی ندهید، باید متحمل جنگ شوید! قدر مسلم، دشمنانی که می‌خواهند علیه این خاک جنگ راه بیندازند که عاشق چشم و ابروی هیچ ایرانی از جمله آقای روحانی نیستند تا به آن خاطر از تصمیم خود مثلاً منصرف شوند!». وطن امروز در ادامه افزوده است: « روحانی در جدیدترین نمونه از همین اقدامات، با منت گذاشتن سر مخاطب

می‌گوید: «رئیس‌جمهور فرانسه (اولاند) در جمع خبرنگاران و در حضور من گفت که سال ۲۰۱۳(۹۱) ما، هر ۵کشور تصمیم قطعی گرفته بودیم که به ایران حمله کنیم و فقط درباره شرایط و زمانش بحث می‌کردیم، اما وقتی شما به ریاست‌جمهوری انتخاب شدید، دیدیم که شرایط دارد عوض می‌شود، دست نگه داشتیم!» ادعایی که ظاهراً اثری از آن در خبر مربوط به کنفرانس خبری مشترک مدنظر حتی در رسانه‌های غربی نیست! ما اما فرض

می‌کنیم اولاند این حرف را در همان کنفرانس گفته است. آیا آقای روحانی نباید بداند این قبیل قمپزها جز توهین به ملت ایران و جنگ روانی برای ترساندن مردم و ایشان نیست؟ واقعاً انتظار این است که جناب رئیس‌جمهور به این ادعای اولاند بخندد یا در همان کنفرانس خبری با شدت به آن جواب دهد یا حالا بعد چند سال آن را برای ما تعریف کند تا مثل خودشان بترسیم؟! »

وطن امروز در مطلب دیگری با اشاره به استعفای ظریف و شایعهٔ استعفای روحانی با اشاره به شکست برجام و فشار تحریم‌ها نوشته است:« موضوعی نیست که به‌راحتی بتوان از آن گذشت. سرنوشت یک ملت هزینه ندانم‌کاریها شده است. و بدتر از آن توهین‌ها! گویی کتاب سبزی برای ملت ایران نوشته شده بود! از محدودیت‌های آمد و شد گرفته تا بی‌نزاکتی نسبت به دانشجویان و دیپلمات‌های ایرانی. اما بدتر از همه، سال تورم و گرانی و دلار و پراید ۵۰میلیونی! شوخی ساده‌ای است اگر فکر شود با استعفا، این حساب صاف می‌شود».

وطن امروز در مطلب سوم خود با حمله به باند روحانی خبر از تسویه بدون خون‌ریزی داده و نوشته است:« انقلاب در گام دوم خودبه‌خود از کسانی که حقوق نجومی می‌گیرند و طلبکار هم هستند، تسویه خواهد شد و بافتار جمهوریت، این تسویه را بی‌خون‌ریزی صورت خواهد داد».

 

در روزنامه‌های باند روحانی بر ضرورت غلط کردم گویی و عقب‌نشینی از مواضع نظام تأکید شده است:

ایران ارگان دولت از «مهر تایید» آخوندهای حوزهٔ قم بر کارنامه ظریف خبر داده و به‌ نقل از صافی گلپایگانی نوشته است:« همیشه توصیه داشتم که با همسایگان و جهان اسلام باید ارتباطی قوی همراه با حفظ عزّت و منافع خود داشته باشیم، بلکه می‌توانیم به تمام کشورهای جهان، صلح و صفا و مهربانی را عرضه کنیم... آنچه در سیاست خارجی حائز اهمیت است سیاست معقولانه است... امروز با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند که به‌نظر ما می‌توان با سیاست‌های خوب و مفید و روابط سازنده، این مشکلات را رفع کرد».ایران در قسمت دیگری نوشته است: «وحید خراسانی بر لزوم داشتن روابط حسنه با کشورهای جهان و به‌کارگیری زبان ملایم با جهانیان تأکید کرد».

جمهوری اسلامی هم نوشته است:« مراجع تقلید قم نیز مانند آیت‌الله سیستانی و سایر مراجع نجف به دولت توصیه کردند در سیاست منطقه‌یی و بین‌المللی روش اعتدال را در پیش بگیرد و سخن گفتن با زبان نرم را پیشه خود سازد».

آرمان هم با بیان این‌که:« لغزندگی سال ۹۷ اگر کنترل نشود همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شود در پیچ خطرناک سال ۹۸می‌تواند موجب خروجی‌ها و پیامدهای نامبارکی شود» افزوده است:«. در این وضعیت آنچه که باید بدان اندیشید گفتمان سلام در درون و صلح در برون است. این نکته نیازمند تحولی عظیم در سیاست‌گذاریهای کلان، ادبیات سیاسی و شجاعت در ایجاد یک فضای تحول‌گونه در همه زمینه‌ها در عرصه سیاست داخلی، منطقه‌یی و بین‌المللی است. سال ۹۸سال داغی است که گرفتن تصمیم‌های بزرگ گریزناپذیر خواهد شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a760463-b9d9-4b64-9582-8696f26a7973"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات