728 x 90

نه به‌مماشات، آری به قاطعیت علیه فاشیسم دینی

سخن روز
سخن روز

اجلاس جهانی ایران آزاد ـ پیش به‌سوی جمهوری دموکراتیک، در کهکشان مقاومت با تأکیدات ۲۹اکثریت پارلمانی و بیانیهٔ رهبران پیشین جهان در خصوص پیامدهای فاجعه‌بار مماشات با دیکتاتوری تروریستی حاکم بر ایران و هشدارها و فراخوانهای آنها خطاب به سران کشورها مبنی بر ضرورت اتخاذ یک سیاست قاطع در مقابل این رژیم، بار دیگر و با صدایی پرطنین تر از همیشه نشان داد که مقاومت ایران توانسته است جهان را نسبت به‌جدیت و اولویت تهدید فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران به‌اشراف برساند.

علاوه بر ۵۰۰ شخصیت برجستهٔ سیاسی که در سلسله کنفرانس‌های ۴روزهٔ کهکشان شرکت و سخنرانی کردند، بیش از ۳۶۰۰تن از نمایندگان ۴۰کشور در ۶۱مجلس قانونگذاری، با شعار «نه به‌مماشات و آری به‌سیاست قاطع علیه فاشیسم دینی» نسبت به‌تهدید نظام جنگ‌افروز حاکم بر ایران برای صلح و امنیت جهانی هشدار دادند.

برخی از نمایندگان پارلمانها و رهبران پیشین جهان ضمن مقایسهٔ فاشیسم دینی با فاشیسم هیتلری، از ابتکار جهانی مقاومت، علیه سیاست مماشات استقبال نمودند و سازش با هیولای بنیادگرایی را محکوم کردند.

سفیر رابرت جوزف در نخستین روز از کنفرانس ایران آزاد (۹تیر ۱۴۰۲) گفت: «چمبرلن به‌برلین رفت و با هیتلر مذاکره کرد و وقتی به‌لندن برگشت گفت من صلح به‌دست آوردم اما این سیاست فقط به‌جنگ و به‌تجاوز هیتلر به‌لهستان منجر شد. باید فشار را روی رژیم بالا ببریم. رژیم در ضعیفترین نقطه خودش است و تنها از این طریق می‌توانیم به‌نتیجه برسیم».

روزی که نویل چمبرلین، به‌بهانهٔ مهار «پیشوا» و جلوگیری از جنگ وارد مماشات با هیتلر شد نمی‌توانست پیش‌بینی کند که هم جنگ شعله‌ور می‌شود و هم ننگ تسلیم و مماشات را به‌نام خود در تاریخ ثبت می‌کند. وی تصور می‌کرد با نرمش و مدارا در برابر فاشیسم هیتلری می‌تواند مانع زیاده‌خواهی او گردد اما سیاست مماشات تنها به‌هیولای فاشیسم فرصت داد تا برای بلعیدن جهان، خود را هر چه بیشتر تجهیز و تسلیح کند و جنگی هولناک را تدارک ببیند که جان ۶۰میلیون انسان را در آتش خود خاکستر کند.

آن روز خبری از یک چنین کارزار جهانی و بیانیه‌های اکثریتهای پارلمانی و هشدار ۱۱۷ رهبر علیه مماشات با فاشیسم مذهبی نبود. امروز به‌یمن چهار دهه روشنگری مجاهدین و مقاومت ایران و افشای پروژه‌های محرمانهٔ اتمی رژ‌یم، اهداف شوم فاشیسم دینی آشکار گردیده است.

 

تام ریج اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا طی مقاله‌یی در واشنگتن تایمز (۵تیر۱۴۰۲) می‌نویسد: «لحظهٔ روبه‌رو شدن غرب با حقیقت در رابطه با ایران فرا رسیده... در این لحظه حسابرسی اخلاقی، دولتها و فعالان غربی باید به‌وظیفه خود عمل کنند و تخلفات وقیحانه رژیم ایران را که اکنون به‌قلب اروپا رسیده است، محکوم کنند. نمی‌توان نسبت به‌سرکوب مخالفان توسط رژیم تهران بی‌تفاوت بود، چرا که چنین رضایتی ناخواسته به‌اعمال ظالمانه آنها مشروعیت می‌بخشد و زنجیرهای استبدادی را در دورانی از تحولات اجتماعی بیش‌از‌پیش محکمتر می‌کند»

تام ریج تأکید می‌کند: «جهان باید در همبستگی قاطع با مردم ایران برای دفاع از ارزش‌های گرانقدر دموکراتیک، به‌خصوص در غرب، بایستد. با هم ما می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که سلطهٔ خفه‌کننده ملایان بر قدرت از هم بپاشد و آرزوهای مردم ایران برای آزادی، عدالت و شأن انسانی محقق گردد.

زمان عمل همین حالاست؛ به‌خاطر مردم ایران، به‌خاطر آزادی، و به‌خاطر حفظ ارزش‌های مشترک دموکراتیک‌مان. ما باید پیامی صریح به مستبدین حاکم در تهران بفرستیم که جامعهٔ بین‌المللی در التزام خود به ایده‌آل‌های دموکراسی متحد و راسخ است و تسلیم خواسته‌های دیکتاتورها از کشورهای آزاد نخواهد شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/589820c6-7dea-472f-bf97-5c739d37ad51"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات