728 x 90

واکسنهای معتبر جهانی و بازی مرگبار رژیم

واکسنهای مورد تایید بهداشت جهانی
واکسنهای مورد تایید بهداشت جهانی

در شرایطی که به اعتراف مقامات ذیربط حکومتی پیک چهارم کرونا در راه است و حتی جان جوانان و نوجوانان را نیز تهدید می‌کند، و در صورتی که نیاز به واکسیناسیون سراسری توسط واکسنهای معتبر و تأیید شده توسط سازمان بهداشت جهانی نیازی فوری و عاجل است، سردمداران حاکمیت و دولت ضدمردمی روحانی با اظهارات ضدونقیض از خرید واکسن معتبر طفره می‌روند و به‌دنبال خرید واکسن غیرمعتبر روسی و... هستند.

آخوند حسن روحانی وعده تولید واکسن داخلی را برای چند ماه دیگر را داد، و مقاماتی از وزارت بهداشت وعده خرید واکسنهای چینی، روسی و کوبایی را می‌دهند، در صورتی که این واکسنها مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی قرار نگرفته‌اند.

 

مقامات وزارت بهداشت دولت روحانی در حالی از تأیید واکسن روسی خبرمی‌دهند، که متخصصان امر به‌دلیل این‌که این واکسن به تأیید سازمان بهداشت جهانی نرسیده، استفاده از این واکسن را مجاز نمی‌دانند.

در این رابطه مینو محرز عضو ستاد کرونا گفت: «تهیه و واردات واکسن کرونای روسی توسط دولت از شانس بد مردم ایران است. در حال حاضر به هیچ عنوان از این انتخاب راضی نیستم. من به‌عنوان یکی از اعضای کادر درمان این واکسن را تزریق نمی‌کنم زیرا تاکنون هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نشده است. واکسن کرونا باید دارای استاندارد‌های جهانی باشد» (روزنامه شرق ۱۱بهمن ۹۹).

عدم تأیید واکسنهای روسی در شرایطی است که جواد ظریف در سفر به روسیه و پس از ملاقات با وزیر خارجه این کشور از تأیید واکسن کرونای اسپوتینگ روسی توسط مسئولان بهداشت رژیم خبر داد.

محمود واعظی رئیس دفتر روحانی نیر اظهار داشت امیدوارم قرارداد با روس‌ها درباره واکسن کرونا امروز و فردا امضا شود و اولین محموله هم قبل از ۲۲بهمن به تهران برسد (خبرگزاری ایرنا ۸بهمن۹۹).

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو هم گفت: «در بیست و چهارمین جلسه کمیسیون قانونی تشخیص صلاحیت ساخت و ورود دارو و مواد بیولوژیک سازمان غذا و دارو، مجوز مصرف اضطراری واکسن روسی «اسپوتنیک V» در ایران صادر شد» (خبرگزاری ایرنا ۱۰بهمن۹۹).

این در شرایطی است که مینو محرز عضو ستاد کرونا در رابطه با خرید این واکسن گفت: «سازمان غذا و داروی ایران زمانی می‌تواند دارو و واکسنی را تأیید کند که پیش از آن دارو یا واکسن مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته باشد. وقتی دارو یا واکسنی هنوز مورد تأیید هیچ منبعی نیست، سازمان غذا و داروی داخلی نمی‌تواند آن را تأیید و توزیع کند. وقتی هنوز هیچ اطلاعاتی از واکسن درز نشده، بر حسب چه فرآیندی آن را تأیید می‌کنند؟» (روزنامه حکومتی جهان صنعت ۹بهم ۹۹).

در زمینه غیرمعتبر بودن واکسن روسی همین روزنامه حکومتی روز ۸بهمن۹۹ با عنوان «ابهام در تأیید واکسن روسی» نوشت: «پیش‌تر ویروس‌شناسان روسی نیز هشدار داده‌اند که این واکسن می‌تواند برای کسانی که در بدن‌شان آنتی‌بادی تولید شده است، خطرناک باشد. به همین دلیل دیگر محققان از ابتدای امر نگران بودند که دانشمندان روسی تحت فشار مقامات سیاسی به‌سرعت فازهای آزمایشی را پشت سر گذاشته باشند تا این واکسن را تحویل دهند.

سازمان بهداشت جهانی نیز از روسیه خواست دستورالعمل‌های تعیین شده برای تولید واکسن را در تمامی مراحل رعایت کنند. این سازمان گفته است که برای مهر تأیید زدن به این واکسن، نیازمند بررسی دقیق داده‌های آزمایشگاهی است».

 

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس نیز گفت «هر واکسنی که وارد می‌شود ابتدا باید خود مسئولان آن را بزنند، معلوم است که واکسن روسی نمی‌زنم، قرار نیست واکسنی که مراحل کارآزمایی بالینی شفافی ندارد روی مردم ما آزمایش شود» (سایت اعتماد آنلاین ۱۱بهمن۹۹).

اکنون این سؤال پیش می‌آید که خامنه‌ای و سایر سردمداران حاکمیت که خرید واکسنهای معتبر و مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی را تأیید نمی‌کنند، چگونه واکسنهای روسی و چینی را که به تأیید سازمان بهداشت جهانی نرسیده تأیید می‌کنند؟

جواب بسیار روشن است طفره رفتن از واکسیناسیون مردم و نپرداختن بهای آن با خرید واکسن معتبر مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی.

نظام آخوندی برای طفره رفتن از واکسیناسیون مردم قبلاً بهانه‌یی به نام تحریم را وسط کشید در حالی‌که این‌که این ادعایش هم دروغ بود و تحریم‌ها مطلقاً شامل مواد غذایی و دارویی نمی‌شد.

اما اکنون برای طفره رفتن از واکسیناسیون ادعای غیرمعتبر بودن واکسنهای اروپایی و آمریکایی را دارد، در صورتی که این واکسن‌ها به تأیید سازمان بهداشت جهانی و اتحادیه اروپا رسیده است.

امتناع حاکمیت از خرید واکسن معتبر در شرایطی است که طی روزهای اخیر آمار مراجعه کنندگان به بیمارستانها بسیار زیاد است و مشخصاً پزشکان متخصص تنها راه را واکسیناسیون هر چه سریع‌تر می‌دانند.

 

یک اپیدمیولوژیست در مصاحبه با روزنامه حکومتی همدلی ۱۱بهمن۹۹ گفت: «این روزها یک‌بار دیگر مراجعه سرپایی به‌مراکز درمانی در شهرهایی مانند تهران افزایش پیدا کرده و همه این‌ها نشانه‌های شروع موج بعدی است. در حال حاضر ایران وارد موج چهارم بیماری کرونا شده است و متأسفانه در هر موج حدود ۱۰هزار نفر قربانی از ما می‌گیرد تنها راه‌حل مبارزه با کرونا تزریق واکسن است. امروزه در همین کشورهای همسایه ایران در خاورمیانه بعضی حدود ۴۰درصد از شهروندان خودشان را واکسینه کردند. اما در ایران هنوز شروع نشده است».

پیش از این نیز یک متخصص آی.سی.یو در بیمارستان مسیح دانشوری در زمینه ضرورت واکسیناسیون مردم گفت: «بهترین راه کنترل این بیماری واکسیناسیون است و ما باید به محدودیت و قرنطینه توجه کرده و نسبت به واکسیناسیون اقدام کنیم. قابل انکار نیست که باید ۷۰-۶۰ درصد افراد واکسینه شوند» (روزنامه حکومتی رسالت ۲۴دی ۹۹).

آری از رژیمی که تنها و تنها هدفش حفظ نظام به‌هر قیمت است و در این مسیر کرونا را متحد خود برای مقابله با قیام مردم می‌داند، انتظار تهیه واکسن بیهوده است. تنها راه مقابله با ویروس کرونا و بازی مرگباری که رژیم با مردم بر سر واکسن به‌راه انداخته است، کنار زدن کرونا ولایت است. همان هدف مقدسی که مردم ایران به آن همت گماشته‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e0e7723a-81c5-430f-9b4b-46573b01ea9a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات