728 x 90

چپ روی یا قاطعیت انقلابی؟

چپ روی یا قاطعیت انقلابی
چپ روی یا قاطعیت انقلابی

همان‌طور که در گفتار قبلی توضیح داده شد، رژیم در حال سقوط جدای از سرکوب وحشیانه در خیابانها و زندانها، یک جنگ سیاسی-روانی را نیز همزمان علیه قیام مردم ایران به پیش می‌برد. چرا که خوب می‌داند و تجارب قبلی خودش و سایر دیکتاتورها ثابت کرده که سرکوب اگرچه در کوتاه مدت ممکن است به نفع دیکتاتور عمل کند، ولی در تداوم خود به فوران خشم توده‌ها و رادیکالیزه‌شدن هرچه بیشتر جنبش و نهایتاً راه به  سرنگونی می‌برد. 
همچنین استمرار سرکوب، انطباق مبارزاتی در برابر سرکوب و پیدا کردن شیوه‌های پیچیده‌تر مبارزه را در درون خود دارد که طبعاً راه به اعتلاء جنبش علیه دیکتاتوری می‌برد. 
پس باید علاج واقعه را قبل از وقوع بکند، به این معنی که شعارها و خصلت انقلابی حرکتها و قیامهای قبلی را زیر سؤال برده ودارای نقایص و انحراف جلوه بدهد.
بر این اساس رژیم تلاش می‌کند با تبلیغات توسط ایادی خودش اولاً چنین به مردم بنمایاند که قیام ناموفق بوده و شکست خورده، بعد هم نتیجه می‌گیرد که علت هم این است که اشکالاتی در کار قیام بوده، مثلاًًً این‌که شعار مرگ بر خامنه‌ای زودرس داده شده و نباید به این زودی داده می‌شد و این‌که در مقابله با رژیم چپ‌روی شده و به همین خاطر قیام ناموفق بوده است.
و یا این‌که قیام رهبری ندارد پس به نتیجه نمی‌رسد، پس ای مردم به خیابانها نیایید و شعار ندهید و جان خودتان را هم به خطر نیندازید، و خلاصه این‌که به همین رژیم رضایت داده و بسوزید و بسازید.
 این است پیام این شایعه پراکنی‌ها و زیر پای مردم و قیام و انقلاب را خالی کردن.
واقعیت چیست؟
واقعیت این است که شعار مرگ بر خامنه‌ای –روحانی نه تنها زودرس نبوده که سالهاست که دیر هم شده و باید خیلی زودتر از اینها داده می‌شد. دلیل درستی و بموقع بودن و ضرورت آنهم این است که این شعار نه از بیرون بلکه از درون جامعه جوشیده است و مردم به حق دست روی تضاد اصلی و مانع اصلی حل مشکلاتشان گذاشته‌اند. در هر منطق و دستگاه نظری هم که صحبت کنیم، می‌گوید باید مانع اصلی را از سر راه برداشت. این شعار جدای از این‌که تابو شکنی بوده و انگشت روی ام‌الفساد اجتماعی می‌گذارد، راه خلاصی و رهایی را نیز به همه نشان می‌دهد که باید ضربه نهایی را به کجا زد. بقول قرآن «فقاتلوا ائمه الکفر» بجنگید با سران و رهبران کافر(ستمگر و حق‌ستیز)، آری سر را باید نشانه گرفت و زد تا سرنگون شود آن که سد و مانع اصلی آزادی و پیشرفت بوده و حرث و نسل یک ملت را هلاک می‌کند (إِذَا تَوَلَّیٰ سَعَیٰ فِی الْأَرْضِ لِیُفْسِدَ فِیهَا وَیُهْلِکَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ ۗ وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ...)، بنابراین شعار مرگ بر خامنه‌ای نه تنها زودرس نبوده که بسیار به‌جا و تاثیر‌گذار می‌باشد. خشم رژیم هم به همین خاطر است.
و اما ترفند دیگری که رژیم توسط ایادیش در پوش مردم و مخالف نظام بکار می‌برد شایع کردن این موضوع است که قیام رهبری ندارد بنابراین به جایی نمی‌رسد و بهتر است مردم به همین وضع و به همین رژبم رضایت بدهند.
البته خود رژیم بهتر از هر کسی می‌داند که قیام رهبری مشخص داشته و همه عناصر رژیم از خامنه‌ای گرفته تا امام جمعه‌ها و... بارها به رهبری قیام و انقلاب توسط مجاهدین اعتراف کرده‌اند. مورد مشخص آن صحبتهای خامنه‌ای در 19دی بود که گفت عامل این قیام سه ضلع داشت و ضلع اصل و اجرایی آن مجاهدین بودند. 
البته خود خامنه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای بهتر از هرکس دیگر می‌داند که در رابطه با آن دو ضلع دیگر مزخرف می‌گوید و حرف اصلی و منظور اصلی‌اش رهبری قیام توسط مجاهدین است.
شاخص دیگر آن تماس تلفنی روحانی با ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه بود که درخواست جلوگیری از فعالیتهای خانم مریم رجوی را کرده بود که البته پاسخ منفی گرفته که در عرف دیپلوماتیک هم درخواستی که کرده بود خیلی عجیب و از سر ضعف و استیصال بود و هم با جواب منفی که گرفت ضربه مضاعفی را متحمل شد.
واقعیت این‌که در هر انقلاب یا جنبش و قیامی قبل از آن که اسم یا شعار رهبری مطرح باشد، راه و رسم و خط و استراتژی رهبری در آن جاری می‌شود. سؤال این است که اگر مجاهدین این قیام را رهبری نمی‌کنند پس چه کسی رهبری می‌کند؟ شعار مرگ بر خامنه‌ای – روحانی متعلق به کیست؟ شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه و سرنگونی اگر از مجاهدین نیست پس مربوط به کیست؟ بله از محتوای قیام باید به رهبری و هدایت کننده آن پی برد، حال شما پیدا کنید یک اپوزیسیون را که شعارها و اهداف قیام با تاکتیک واستراتژی آن گروه منطبق باشد؟ آنم آرزوست.
ملاحظه می‌کنید که دشمن هنگامی‌که بوی سقوط به مشامش می‌خورد از هیج ترفند و حیله‌ای برای جلوگیری از سقوط و یا به تأخیر انداختن آن کوتاهی نمی‌کند. از این رو ما نیز بمثابه قیام‌کنندگان علیه این رژیم جنایتکار باید همواره نسبت به فریبهای دشمن هوشیار بوده و با افشای مکر و نیرنگ های او هرچه بیشتر به آن ضربه بزنیم. 
موفق باشید
م. ایمان
مسئولیت محتوای این مطلب برعهده نویسنده است و سایت مجاهد الزاماً آن را تأیید نمی‌کند
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0f0f86da-bc07-4f12-83b0-d906977cd7cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات