728 x 90

نسیمی از توفان بحرانها در مجلس ارتجاع

حکومت آخوندی، سرنگون، سرنگون!
حکومت آخوندی، سرنگون، سرنگون!

جلسه‌ علنی ۹مرداد ۹۷ مجلس ارتجاع صحنه فاش‌گویی‌های کم‌سابقه نمایندگان آن علیه باند رقیب و مهمتر از آن صحنه ابراز وحشت از اوجگیری بحرانهای نظام در چشم‌اندازی نزدیک بود.

اولین سخنران آن حمید گرمابی بود که اذعان به ناکارآمدی و خودسری در اداره امور مضمون اصلی سخنان او بود.

این نماینده مجلس رژیم به نابسامانی در ابتدایی‌ترین اصول مدیریت راهبردی و تعدد مراکز تصمیم‌گیری و یا موازی به‌ویژه در مسائل استراتژیک و تاثیر جریان‌‌ها و گروه‌های فشار بر تصمیمات کلان کشور اعتراف کرد و افزود: «خودمختاری‌های غیررسمی و اعمال سلیقه‌ای و شخصی در مدیریت‌های جامعه و مواردی از این دست از جمله نابسامانی‌هایی است که حداکثر در همان سالهای اول انقلاب قابل‌توجیه بود».

اذعان به شکست تعویض مهره‌ها به جای حل بحران‌ها از دیگر مواردی بود که نمایندگان مجلس ارتجاع بر آن تأکید کردند.

از جمله علیرضا محجوب از باند روحانی به این شکست اعتراف کرد و گفت: «امروزه در این وضع دشوار ما به جای اندیشه به امور اقتصادی و اندیشه به زندگی مردم در فکر تغییر افراد و مسولان به‌عنوان تنها راه‌کار می‌دانیم... تجربه بانک مرکزی و تغییر آن در چند روز اخیر نشان داد که هرگز تغییر افراد نمی‌تواند راه‌کار باشد».

بن‌بست در سیاست خارجی وجه دیگری از جنگ‌وجدال در مجلس ارتجاع بود. مهدی مقدسی با اشاره به موضع‌گیری‌های اخیر مقامات دولت آمریکا، دولت روحانی را در قبال این موضع‌گیری‌ها مورد سؤال قرار داد: «حالا سؤال این‌جاست دولت ما در مقابل این حرکت آمریکا تاکنون چه استراتژی را مشخص کرده؟ آیا در این ۵-۶ماه گذشته دولت برنامه روشنی داشته؟ آیا توانسته اقدام موثری را انجام بدهد»؟

اذعان به اصلاح‌ناپذیری نظام یکی دیگر از این فاش‌گویی‌ها بود که یکی از نمایندگان مجلس رژیم به نام صباغیان روی آن تأکید کرد. او در این رابطه گفت: «اگر استغفرالله خود امام زمان هم بیاد در این کشور حکومت کنه امکان نداره ما مشکلمون حل بشه».

نماینده دیگری از مجلس رژیم به نام محبی‌نیا گفت: «در محیط‌های اداری در محیط‌های سلامت و بهداشت نارضایتی بیداد میکنه غوغا میکنه... مجلس اگر جایگاهی برایش باقی گذاشته بودند به این روز نمی‌افتاد که مستقیم به ما بگند که شما واقعاً چه نقشی دارید»؟

اعتراف به درهم‌شکستگی دولت و مجلس در حاکمیت آخوندی هم موضوعی است که همواره اعضای مجلس آخوندی آن را فریاد می‌زنند، درست همان‌طور که در دوران پایانی نظام سلطنتی می‌کردند.

از جمله پروانه سلحشوری در همین رابطه گفت: «شاهد یک سیستم فشل و رها‌شده هستیم، نه وزرا به‌درستی کار می‌کنند، نه رئیس‌جمهور و نه دیگر نهادها».

واقعیت این است که این اظهارات نمایندگان مجلس رژیم بیانگر بن‌بست همه‌جانبه رژیم و از شاخص‌های دوران پایانی حیات ننگین آن است.

بر اساس این واقعیت است که آن نماینده(صباغیان) اعتراف می‌کند که کار حاکمیت به جایی رسیده است که دیگر هیچ حکومت‌کننده‌ای نمی‌تواند مشکلات لاینحل آن را حل کند و اوضاع را به روال عادی برگرداند.

البته واقعیت این است که اعترافات فوق بخش کوچکی است از آنچه که در حال حاضر در صحنه ایران آخوندزده جریان دارد.

وضعیت خطرناکی که هر یک از نمایندگان مجلس ارتجاع به بیانی به آن اعتراف می‌کنند، ناشی از جنگ تمام‌عیاری است که بین مردم و رژیم ولایت در خیابان‌ها و شهرهای ایران‌زمین جریان دارد. جنگی که به‌قول پاسدار حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در کیهان، «جنگ تمام‌عیار است».

این وضعیت تصویر همان «اتاق پرگازی است» که اسحاق جهانگیری معاون‌اول آخوند حسن روحانی نگران «کمترین رویدادی» است که مثل یک جرقه هستی نظام تبهکار ولایت فقیه را به آتش بکشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7959a5c3-dbb8-4911-bab4-eaf797eb0d6c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات