728 x 90

واکسن کرونا و علت ضد و نقیض گویی‌ها

واکسن کرونا ...
واکسن کرونا ...

آخوند حسن روحانی برای شانه خالی کردن از زیر بار خرید واکسن کرونا، روز ۱۵آذر واکسنهای معتبر شرکتهای غربی را زیر علامت سؤال برد و گفت: «این واکسن چند درصد مؤثر است که ما نمی‌دانیم هنوز حالا هنوز در کشورهایی هم که می‌خواهد شروع بشود معلوم نیست که آثار این واکسن‌ها چه مقدار است و چه جوری خواهد شد این واکسن‌ها. عوارض این واکسن ها الآن برای دنیا روشن نیست». (تلویزیون شبکه خبر ۱۵ آذر۹۹)

برای توجیه نخریدن واکسن پیش از این عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی و مقامات وزارت بهداشت موضوع تولیدات داخلی و تحریم‌های آمریکا را مطرح کردند.

همتی گفت به‌خاطر تحریم‌های دولت آمریکا امکان نقل و انتقال مالی و خرید واکسن از طریق برنامه کواکس را نداریم. خرید واکسن کرونا از طریق کواکس بایستی از مسیر رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام بگیرد. تاکنون هر راهی برای پرداخت و انتقال ارز به‌خاطر تحریم آمریکا و ضرورت اخذ مجوز اوفک با مانع مواجه شده است. (خبرگزاری تسنیم ۱۷ آذر۹۹)

چرخش ناشیانه و ناتمام روحانی

دو روز بعد از همتی آخوند روحانی تحت فشار افکار عمومی گفت: «پولش آماده است، اراده‌اش هست، تصمیم هست، دستور هست، آمریکا مانع هست و هر بانکی مراجعه می‌کنیم ما پول داریم منابع ما موجود است… منتهی مردم بدانند با چه سختی و با چه مشکلات مواجه هستیم». (تلویزیون شبکه خبر ۱۹آذر۹۹)

این در حالی است که روز دوشنبه ۱۷آذر۹۹ یکی از سخنگویان برنامه جهانی کواکس در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست ضمن اشاره به این‌که وزرات خزانه‌داری آمریکا مجوز لازم برای خرید واکسن را صادر کرده و ایران منع قانونی در این زمینه ندارد، ادعای روحانی و مقامات دولتش را رد کرد.

علاوه بر مقامات آمریکا و کواکس رئیس اتحادیه وارد کنندگان دارو هم ادعای روحانی را رد کرد و گفت: «امروز ما نیازهای دارویی کشور را به طرق مختلف و حتی از شرکت‌های داروسازی آمریکایی، اروپایی و مواد اولیه‌‎ساز هندی، چین و روسی وارد می‌کنیم و در همه این معاملات هم ارز منتقل می‌شود» وی هم‌چنین با رد ادعای همتی به صراحت گفت: «بنده نمی‌دانم که منبع استنادی رئیس کل بانک مرکزی کشور چیست اما مطمئن هستم که این بانک ماهانه ۱۰۰میلیون یورو برای واردات دارو و مواد اولیه آن و نیز واردات تجهیزات پزشکی به شرکتها می‌دهد در حالی که اگر این روند جاری نبود تخصیص ارز بی‌معنا می‌شد و اگر نمی‌توانستیم یک ماه دارو وارد کنیم دچار کمبودهای فاجعه‌بار می‌شدیم» (روزنامه سپید ۱۹ آذر۹۹)

باز هم بهانه‌یی!

پس از رد بهانهٔ تحریم‌ها موضوع مشکلات حمل و نقل و نگهداری واکسن مطرح شد.

مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در مصاحبه با تلویزیون حکومتی گفت: «ایران در اتحادیه جهانی واکسن اعلام کرد فایزر را نمی‌خواهد، به‌دلیل این‌که شرایط برای حمل و نقل و هواپیمای آن را ندارد… و ایران هم در حال تولید واکسن است». (تلویزیون رژیم ۲۲آذر ۹۹)

برملا شدن علت فرار از خرید واکسن

اما دلیل اصرار دولت روحانی برای نخریدن واکسن از خارج و واکسیناسیون مردم این است که سود سرشار تولید ساخت واکسن در داخل به جیب نهادهای غارتگر نظام برود.

در این رابطه روزنامه جهان صنعت ۲۴آذر۹۹ از قول نایب‌رئیس انجمن داروسازان نوشت: «سازمان غذا و دارو تحت فشار سنگین برای تأیید واکسن و داروهای ضد کرونا» ساخت داخل قرار گرفته است زیرا به‌گفته او «گرفتن تاییدیه از وزارت بهداشت به‌معنای سرازیر شدن درآمد کلان برای صاحب دارو است».

در این رابطه روزنامه آفتاب یزد ۲۴آذر۹۹ از قول یک کارشناس حکومتی نوشت: «مسئولان اطلاعات ضد و نقیض به جامعه ارسال می‌کنند مثلا در مورد همین واکسن بیماری کرونا اعلام شده که واردات واکسنهای خارجی از لحاظ مسائل فنی و از لحاظ بودجه امکان‌پذیر نیست اما از طرفی شاهد هستیم که واکسن کرونا از کشورهای معتبر به‌صورت قاچاق در کشور در حال دست به دست شدن بین نورچشمی‌ها، آقازاده‌ها و برخی مسئولان است».

واکسیناسیون نورچشمی‌ها، آقازاده‌ها و مسئولان حاکمیت در شرایطی است که روزانه مردم بسیاری در تب کرونا می‌سوزند و هیچ امکان و امیدی برای درمان ندارند.

موکول کردن واکسیناسیون به وعده نسیه و سرخرمن تولید واکسن بی‌اعتبار حکومتی و آمدن آن به بازار در بهار سال آینده در حالی است که به‌نوشته روزنامه آفتاب یزد: «وقتی مردم مشاهده می‌کنند در کشورهای اطرافشان از ترکیه گرفته تا عربستان، مصر، امارات، عراق و حتی افغانستان دولتهایی وجود دارد که واکسن را تهیه کردند و مردم در حال واکسیناسیون هستند یا در شرف تهیه آن هستند مردم تاب و تحمل خود را در برابر شرایط سخت قرنطینه از دست می‌دهند». (آفتاب یزد ۲۴ آذر۹۹)

البته علاوه بر عامل سودجویی و غارت ارگانهای تولیدی واکسن وابسته به پاسداران، بهانه جویی‌های مقامات دولت روحانی برای نخریدن واکسن، پیش‌بردن سیاست مجرمانه کشتار جمعی و استفاده از تلفات سپرانسانی در خدمت نظام است.

سیاستی که از روز اول خامنه‌ای و روحانی با پنهان‌کاری و عادی‌انگاری و برنامه‌ریزی جهت بازگشایی‌ها آغاز کردند هم‌اکنون نیز با این سیاست ضدمردمی و ضدانسانی ادامه می‌دهند.

اکنون نیز سردمداران و مقامات دولت روحانی با تناقض‌گویی و باسیاست آگاهانه نخریدن واکسن تلاش می‌کنند هر چه بیشتر مردم را به کوره کرونا بریزند و آنها را به عزا و ماتم بنشانند تا سقوط حاکمیت را به عقب بیندازند.

اما واقعیت این است که نظام آخوندی بازنده اصلی بازی مرگباری است که برای مردم به راه انداخته است، و قطعاً آخوندها نتیجه این بازی جنایتکارانه را در خشم انفجاری مردم مردم دریافت خواهند کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/553b015f-ec5a-4b5e-9df4-45a3cc615c55"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات