728 x 90

هوشیاری؛«اول باید کرونای اصلی را از بین»برد

آخوند کرونا ویروسی که به جان مردم افتاده است
آخوند کرونا ویروسی که به جان مردم افتاده است

به موازات اهمال عمدی و سلطهٔ کرونای سیاسی بر تبلیغات دولت آخوندها در برخورد با ویروس کرونا، کاربران و کنشگران ایرانی با هوشیاری و روشنگری مداوم، هم پشت پرده‌های خیانت حاکمیت را برملا می‌کنند و هم شبکه‌یی از همیاری و اطلاع‌رسانی برای مبارزه با کرونا شکل گرفته است.

 

شبکهٔ همرسانیِ اینترنتی که حاکمیت آخوندها دل خونی از آن دارد، نه تنها در قیام‌ها و اعتراضات سراسری ایرانیان، ضربات کاری بر سیاست سرکوب و جنایات حاکمیت ولایت فقیه وارد نموده‌، بلکه اکنون به‌مراتب بیشتر در مبارزه با آثار کرونا و نقش حکومت در ترویج آن، هوشیارانه علیه دسیسه‌های حاکمیت به روشنگری و افشاگری می‌پردازند.

 

این روزها در شبکه‌های اینترنتی شاهد جبهه‌ای وسیع از ایرانیان هستیم که باید آن را هوشیاری ملی نسبت به تهدید کرونا از یک‌طرف و افشای نقش حکومت در پیدایش و ترویج کرونا در ایران نامید. اکنون دیگر برای اکثریت قاطع ایرانیان روشن شده است که ورود کرونا به ایران کاملاً اجتناب‌پذیر بوده و اقدام حکومت به‌مثابه یک خیانت محسوب می‌شود.

 

وجه دیگر اطلاع‌رسانی ایرانیان که در دو روز گذشته شتاب بیشتری گرفته است، روشنگری دربارهٔ ادامه دادن وضعیت موجود توسط حکومت و فقدان عزم جدی برای مبارزه با کرونا توسط دولت است.

در زیر نمونه‌های این اطلاع‌رسانی، روشنگری، افشاگری، هشدار و تأکید بر هوشیاری ملی را دربارهٔ کرونا که از صفحات توئیتر، تلگرام و اینستاگرام برگرفته شده است، مرور می‌کنیم. این‌ها بازتاب فضای جامعهٔ ایران نسبت به مبرم‌ترین مسألهٔ حیاتی‌شان در حال حاضر است:

ــ «مسؤلین جمهوری اسلامی ماسک را بلد نیستند استفاده کنند؛ ماسک را به گوششان می‌زنند!»

ــ «تفاوت ایران با کشورهای دیگر این است که ما همزمان با ۲ویروس روبه‌رو هستیم؛ ویروس کرونا و ویروس حکومت. حکومت با انکار وجود کرونا، خودش باعث رشد و شیوع این ویروس شده است.»

ــ «این‌ها آن‌قدر بی‌شرم هستند که توی تلویزیون اعلام کردند که خطر بیماری آنفولانزا از کرونا بیشتر است.»

ــ «جمهوری اسلامی به ویروس کرونا به‌عنوان یک مسألهٔ سیاسی و امنیتی نگاه می‌کند و به فکر این است که خودش را سر کار نگه دارد.»

ــ «تمام هیأت دولت کره جنوبی و ژاپن با ماسک در جلسه شرکت می‌کنند اما اعضای دولت روحانی و خودش انگار نه انگار باید الگوی برخورد با کرونا باشند. به‌خاطر همین هم خودشان مروج کرونا در ایران هستند.»

ــ «وزیر بهداشت می‌گوید کرونا رشد صعودی دارد و روحانی اعلام می‌کند از شنبه اوضاع به‌حالت عادی است! خدا به داد ملتی برسد که این‌ها می‌خواهند برای سلامتی‌اش تصمیم بگیرند!»

ــ «ایتالیا ۱۳شهر را قرنطینه کرد. عربستان زیارت اماکن مذهبی را تعطیل کرد؛ ولی به دستور خامنه‌ای هیچ اماکن مذهبی در ایران نباید تعطیل ‌شود!»

 

ــ «دولتی که نتیجهٔ انتخابات را چند برابر بالا می‌برد، نتیجه شیوع کرونا و مرگ و میر را هم چند برابر پایین می‌برد. من خودم در حوزه تنکابن و شهسوار شاهد بودم که ۱۹هزار رأی را ۴۵هزار اعلام کردند. درباره کرونا هم چندبرابر انتخابات دروغ می‌گویند. تمام کار این‌ها روی دروغ سوار است!»

ــ «در حالی که کشورها یکی یکی دارند محل‌های عمومی را تعطیل می‌کنند و آموزشگاهها را هم می‌بندند تا از پیشروی کرونا جلوگیری کنند، جمهوری اسلامی هیچ دانشگاه و دبیرستان و مدرسه‌ای را تعطیل نکرده است. این‌ها پشتشان به چی گرم است؟ چند هزار ایرانی دیگر باید بمیرند؟»

 

ــ «ایران تنها کشوری است که نمی‌شود هیچ آماری از آثار کرونا به‌دست آورد. هیچ اطلاع‌رسانی یکسانی نیست. به هر چه هم که هست نمی‌شود اعتماد کرد.»

ــ «همهٔ عالم رفت و آمد به چین را قطع کرده‌اند و سفیر ایران در چین اعلام می‌کند که ۲پرواز از چین به ایران برای آوردن تجهیزات کمکی مبارزه با کرونا انجام شد و این پروازها ادامه دارند!»

کاربری اندیشه و سیاست ناشی از تفکر نظام ولایت فقیه را در برخورد با بحرانهای اجتماعی ایران که طی چهار دهه مردم ایران آنها را تجربه نموده‌اند، از زبان خود آخوندها در رابطه با کرونا شرح می‌دهد:

ــ «هر چیزی را که نتوانیم به آن شلیک کنیم یا زندانی‌اش کنیم، اسم آن بحران نیست. بنابراین برنامه‌یی هم برایش نداریم. باد شاید بیاید یا به فصل گرما برسیم، مسائل خودشان حل می‌شوند. حل هم نشدند، قبر به اندازه کافی هست. جای هیچ نگرانی نیست. به پهنای این سرزمین برایتان قبرستان درست می‌کنیم!»

 

کاربری کارنامهٔ ۴۱ساله خمینی تا خامنه‌ای را این‌گونه در آینهٔ کرونا تصویر کرده است:

ــ «جمهوری اسلامی با روش‌های شناخته شده‌اش نمی‌تواند با ویروس کرونا بجنگد: نزدیکان کرونا را نمی‌شود گروگان گرفت تا تسلیم شود. کرونا کولبر نیست که بشود با بهانه «گذر غیرقانونی از مرز» به او شلیک کرد. طنابی که سایز گردن کرونا باشد ندارد. ویروس، اعتقادات آخوندها را ندارد و فریب آخوندها را نمی‌خورد.»

کاربرانی هم به راه چارهٔ نهایی برای خلاصی پیکر ایران از دو کرونا پرداخته‌اند:

ــ «مردم باید خودشان قدم پیش بگذارند تا کرونا را نابود کنند. باید برای نرفتن به اداره و دانشگاه و جاهای عمومی اعتصاب کرد.»

ــ «در حال حاضر ولایت فقیه و کرونا با هم در مقابل مردم ایران هستند.»

ــ «من به مردم ایران می‌گویم ما فقط باید با اراده و همکاری و تصمیم خودمان با کرونا مبارزه کنیم و هیچ امیدی نباید به این دولت داشت.»

ــ «مردم ایران گرفتار کرونایی هستند که از ویروس کرونا بدتر است. اول هم باید کرونای اصلی را از بین ببرند که خود حکومت است.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c9c89e01-0679-48ef-b8c1-fcf7d0ff93ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات