728 x 90

چهارشنبه‌ سوری بستری مناسب برای تداوم قیام

چهارشنبه‌ سوری بستری مناسب برای تداوم قیام
چهارشنبه‌ سوری بستری مناسب برای تداوم قیام

در آستانه چهارشنبه‌ سوری و در حالی‌که تمامی شواهد و قرائن حکایت از خیزش مجدد نسل قیام و آزادی را به‌همراه دارد چشم‌انداز قیام پرشور جوانان ایران‌زمین، دیکتاتوری قرون‌وسطایی و ضدایرانی ولایت‌فقیه را چنان در وحشت و هراس از این جشن ملی و میهنی فرو برده است که به‌جرأت می‌توان گفت کابوس مرگ خود را در آن نظاره می‌کند.

هر چند که جشن ملی چهارشنبه‌ سوری از آغاز سرقت انقلاب ضدسلطنتی همواره هم‌چون کابوسی مرگبار نظام ولایت فقیه را دنبال کرده است و در هر شعار و هر حرکت آن مرگ تمامیت رژیم سفاک آخوندی را نوید و مژده داده است اما نگرانی امسال به‌مراتب ضریب بالاتری به خود گرفته است و به وحشتی فراگیر برای رژیم ضدایرانی آخوندی تبدیل شده است چرا که در بستر قیام قهرمانانه جوانان در دیماه گذشته هر جرقه می‌تواند به حریقی بزرگ تبدیل شود و زمینه قیامی فراگیرتر از قیام دیماه را بر علیه دیکتاتوری آخوندی فراهم نماید.

چرا که در نتیجه قیام دیماه شعار محوری مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای امروز در سراسر میهن همگانی و فراگیرتر از پیش طنین‌انداز می‌باشد.

از این دریچه است که امروز شاهدیم فاشیزم مذهبی حاکم بر میهن به نسبت سالیان گذشته در وحشت از تبدیل شدن مراسم چهارشنبه ‌سوری به یک خیزش و قیام عمومی تدابیر گسترده نظامی و امنیتی در مناطق مختلف کشور و به‌ویژه در تهران را تا آنجا که در توان داشته است افزایش داده است.

در همین رابطه پاسدار رحیمی سرکرده اوباش و اراذل نیروی انتظامی تهران بزرگ در مصاحبه با تلویزیون رژیم ۱۶اسفند ۹۶پس از یک اعتراف احمقانه که «برای چهارشنبه آخر سال از مدتهاست داریم کار می‌کنیم» هراس و وحشت نظام منحوس آخوندی را از جوانان جان بر کف و کانونهای شورشی که روزانه با شتابی غیرقابل‌باور در حال گسترش و شکوفایی‌اند چنین برملا می‌کند: «پلیس به‌صورت آماده‌باش صددرصد خواهد بود. بیشتر آن‌ چیزی که مورد نظر پلیس هست، مواد محترقه خطرناک و خطرساز! که زمینه نگرانی و برهم‌زدن نظم و انضباط آرامش روحی و فکری و جسمی افراد رو ایجاد بکنه این طبیعتاًً با اینها مخالفیم. اینها دیگه خط قرمز ماست، و لذا ما برای چهارشنبه پایان سال برنامه‌ریزی بسیار مفصلی رو کردیم از ساعت 2بعدازظهر روز سه‌شنبه هفته آینده پلیس به‌صورت آماده‌باش صددرصد در تمام نقاط، در تمام خیابانها کوی برزن و تفرج‌گاهها و پارکها و خیابانهای مختلف شهر انشاالله حضور خواهد داشت».

البته خواب و خیالهای موهوم و ابلهانه رژیم آخوندی تنها به تهدیدات اوباش و اراذل پاسدارش منتهی نمی‌شود بلکه ادامه این ترفندهای مبتذل و خنده‌دار را می‌توان در میان رسانه‌های حکومتی و در اشکال مختلف دیگری هم مشاهده کرد. آنجا که از فرط استیصال و دست‌بستگی در سرکوب، با تبلیغات دجالگرانه از تمام رسانه‌ها و به‌خصوص تلویزیون رژیم، یک به‌اصطلاح کمپین یا کارزار را تحت عنوان تشکیل کمپین نه به چهارشنبه ‌سوری خطرناک راه انداخته است تا به خیال خام خود با این بهانه مسخره مردم و جوانان را به دست‌کشیدن از آتش‌بازی و ترقه‌بازی وادار و یا حداقل کم‌انگیزه نمایند تا شاید با این ترفند چشم‌انداز قیام جوانان پرشور و آزادیخواه ایران‌زمین را در این جشن ملی و میهنی از خود دور یا کاهش دهند.

در این باب هم خبرگزاری حکومتی میزان ۱۷اسفند ۹۶عجز و لابه متولیان حکومتی را در قالب دلسوزی برای جوانان و دانش‌آموزان دلیر میهن اشغال‌شده که با شعار مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر روحانی عمق نفرت و انزجار عمومی مردم از دیکتاتوری آخوندی را در قیام دیماه به نمایش گذاشتند این چنین بازتاب داده است: «این روز‌ها کمپینی تشکیل شده تا هشدار دهد استفاده از مواد محترقه خطرناک در مراسم چهارشنبه‌ سوری خطرناک می‌تواند منجر به مرگ برخی افراد شود. سال گذشته و درست چند روز پیش از برگزاری مراسم چهارشنبه‌ سوری آخر سال، کمپینی به راه افتاد تا شاید میزان حوادث ناشی از آتش‌بازی عده‌یی در جشن چهارشنبه‌ سوری کاهش یابد در این راستا، عده زیادی از دانش‌آموزان مدارس تهران نیز به این کمپین پیوستند... لازم است در این ایام والدین نظارت بیشتری بر رفتار فرزندان خود داشته باشند. ارتباطات و مراودات آنها را با دوستانشان کنترل کنند و اگر تغییرات محسوسی در رفتار آنها احساس کردند آن را مورد بررسی قرار دهند».

هم‌چنان‌که خبرگزاری حکومتی شبستان ۱۵اسفند ۹۶تحت عنوان بایدها و نبایدهای چهارشنبه آخر سال وحشت و هراس خود را از اعلام همبستگی روزافزون جوانان با کانونهای شورشی این چنین بازتاب می‌دهد: «متأسفانه در سال‌های اخیر به سبب القائات خارج از فرهنگ خودی، پیرایه‌های زشت و زننده بر مراسم چهارشنبه آخر سال عارض گشته است، به‌نحوی که انتظار برای شرکت در یک جشن ملی و همگانی به نگرانی عمومی برای خانواده‌ها مبدل شده است. سوختن و سوزاندن و موجی از هیجانهای کاذب و ایجاد فضای ملتهب و ناامن به بهانه برگزاری یک جشن از عوارض نفوذ افکاری است که فرهنگ و هویت کشور را نشانه رفته و حتی مدت‌زمان خاص برای این عملیات جنگ و گریز تعریف نشده است».

در یک نمونه دیگر خبرگزاری حکومتی ایرنا ۱۴اسفند ۹۶ از دریچه دیگری وحشت و هراس نظام آخوندی را از فضای انفجاری جامعه در این ایام این‌چنین بروز داده و می‌نویسد: «ممکن است دشمنان نظام و کشور با برخی برنامه‌ها تلاش کنند روز چهارشنبه ‌سوری در برخی از نقاط، تحرکاتی انجام دهند تا آرامش جامعه بر هم بخورد. ناکام گذاشتن این توطئه، نیازمند سعه‌صدر و گشاده‌رویی دستگاههای ذیربط مخصوصاً امنیتی و انتظامی است که هر چه بهتر، گشاده‌تر و با سعه‌صدر بیشتر عمل کنند... چهارشنبه ‌سوری یک آیین سنتی دیرینه و روز «صلح و شادی برای همه ایرانیان است و روزی است که همگان باید از خشونت پرهیز کنند. اما امسال بعد از حوادث دیماه، ممکن است برخی تلاش کنند تا جامعه به سمتی برود که هشداری بدهد. بعضاً ممکن است از ظرفیتهای مختلف حتی برای ساختارشکنی در روز چهارشنبه‌ سوری نیز استفاده کنند و برخی رسانه‌های معاند دست به اقداماتی بزنند. پس باید همگی هوشیار باشیم».

اما به‌رغم تمامی این تشبثات احمقانه سردمداران رژیم ضدایرانی ولایت‌فقیه، آن‌چه بیش از هر چیز دیگر از هم‌اکنون آشکار و هویدا شده است حکایت از شور و هیجان ملی و لحظه‌شماری برای برپایی هر چه باشکوه‌تر این جشن سرخ و آتشین دارد.

 علائم ترس و وحشت رژیم درهم‌شکسته آخوندی از این شور و هیجان ملی و میهنی را می‌توان در میان گفته‌های پاسدار رحیمی سرکرده انتظامی تهران بزرگ در تلویزیون رژیم ۱۴اسفند ۹۶به‌خوبی ردیابی نمود آنجا که اعتراف می‌کند: «الآن اخبار و اطلاعاتی که ما داریم این مواد غیرمجاز دارد فروش می‌شود، به فروش می‌رسد. من اعلام کردم بیش از ۹انبار بزرگ مواد محترقه را ما در طی چند روز گذشته کشف کردیم باندهایی که این اقدامات را می‌خواستند انجام بدهند را متلاشی کردیم و این اقدام و کار پلیس کماکان ادامه خواهد داشت».

در مقابل این همه استیصال و درماندگی و عجز که تمامی نهادها و ارگانهای سرگوبگر رژیم، حول آن بسیج شده‌اند می‌توان نتیجه‌گیری کرد که هیچ‌کدام از این تمهیدات دردی از دردهای بی‌درمان نظام پوسیده آخوندی دوا نخواهد کرد. چرا که به‌رغم تمامی بسیجهای هیستریک و دیوانه‌وار آخوندها و پاسداران تباهی ظرف ۳۹سال گذشته نه تنها هیچ‌گاه موفق نشدند شعله‌ این آتش مقدس ملی را کاهش دهند بلکه این جشن و مراسم ملی چهارشنبه ‌سوری بوده است که هر سال به حیات احیاگر خود روحی تازه دمیده است. خصوصاً امسال که با توجه به فضای قیام دیماه، جوانان ایران‌زمین همراه و همگام با هزار کانون شورشی، قصد دارند با پایداری و همبستگی و با کار جمعی و انقلابی، همگام و همراه با سایر اعتراضات اجتماعی، بساط رعب و وحشت آخوندها را بار دیگر درهم‌ شکسته و از خشم و نفرت فزاینده مردم نسبت به این نظام سراپا فاسد و ضد‌مردمی قیامی دوباره برپا کنند. پس به این دلیل دیگر نمی‌توان و نباید این جشن را منفک از قیام دیماه ارزیابی کرد. بلکه باید آن را بستری مناسب برای اوجگیری مجدد قیام معرفی نمود. این مهم آنجا بالغ‌تر خواهد شد که جوانان قیام در دیماه گذشته برتری و توان بالاتر خود را در مقابله و رویارویی با مأموران و مزدوران رژیم که زبونی و ترس تمام وجودشان را فراگرفته بود به خوبی به نمایش گذاشتند.

پس بی‌تردید همان‌گونه که در فراخوان ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور تأکید شده است «جوانان و کانونهای شورشی» امسال برآنند که «قیامی دیگر علیه دیکتاتوری آخوندی» برپا کنند، تمام ایرانیان آزاده ‌نیز عزم دارند در رویارویی با پاسداران ظلمت و تباهی در چهارشنبه ‌سوری امسال صحنه دیگری از اراده خلق در زنجیر ایران را ترسیم نمایند تا به قیام مردم ایران اوجی دوباره دهند. قیامی که بدون تردید تا سرنگونی تام و تمام این رژیم منفور لحظه‌ای سر بازایستادن ندارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c16e52d4-8771-4279-95a0-12564bb845cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات