728 x 90

وحشت رژیم از تصویب قطعنامهٔ پارلمان اروپا

سخن روز
سخن روز

بلافاصله پس از تصویب لیست‌گذاری سپاه پاسداران، در روز پنجشنبه ۲۹دی، جیغهای وحشت، از سرکردگان رژیم و از همهٔ تریبونها، منبرها و رسانه‌های حکومتی به‌آسمان برخاست.

-رئیسی جلاد با ربط دادن این رویداد به‌قیام گفت: «قرار دادن سپاه در فهرست سازمانهای تروریستی، پس از تلاشهای ناموفق خیابانی برای ضربه به‌نظام انجام شد، تا بلکه بتوانند آن را متوقف کنند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۹دی).

-آخوند سلیمی عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبر داد که مجلس ارتجاع روز یکشنبه آینده نشست غیرعلنی با سرکردهٔ کل سپاه و وزیر خارجه خواهد داشت و موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد (همان منبع).

-برخی مهره‌های رژیم این اقدام پارلمان اروپا را «یک نوع اعلان جنگ» می‌دانند (آخوند کعبی عضو هیأت رئیسهٔ خبرگان ارتجاع ­ـ خبرگزاری سپاه پاسداران ـ ۲۹دی).

-امیر عبداللهیان وزیر خارجه رژیم ۲۹دی: متأسفانه ما امروز شاهد صدور پیش‌نویس یک قطعنامه احساسی، تند و غیرحرفه‌یی از سوی پارلمان اروپا بودیم... ما بارها گفته‌ایم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد رسمی و حاکمیتی است.

-تلویزیون رژیم ۲۹دی گفت: سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران از نظر اعضای اتحادیه اروپا یک گروه تروریستی است، همین چند ساعت قبل به این نتیجه رسیدند... اما همنشین مورد علاقه افرادی که زیر این عهدنامه را امضا کردند کیست؟ و بیشترین نشست و برخاست با چه تفکری دارند: مریم رجوی.

-خبرگزاری سپاه پاسداران (۳۰دی) نوشت: وزارت دفاع اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه در فهرست تروریستی را محکوم و تأکید کرد: این اقدام ادامه حمایت از اغتشاشگران، براندازان و (مجاهدین) است.

- ارتش تحت‌امر ولایت فقیه (۳۰دی۱۴۰۱) طی بیانیه‌یی اعلام کرد: اقدام پارلمان اروپا از سر ناکامی در حمایت از اغتشاشات اخیر در ایران است مبارزه با مجاهدین در کارنامه سپاه پاسداران می‌درخشد.

وحشت از اقدام پارلمان اروپا و تبعات آن در اظهارات آخوند علم‌الهدی امام جمعه خامنه‌ای در مشهد و پدرزن رئیسی جلاد نیز به‌خوبی نمایان است: «دشمن تا کجا وایستاده؟‌دشمن تا کجا را هدف گرفته است و دارد می‌تازد و می‌رود؟!»

رژیم برای پنهان کردن وحشت خود و به‌منظور روحیه دادن به‌نیروهای وارفته‌اش، از یک‌سو می‌کوشد آن را بی‌اهمیت وانمود کند و از سوی دیگر، با برملا کردن ماهیت خود، تهدیدهای تروریستی را چاشنی جیغهای وحشت‌آلود خود می‌نماید:

-آخوند آل‌هاشم امام جمعه خامنه‌ای در تبریز می‌گوید: «تروریست خواندن سپاه در میدان عمل هیچ تأثیری ندارد. امروز من لباس سپاهی بر تن کردم».

- پاسدار قالیباف می‌گوید: «مجلس مقابله به‌مثل خواهد کرد... ارتشهای آنها را در گروه تروریستی قرار داده و در منطقه به‌عنوان یک گروه تروریستی با آنان برخورد خواهیم کرد» (خبرگزاری سپاه پاسداران ـ ۲۹دی).

-پاسدار شریعتمداری نیز در کیهان خامنه‌ای (۳۰ دی) می‌نویسد: «در صورت تصویب این قانون، ما نیز با استناد به‌اصل پذیرفته شده «مقابله به‌مثل»، نظامیان کشورهای عضو اتحادیه اروپا را تروریست تلقی کرده و برخوردمان با آنها از نوع برخورد و مقابله با سایر تروریستها خواهد بود».

اما این پارسهای خوابیده به‌جای آن‌که چاره‌ساز وحشت و ناامیدی نیروهای رژیم باشد، وحشت و درماندگی رژیم را بارزتر می‌کند آنچه که بر هراس رژیم می‌افزاید این است که لیست‌گذاری سپاه پاسداران، گام نخست از نقشه‌مسیری است که مجاهدین و مقاومت ایران چندین دهه است، با پیگیری دنبال کرده‌اند.

در همین رابطه پاسدار مقدم‌فر مشاور سرکردهٔ کل سپاه پاسداران نیز با وارونه‌گویی معمول در رژیم، می‌گوید: «تصمیم اروپایی‌ها دربارهٔ سپاه، ورود به‌یک دالان تاریک است. آنها با وسوسه مجاهدین خود را به‌یک مهلکهٔ استراتژیک می‌فرستند» (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ـ ۳۰دی).

صرف‌نظر از این‌که شورای وزیران خارجهٔ کشورهای عضو اتحادیهٔ اروپا که از روز دوشنبه سوم بهمن شروع می‌شود بر این قطعنامه مهر تأیید بزند، یا به‌دلیل مخالفت حتی یکی از ۲۷کشور تحریم‌ها تصویب و اجرایی نشود؛ از نظر سیاسی تیری که از چلهٔ کمان پارلمان اروپا رها شده، به‌پاشنه آشیل رژیم و «ارگان محوری قهر و سرکوب نظامی و ابزار اصلی حفظ دیکتاتوری دینی» اصابت کرده است. جیغهای وحشت رژیم از تصویب قطعنامهٔ پارلمان اروپا نیز همین را نشان می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/af2df05a-3424-47fb-ad30-9962269eb066"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات