728 x 90

نه شاه، نه شیخ؛ پرچم برافراشتهٔ انقلاب

سخن روز
سخن روز

روز شنبه ۲۱بهمن، در چهل و پنجمین سال انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران، ایرانیان شریف و آزاده در برلین و چند شهر دیگر جهان به‌خیابان آمدند و با نفی شاه و شیخ، پرچم انقلاب دموکراتیک مردم ایران را هر چه افراشته‌تر کردند. راهپیمایی و تظاهرات و نمایشگاه علاوه بر برلین، در پاریس، لندن، بروکسل، استکهلم، آمستردام، وین، رم، برن، یوتوبوری، لوکزامبورگ، اسلو و ونکور کانادا برگزار شد. شرکت‌کنندگان و سخنرانان یاد شهیدان و راهگشایان انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران را گرامی داشتند و حمایت خود را از آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران و برنامه ۱۰ماده‌ای خانم مریم رجوی برای ایران آینده اعلام کردند.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت در سخنرانی خود برای تظاهر کنندگان گفت: «در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی، همهٔ خونها و رنجهای ۴۵ساله را با تجدید سوگندهایمان بر سر این پیمان مقدس گرامی می‌داریم که انقلاب دموکراتیک مردم ایران را به‌هر قیمت ممکن به‌پیروزی خواهیم رساند». او افزود: «آنچه اثبات شد، حقانیت و اصالت جایگزین دموکراتیک یعنی شورای ملی مقاومت است که از ۴دهه پیش مرزهای جبههٔ خلق را در برابر شاه و شیخ استوار کرده است».

مریم رجوی در قسمت دیگری از سخنانش تأکید کرد: «مردم ایران با صدای بلند می‌گویند نمایش انتخابات، شعبده‌بازی خامنه‌ای است. رأی مردم ایران سرنگونی رژیم ولایت فقیه است. رأی مردم ایران پیروزی انقلاب دموکراتیک است که قطعاً محقق خواهد شد».

در تظاهرات بزرگ برلین، شماری از نمایندگان پارلمان و شخصیتهای سیاسی سخنرانی کردند. لئو داتسنبرگ رئیس کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد گفت: «۴۵سال پیش مردم ایران به‌رژیم شاه و ستمگری او پایان دادند. اما امید این انقلاب که آزادی بود محقق نشد. ۴۵سال جنایات رژیم حاکم بر ایران نتوانسته مقاومت مردم ایران را خاموش کند».

لئو داتسنبرگ افزود: «بعد از حملات ۷ اکتبر برای خیلی‌ها مشخص شد که این رژیم ایران و سپاه پاسدارانش هستند که پشت این جنگ‌افروزی بوده‌اند؛ حقیقتی که مجاهدین از سال‌ها پیش گفته بودند».

توماس هارمس اسقف کلیسای برلین گفت: «۴۵سال پیش مردم ایران علیه دیکتاتوری شاه قیام کردند و امروز هم می‌بینیم که مردم علیه دیکتاتوری ملاها برخاسته‌اند». اسقف هارمس افزود: متأسفانه دولتهای غربی سیاست مماشات با این رژیم را در پیش گرفتند و سال‌ها مقاومت ایران را برای خوش‌آمد این رژیم در لیست تروریستی قرار دادند؛ اما روز پایان و روز سرنگونی این رژیم فرا رسیده است. آن روز که مردم ایران شاهد آزادی باشند فرا خواهد رسید».

مارتین پاتسلت عضو هیأت رئیسهٔ کمیته ایران آزاد و نمایندهٔ پیشن مجلس فدرال آلمان گفت: «به‌طور خاص این مهم است که ما شیطان‌سازیهای رژیم آخوندی علیه مقاومت ایران را افشا کنیم... در حالی که مقاومت ایران علیه این رژیم فعال است، رژیم تلاش می‌کند که بگوید آلترناتیوی وجود ندارد و باید با من کنار بیایید». مارتین پاتسلت افزود: «این رژیم ایران بود که باعث این بحران منطقه‌یی و جنگ غزه شد و به‌آرمان مردم فلسطین خیانت کرد... ما باید نشان بدهیم که هر جا تروریسمی هست، رژیم ایران پشت آن است».

مارچین شوینچیسکی شهردار ورشو و وزیر پیشین روابط اقتصاد بین‌المللی لهستان گفت: «در سال۱۳۶۷، این رژیم ۳۰هزار زندانی سیاسی را اعدام کرد. به‌چه جرمی؟ فقط به‌این دلیل که در برابر این رژیم سر خم نکردند... اما رژیم ایران تنها مردم ایران را سرکوب نمی‌کند، این رژیم توسط نیروهای نیابتی خود جنگ و تروریسم را در کشورهای مختلف اشاعه می‌دهد. شوینچیسکی افزود: «سیاست مماشات بس است! شکست این سیاست، پس از ۴۵سال به‌اثبات رسیده است... زمان آن رسیده که کشورهای غربی از مقاومت ایران به‌رهبری خانم مریم رجوی حمایت کنند».

کریستف دفریس نمایندهٔ مجلس فدرال آلمان گفت: «مرکز اسلامی رژیم در هامبورگ باید بسته شود. این یک کانون جاسوسی و ترور است». دفریس افزود: «رژیم ایران حامی گروه‌های تروریستی در منطقه است و با حملهٔ حوثی‌ها به‌کشتی‌های تجاری در دریای سرخ می‌بینیم که دستهای این رژیم تا کجا دراز شده است».

هلموت گویکینگ نمایندهٔ پیشین پارلمان اروپا از آلمان در سخنرانی خود سیاست دولت آلمان در قبال ایران را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «ما با قاتلان معامله می‌کنیم و این قابل‌قبول نیست... نمی‌شود دیکتاتوریها را تقویت کرد و ادعای دموکراسی داشت». هموت گویکینگ افزود: «با آزادی ایران یک چشم‌انداز نزدیک برای صلح در منطقه وجود خواهد داشت اما برای تحقق آن باید با رژیم کنونی ایران مقابله کرد».

سخنان این شخصیتها در تظاهرات سالگرد قیام ۲۲بهمن در برلین، گواه حقانیت و اثبات کارزار سیاسی و بین‌المللی مقاومت ایران مبنی بر ضرورت تعطیل «معامله با قاتلان» جنگ‌افروز حاکم بر ایران است که آقای گویکینگ می‌گوید «آزادی ایران و صلح در منطقه» را در «یک چشم‌انداز نزدیک» نوید می‌دهد.

اما فراتر از این، صفوف انبوه و طولانی راهپیمایی هموطنانمان بود که در خیابانهای برلین به‌حرکت درآمدند و خروش «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر» و مرزبندی تاریخی ایرانیان با شاه و شیخ را همراه با حمایتهای پرشورشان از کانون‌های شورشی طنین‌افکن ساختند؛ کانون‌های شورشی و قهرمانی که همزمان با سالگرد انقلاب بر ضددیکتاتوری سلطنتی، مظاهر دیکتاتوری مذهبی را در شهرهای سراسر میهن درهم کوبیدند تا به‌زبان آتش به‌خلیفه ارتجاع و پاسداران ولایت فرتوتش بگویند: «می‌کشیم از دهن گرگ برون، انقلابی که به‌سرقت بردند».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/57128fa6-9c2b-46e4-a0b5-bd1d1d65022e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات