728 x 90

هجوم سیستماتیک آخوندها به ارز دیجیتال

یک مزرعه  استخراج «بیت کوین»
یک مزرعه استخراج «بیت کوین»

از اوایل تیرماه ۹۸ سروکله ۲-۳خبر جزیی در گوشه و کنار رسانه‌های خبری حکومتی پیدا شد که در نظر اول چندان مهم به‌نظر نمی‌رسیدند. روز ۱۳تیر ۹۸ این خبرها سمت‌وسوی مشخصی گرفتند و جدی‌تر شدند:

 

خبر کشف چندین مزرعه استخراج بیت‌کوین در یکی دو شهر کشور

خبر را خبرگزاری حکومتی ایرنا داده و کلیت آن به این شرح بود: «رئیس شرکت توزیع برق شهرستان ورامین از کشف ۱۴مزرعه استخراج بیت‌کوین(رایج‌ترین ارز دیجیتال جهان) در مناطق مختلف این شهرستان خبر داد». رئیس شرکت توزیع برق ورامین شخصی به اسم مسلم حاجی مزدرانی روز چهارشنبه ۱۲تیر ۹۸ در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفته بود: «عوامل شرکت توزیع برق شهرستان ورامین با بررسی وضعیت مصرف برق در مناطق مختلف شهرستان، موفق به شناسایی و کشف مزارع استخراج پول مجازی(بیت‌کوین) شدند».
وی اظهار داشت: «بزرگترین این مزارع که در سطح استان تهران کشف شده، مربوط به یک مرکز فعال در شهرک صنعتی سالاریه است که در آن بیش از یک‌هزار و ۱۳۴دستگاه ماینر(استخراج‌کننده بیت‌کوین) کشف گردید».
وی تصریح کرد: «این مرکز روزانه ۸۰۰کیلووات برق با تعرفه صنعتی مصرف می‌کرد که در مقایسه، این میزان با مصرف برق روزانه یک‌هزار و ۲۰۰واحد مسکونی برابری می‌کرد».
وی گفت: «برق این مرکز، پس از کشف دستگاه‌های ماینر قطع شده و برای متصدی آن جریمه‌ای بالغ بر ۹میلیارد و ۷۷۰میلیون ریال صادر شد».
حاجی مزدرانی اظهار داشت: «با کشف این ۱۴مزرعه استخراج بیت‌کوین، بیش از ۲هزار دستگاه ماینر کشف گردید. پول مجازی(بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاههایی مخصوص تولید این پول مجازی(ماینر) ساخته شده است که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است».

 

فقط ورامین نبود، در استان البرز هم خبرهایی بود!

یک سایت حکومتی دیگر باز هم به‌نقل از خبرگزاری حکومتی ایرنا در همان روز چهارشنبه ۱۲تیر ۹۸ خبر داد که ۵۰۰مزرعه استخراج «بیت‌کوین» هم در استان البرز شناسایی و با آنها برخورد شد.

 

فقط ورامین و البرز نیست!

ظاهراً برخورد با مراکز استخراج «بیت‌کوین» در گستره بسیار وسیع‌تری انجام می‌شود چرا که در همین خبر منتشره توسط «ایرنا» از استخراج خانگی بیت‌کوین هم صحبت می‌شود، یعنی از فردا باید منتظر بود تا پاسداران تحت پوشش مأموران شرکت برق منطقه‌ای به منازلی که مصرف برق بالا دارند مراجعه کرده و به‌دنبال دستگاهها و ماینر‌های مربوط به استخراج ارز دیجیتال باشند.

مزارع استخراج «بیت‌کوین» در حقیقت نهادهای انتفاعی خصوصی‌ای هستند که به‌عنوان «نقاط‌ گرهی» در شبکه جهانی پول دیجیتال(بلکچین) ایجاد شده و امر مبادله پول دیجیتال و انجام مبادلات مالی آن را کنترل، تدقیق و هدایت می‌کنند.

این مجموعه‌ها که «مزرعه» هم نامیده می‌شوند، مراکز بزرگ رایانه‌ای بوده که توسط بخش خصوصی ایجاد شده و در قبال تسهیل معاملات با ارز دیجیتال، حق‌العمل مناسبی هم دریافت می‌کنند اما اکنون و باز هم بنا‌ به سنت دیکتاتوری حاکم بر کشورمان، این گوشه از کار صنفی که ظاهراً کسب و کار نان و آب‌داری محسوب می‌گردد، مورد تعرض نظام حاکم قرار گرفته است!

 

طرح سراسری جمع‌آوری، اشغال یا مصادره مزارع استخراج بیت‌کوین!

طرح جمع‌آوری مزارع استخراج بیت‌کوین ظاهراً یک طرح سراسری است که در پوش اقدام شرکت توزیع برق منطقه‌ای برای مقابله با مصرف بالای برق صورت می‌گیرد.

همان‌گونه که در ابتدای این خبر آمد، ابتدا رئیس شرکت توزیع برق ورامین وارد شد و گفت در رصد میزان مصرف برق مناطق ورامین متوجه مصرف بالا و غیرعادی برق در برخی مناطق شدیم و در مراجعه حضوری متوجه وجود مزارع استخراج بیت‌کوین شدیم! و پس از کشف اولین مرکز، ۱۳مرکز دیگر را هم ظاهراً کشف می‌کنند.

سپس خبری مشابه از استان البرز می‌رسد که در آنجا نیز ۵۰۰مزرعه مشابه کشف می‌گردد!

در سومین خبر ناگهان خبر از فتوای مسلسل‌وار چند مرجع تقلید حکومتی و حتی غیرحکومتی می‌رسد که معامله با ارز دیجیتال را حرام و ممنوع و باطل اعلام می‌کنند!(سایت حکومتی تابناک ۱۴تیر ۹۸)

روشن است که این‌کار، یک شغل نان‌ و آبدار است و در شرایط فعلی که رژیم از مالیات بستن به نان لواش و پیاز فقیرترین اقشار هم کوتاه نمی‌آید، به‌دست گرفتن معاملات پرسود ارز دیجیتال که حتماً جای خود را دارد!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4aedf44b-68bb-45f6-9401-5ea2b2981442"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات