728 x 90

مقابله سپاه خامنه‌ای با باتون و خودروهای زرهی با سیل‌زدگان

نفربر زرهی برای سرکوب در سیل شیراز
نفربر زرهی برای سرکوب در سیل شیراز
  • رژیم جنایتکار به‌جای این‌که در چنین شرایطی تمامی امکانات و نیروهایش را بسیج کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده بکند، به‌جای آوردن لودر و گریدر و جراثقال و بیل مکانیکی، نفربر زرهی می‌فرستد تا رعب و وحشت در شهرهای سیل‌زده ایجاد کند.

در حالی‌که سیل بخشهای وسیعی از ایران را فراگرفته و مردم از عدم کمک‌رسانی رژیم و نقش آن در تخریب زیرساختهای کشور و تشدید آثار فاجعه‌بار این سیل به خشم آمده‌اند، سپاه پاسداران و دیگر ارگانهای سرکوبگر به‌جای کمک‌رسانی تلاش می‌کنند از حرکتهای اعتراضی جلوگیری کنند. در همین راستا رژیم از افشای آمار واقعی قربانیان خودداری می‌کند. در حالی‌که شمار قربانیان سیل در شهرهای مختلف کشور به بیش از ۲۰۰نفر می‌رسد که بخش زیادی از آن متعلق به شیراز است.

از سوی دیگر تعداد قابل‌توجهی در شهرهای مختلف مفقود شده‌اند و از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست. شاهدان عینی می‌گویند اجساد قربانیان در میان گل و لای باقی مانده اما هیچ تلاش مؤثری از سوی رژیم برای پیدا کردن آنها به‌عمل نمی‌آید. مردم با امکانات اولیه خود در جستجوی قربانیان و مفقودان هستند.

در حالی‌که مردم با دست خالی و با همیاری و کمک به همدیگر به مقابله با سیل برخاسته‌اند، علی خامنه‌ای و آخوند روحانی در فکر اعزام وزیر اطلاعات به مناطق سیل‌زده و تلاش برای امنیت نظام است.

رژیم جنایتکار به‌جای این‌که در چنین شرایطی تمامی امکانات و نیروهایش را بسیج کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده بکند به‌جای آوردن لودر و گریدر و جراثقال و بیل مکانیکی، نفربر زرهی می‌فرستد تا رعب و وحشت بیشتری ایجاد کند. به‌جای این‌که پمپ‌های تخلیه آب از منازل بیاورد، پاسدار مسلح می‌فرستد. قایق هم که می‌آورد فقط برای سوار شدن فرماندهان جنایتکارش است که به‌درستی در شبکه‌های اجتماعی مردم آن را به یک تور تفریحی به امام‌جمعه‌ها و بقیه مزدوران تشبیه کرده‌اند.

 

خشم و اعتراضات مردم 

هم‌چنان‌که اکثرخبرگزاریها گزارش کرده‌اند: «مردم خشمگین شیراز با برپایی یک تجمع بزرگ اعتراضی در دروازه قرآن یاد قربانیان فاجعه سیل را گرامی داشتند. تجمع‌کنندگان در دروازه قرآن شیراز به‌صورت جمعی سرود ای ایران را خواندند و علیه کارگزاران رژیم شعار سردادند.

رژیم آخوندی در وحشت از خشم و اعتراض سیل‌زدگان در شیراز مزدوران خود را در خیابانهای این شهر از جمله خیابانهای حوالی دروازه قران مستقر کرد. عوامل رژیم با اقدامات امنیتی مختلف تلاش کردند از تجمع مردم در دروازه قرآن جلوگیری کنند. همچنین به گفتهٔ شاهدان، امام‌جمعهٔ جنایتکار شیراز با برگزاری مراسمی در شاه‌چراغ سعی کرده از شرکت مردم در تجمع دروازه قرآن جلوگیری کند.

مزدوران بسیجی رژیم نیز به‌منظور ایجاد فضای رعب و وحشت با موتور و باتون به‌صورت گروهی در سطح شهر گشت می‌زنند. از سوی دیگر در آق‌قلا، مردم به جان آمده در اعتراض به وضع آشفته این منطقه و بی‌کفایتی کارگزاران حکومتی در مقابل فرمانداری رژیم در این شهر تجمع کردند».

 

نگاهی به اعتراضات مردمی

تریبونهای رسمی حکومتی، از انعکاس اعتراضات مردم سیل‌زده خودداری می‌کنند. رژیم به‌علت ضعف و در وحشت از سیل خیزش و اعتراضات عمومی، با مشاهدهٔ زمینه‌های اعتراض علیه نظام و تحرکات عمومی، سعی در پوشاندن فضای انفجاری جامعه دارد. اما به‌رغم خط و نشانهای دادستانی رژیم و وزارت کشور و پلیس سایبری، اعتراضات مردمی از طریق شبکه‌های اجتماعی، هم‌چنان پخش و منتشر می‌شود.

«جمعی از مردم سیل‌زده آق قلا در برابر سیلوی شهرداری آق‌قلا که به‌عنوان مرکز دپوی کمکهای مردمی از آن استفاده می‌شود، تجمع اعتراضی برگزار کردند. مأموران نیروی انتظامی در این تجمع برای متفرق کردن مردم از گاز اشک‌آور استفاده کردند».

البته این‌همه تازه در وسط بحران و فاجعه است، مشکلات مردم پس از فروکش کردن این سیل آغاز خواهد شد و سردمداران غارتگر و عاملان این‌همه مصیبت همه را مثل زلزله‌زدگان بم و کرمانشاه و مانند سیل‌های سابق به‌حال خود رها خواهند کرد.

در چنین وضعیتی که سیل تمامی دار و ندار مردم را برده است آخوند شیاد روحانی روی زخم مردم نمک می‌پاشد و ادعا می‌کند مردم خوشحالند!

آخوند شیاد روحانی روز جمعه ۹فروردین ۹۸ در جمع عوامل رژیم تحت عنوان کشاورزان خوزستانی مدعی شد: «از خوشحالی کشاورزان اهوازی با اجرای طرح تأمین آب اراضی

کشاورزی خوشحالیم. مصمم به تکمیل پروژه آبیاری نوین ۵۵۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان هستیم».

اظهار خوشحالی آخوند روحانی در حالی است که ۲۸استان کشور زیر سیل رفته و خسارتهای انسانی و مالی بسیاری متوجه هموطنان بی‌دفاع ما کرده است که هم‌چنان ادامه دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4eb927ac-10b9-4f17-aa17-3e8bbb617610"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات