728 x 90

کرونا؛ حرفهای متناقض و بازی با جان مردم

سفر بروید یا نروید؟
سفر بروید یا نروید؟

اظهارات متناقض کارگزاران حکومت آخوندی در مورد سفرهای نوروزی با توجه به شیوع فاجعه‌بار کرونا نشان می‌دهد خط برخورد آنها ایمنی گله‌ای است.

یعنی به جای تهیه واکسن و اقدامات پیشگیری علمی و برنامه‌ریزی شده برای مقابله با کرونا، مردم ایران باید با پرداخت بها از سلامت و عمر خودشان تاوان سیاست‌های ضدانسانی و ضدمردمی رژیم را بدهند.

در شرایطی است که ویروس جهش‌یافته ۲۸استان کشور را در برگرفته اما روحانی باز مدعی شد: «جز استان خوزستان که حالا وضعیت خاصی دارد بقیه استانها شرایط نسبتاً خوب و معمولی دارند حالا ممکن است در یک استان مواجه شدیم ولی در کشور مواجه نشدیم» (تلویزیون شبکه خبر ۲۳اسفند۹۹).

در همین روز که روحانی چنین ادعایی کرد سخنگوی ستاد کرونا گفت: «به هرحال ویروس جهش‌یافته در ۲۸استان کشور ما این ویروس جهش‌یافته شناسایی شده و در حال گردش است» (تلویزیون شبکه خبر ۲۳اسفند۹۹).

آخوند حسن روحانی با پنهان کردن موضوع ویروس جهش‌یافته می‌خواهد تبادلات و مسافرت‌های نوروزی حتماً انجام شود، این در حالی است سعید نمکی وزیر بهداشت دجالگرانه مردم را قسم داد «حضرت عباسی سفر نروید اگر بروید ضرر می‌کنید» (سایت حکومتی ایران پرس نیوز ۱۹اسفند۹۹). .

در رابطه با این حرف‌های متناقض، مجری تلویزیون شبکه خبر خطاب به حریرچی معاون وزارت بهداشت گفت: آقای وزیر بهداشت قسم می‌دهند نروید مسافرت. وزیر کشور می‌گوید قرار است رنگ بندی کرونایی اعلام شود... . . این خودش یک بلاتکلیفی می‌آورد وزارت میراث فرهنگی می‌گوید ما تور را برگزار می‌کنیم با پروتکل بیایید ثبت نام کنید. ». (تلویزیون شبکه خبر ۲۳اسفند۹۹)...

در رابطه با فروش بلیط‌های نوروزی سایت حکومتی دانشجو نوشت: «فروش بلیط‌های نوروزی بی‌کم و کاست حتی برای شهرهای قرمز هم ادامه دارد».

مدیرعامل اتحادیه تعاونی مسافربریها هم اعلام کرد «بلیط برای همه شهرها فروخته می‌شود» (سایت دانشجو۲۳اسفند۹۹).

در زمینه عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و باز شدن مراکز عمومی روزنامه مستقل ۲۵اسفند۹۹ نوشت: «در همین بحث کرونا که صحبت از عدم تجمعات می‌باشد مجوز باز شدن تالارها برای برگزاری مراسم عروسی و عزا، در تضاد با خواسته اصلی است همانند پیش‌فروش بلیط نوروزی قطار و... است».

روزنامه فرهیختگان ۲۳اسفند۹۹ با اعتراف به این‌که در بالای نظام تفکر سپر انسانی حاکم است نوشت: «به‌نظر می‌رسد سیستم تفکر کشور هنوز به سمت ایمنی جمعی با استفاده عفونت طبیعی است و یا این‌که برخی متوجه نیستند چه اتفاقی می‌افتد دود تمام این مسایل به چشم مردم می‌رود».

یک کارشناس رژیم در مصاحبه با تلویزیون شبکه دو رژیم درباره این سیاست گفت: «در همه دنیا ایمنی دسته‌جمعی با واکسن است و این یک حرف باطلی است که فقط سیاستگزاران را به غلط به سمت مسیر غلطی می‌برد. ما فکر می‌کنیم با عفونت می‌توانیم به یک مصونیت دسته‌جمعی برسیم».

مجری تلویزیون هم ضمن تأیید حرف‌های او گفت: «خطا کردیم آنوقت و در واقع جفا کردیم به‌حال کسانی که از بین می‌روند».

جفا کردن در حق مردم یعنی جنایت ادامه‌دار در حق آنها و هر چه بیشتر فرستادنشان در دام کرونا.

واقعیت این است که وقتی مردم و منافع آنها در اولویت قرار ندارد و تحت‌الشعاع حفظ نظام به هر قیمت است، دیگر فاصله‌گذاری و واکسیناسیون و. . همه به حاشیه می‌روند و عملاً در خدمت نظام که منافعش در درگیر کردن مردم با کرونا و زمینگیر کردن آنها در این بیماری است قرار می‌گیرند.

روزنامه جهان صنعت ۲۵اسفند۹۹ نوشت: «نگاهی به تاریخ به ما خواهد گفت در حکومت‌های ارگانیک، دولتها هدف‌هایی دارند که مقدم بر رفاه شهروندان هستند و اگر هدف‌های دولت در تضاد با رفاه شهروندان باشد، رفاه شهروندان تحت‌الشعاع برنامه‌های دولت قرار می‌گیرد... حکومت ایران نیز در ردیف حکومت‌های ارگانیک قرار می‌گیرد به‌گونه‌یی که ایدئولوژی و سیاست‌های حکومت جایگاه بالاتری نسبت به رفاه مردم دارد. طی چند ماه اخیر آمار و ارقام متفاوتی در مورد فوت موارد کرونا از سوی مسئولان اعلام و این موجب سردرگمی مردم شده است. از سوی دیگر دولت در به‌کارگیری روش‌های علمی و واکسیناسیون نیز تعلل داشته و موجبات نگرانی بیشتر مردم را فراهم کرده است»

رژیم با وعده سر خرمن که واکسن غیرمعتبر ستاد اجرایی فرمان خمینی ملعون چندماه دیگر آماده می‌شود و مردم را واکسینه می‌کند، در حال حاضر از واکسینه کردن عمومی مردم سرباز می‌زند، و جنایتی را مرتکب می‌شود که انسانهای بیگناه دیگری را به کام مرگ می‌کشاند.

سیاستی که قطعاً به افزایش نفرت عمومی می‌انجامد، نفرت و خشمی که مقاله‌نویس جهان صنعت از آن به‌عنوان «منازعه» به تأخیر افتاده نام می‌برد، و اعتراف می‌کند: «گرچه بحران ویروس کرونا منازعه را به تأخیر می‌اندازد ولی به تأخیر انداختن به قیمت تلنبار شدن مسائل چالشی است که در جامعه وجود دارد. به عبارتی زمانی که جامعه از چنگال کرونا رها شود، گسل‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با قدرت تخریبی بیشتری شروع به حرکت خواهند کرد... این کاسه صبر نیز حدی دارد این امر می‌تواند در آینده تبعات امنیتی و سیاسی سنگینی برای کشورمان داشته باشد».

سردمداران حاکمیت فکر می‌کنند با درگیر کردن مردم با بحران کرونا، به‌قول مقاله‌نویس جهان صنعت «منازعه» مردم با آنها به تأخیر می‌افتد، اما این یک گمان باطل است و مردم در همین خیرش‌های اخیر سراوان و مردمان غیور بلوچ و کوهستک هرمزگان و تظاهرات سراسر بازنشستگان نشان دادند که بی‌کرونا و با کرونا عزمشان برای سرنگونی رژیم ولایت که عامل همه بدبختی‌هاست جزم است و فریاد می‌کنند که «کف خیابون به دست میاد حقمون»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/84a5e47c-6d00-4ab2-86de-3d64eaf3ad3e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات