728 x 90

وحشت از خشم انفجاری مردم در میان جنگ قدرت

خشم مردم در قیام ۹۶
خشم مردم در قیام ۹۶

جنگ بر سر قدرت و سهم بیشتر در غارت و چپاول تا بوده در نظام آخوندی جریان داشته است. ولی این روزها یک ویژگی به این جنگ معنای دیگری می‌دهد. آن هم انزوای جهانی و منطقه‌ای رژیم همراه با تشدید فشار طناب تحریم‌ها بر گلوی نظام است. فراهم بودن این شرایط عینی و حضور مقاومت سازمان‌یافته مردم، باعث شده است که در میان جنگ قدرت، مدام نسبت به تهدید انفجار اجتماعی و قیام و شورش به یکدیگر هشدار بدهند.

آخوند روحانی که طی روزهای ۱۹ و ۲۰آبان در تنور جنگ قدرت دمیده بود در روز ۲۱آبان، در وسط روضهٔ مذاکره‌جویی وحشت خود را از ایجاد شکاف در رأس نظام ابراز کرد: «اینجا ما باید کار کنیم اینجا ما باید تلاش کنیم باید دست به دست هم بدهیم و وحدت خودمان را حفظ کنیم نکند شیاطین در ماه‌های آینده به ماه‌های انتخابات انتخابات به‌طور طبیعی رقابت دارد به‌طور طبیعی لعن‌ها صداهای کمی بالا می‌رود نکند بین ما تفرقه اشکال ایجاد کنند فاصله ایجاد کنند».

آخوند احمد مازنی ۲۱آبان در مجلس ارتجاع با یادآوری چماقداریهای دلواپسان گفت: «در شرایطی که فشار گرانی و تورم کمر مستضعفین را خم کرده، فشار گروه‌های فشار را از گرده مردم بردارید. چگونه است وقتی یک فرد بازنشسته برای طرح مشکلش در نماز جمعه فریاد می‌زند، صدایش را خفه می‌کنیم اما گروه‌های فشار را در جایگاه ویژه سخنرانی مقامات رسمی مستقر می‌کنیم»؟

آخوند مازنی در ادامه ضمن هشدار نسبت به سوراخ شدن کشتی نظام برای تقسیم سهم قدرت و غارت روضهٔ وحدت و گفتگو خواند: «در ضمن به همه جناح‌ها و فعالان سیاسی و اجتماعی به‌ویژه مقامات و مسئولان توصیه می‌کنم، از هر گونه حاشیه‌سازی پرهیز کنند، ما همه در یک کشتی نشسته‌ایم و آن ایران عزیز و جمهوری اسلامی است. در عین رقابت، منافع ملی را اصل بدانیم و اختلافات را از طریق «گفت‌ و گوی ملی» حل کنیم».

علی بختیاری، عضو دیگر مجلس ارتجاع، صریح‌تر از دیگران از خطر سرنگونی در اثر ایجاد شکاف در حاکمیت صحبت کرد: «تفرقه و اختلاف هر بنیانی را سرنگون خواهد کرد... ضمن احترام به همه جریانهای سیاسی، بازنگری در سیاست‌ها و اقدامات و مجموعه تحت‌امر خود را باید داشته باشند که منجر به تقویت روحیه و وحدت ملی شود با دشمن تراشی، دفع حداکثری و اعمال سلیقه‌ای بی‌پایه و اساس، جامعه با بحران بیشتری روبه‌رو خواهد شد که به صلاح انقلاب و نظام نخواهد بود و دشمن کشور را شاد خواهد کرد».

آخوند علی شیخ ابتدا به‌ ناکارآمدی مجلس ارتجاع اذعان کرد و در ادامه گفت: «نهاد دولت فربه، ناکارآمد و عاری از نخبگان و شایستگان شده و توان لازم برای عبور از چالشهای کشور را ندارد. قوه قضاییه نتوانسته نماد سلامت، بی‌طرفی، تخصص و رسیدگی مؤثر و سریع به شکایات مردمی و اجرای عدالت در این عرصه شده باشد. صدا و سیمای جمهوری اسلامی تبدیل به صدا و سیمای سلیقه‌ای خاص شده».

وی سپس نسبت به پیآمد جنگهای باندی هشدار داد و گفت: «برهم‌زدن سازماندهی شده مجلس و یا سخنرانی رئیس‌جمهور، نظام را به سمت بی‌ثباتی می‌کشاند».

علی گلمرادی، عضو دیگر مجلس ارتجاع، با حمله به روحانی به وی خاطرنشان کرد: «مردم دست شما را خوانده‌اند و حنای شما دیگر رنگی ندارد» و به وی گوشزد کرد باید «به فکر حل مشکل اساسی کشور که مشکل اساسی جوانان است بپردازیم».

باند فاشیستی مؤتلفه هم با بیان این‌که «فسادهای مالی و بی‌عرضگی دولت غیرقابل انکار است»، رفتار روحانی را خلاف مصالح نظام و موجب ایجاد شکاف در بدنهٔ نظام خواند و از جمله نوشت: «رئیس‌جمهور، مغایر با وظایف قانون اساسی مواضعی را مطرح می‌کند که برخلاف مصالح کشور و وحدت ملی و انسجام مردمی است».

بیانیه باند مؤتلفه در ادامه، سخنان روحانی در یزد را «دامن زدن به تقابل جناحی و ایجاد دوقطبی و چندقطبی» خواند و در حالی که نظام آخوندی را «مردم» می‌نامید تأکید کرد اقدام روحانی «بر مشکلات مردم و جامعه افزود».

بیانیه باند فاشیستی مؤتلفه در ادامه نوشته است: «اقدامات روحانی آب به آسیاب دیگران ریختن است».

جوان، روزنامه وابسته به سپاه پاسداران، در روز ۲۱آبان از خطر «شورشهای اجتماعی» ابراز وحشت کرد و خطاب به روحانی نوشت: «اعتماد عمومی به‌عنوان یک مؤلفه اساسی موجب حفظ یکپارچگی و وحدت روابط اجتماعی در کشور می‌شود و افت این شاخص، مشارکت عموم مردم در فرایند‌های سیاسی را به‌طور محسوسی کاهش خواهد داد. اثر عینی چنین آفتی آن خواهد شد که عامه مردم به تصمیمات نهاد‌های دولتی و حاکمیتی اعتماد نداشته باشند و حتی مخالفت‌های خود را به سطح تخاصم سیاسی و شورشهای اجتماعی تبدیل کنند». این روزنامه حکومتی نسبت به روکردن پرونده‌های فساد توسط باندهای حاکم هشدار داد: «مؤثرترین راه‌کار برای سلب اعتماد از مردم نسبت به حکومت اسلامی، «ناتوانی و ناکارآمدی» مسئولان و مدیران ارشد کشور در حوزه‌های مختلف تقنینی و اجرایی است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3614ca69-b529-450b-93e6-ee9d84840da0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات