728 x 90

پروفسور ایوان ساشا شیهان، رئیس بخش مذاکرات در دانشگاه بالتیمور

دکتر ایوان ساشا شیهان
دکتر ایوان ساشا شیهان
«… شما در این لحظه سرنوشت‌ساز در تاریخ، شفافیت، اراده و انگیزه برای به ارمغان آوردن تغییر دموکراتیک در تهران را دارید و من فکر می‌کنم شما این کار را می‌کنید. دوستان، من بسیار هیجان زده هستم که در این شرایط سرنوشت‌ساز با شما باشم. پس از 15سال، پس از صدها تظاهرات و پس از کسب حمایت دو حزبی از اعضای کنگره، نامزدهای ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس در سراسر جهان و دانشگاهیان برجسته... وزیر کلینتون در نهایت پس از 15سال برچسب سازمان مجاهدین خلق را برداشت و با این کار، مجاهدین خلق را دوباره به‌عنوان یک سازمان مشروع سیاسی و جایگزین آخوندها نشان داد.

خروج از لیست یک مرحله جدید تعیین‌کننده در روابط ایران و ایالات متحده است و حذف سازمان مجاهدین خلق از لیست، روشن‌ترین نشانه تا به امروز است که استراتژی تعامل دیپلوماتیک بی‌پایان و تسلیم، تمام شده است. با اعتماد به‌نفس مطلق می‌توانم به شما بگویم که آینده روشن است، انتخاب روشن است و تغییر رژیم از درون ایران در افق است و من نیز مثل شما مشتاقانه منتظر روزی در آینده‌ای نه چندان دور هستم که بتوانیم پایان حکومت آخوندها را جشن بگیریم، یک ایران آزاد و صلح‌جو به وجود بیاوریم و مشخصاً مشتاقانه منتظر روزی هستم که شما بتوانید در تهران میزبان من باشید.


… بنابراین، اصلاً جای تعجب نیست که ایرانیان می‌پرسند آیا راه بهتری وجود ندارد؟ آری، راه بهتری وجود دارد و آن برنامه سازمان مجاهدین خلق ایران و تبیین شده در طرح 10ماده‌ای ارائه شده توسط خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت، نشان داده شده است: حقوق‌بشر، برابری زن و مرد، جدایی دین و دولت، آزادی بیان، روابط مثبت با جهان و یک ایران غیراتمی.


این فقط یک سند نیست. این فقط یک طرح نیست. اینها فقط حرف نیست. اینها دوستان من، آینده است. مبارزه چند ده ساله پیگیرانه مجاهدین خلق برای دموکراسی، حقوق‌بشر و آزادی است و در نهایت برای آنچه که هست و دارد به‌رسمیت شناخته می‌شود، یک جنبش سیاسی مشروع، اما گام بعدی این است که اذعان کنیم اپوزیسیون ایران نشاندهندهٴ بهترین امید برای یک ایران آزاد است. به‌عنوان کسی که به مطالعه جنبشهای اپوزیسیون پرداخته و درباره مبارزه با تروریسم نوشته است، می‌توانم بدون ابهام به شما بگویم که هیچ جنبش اپوزیسیون قادر به ترویج تغییر زیربنایی بیشتر (از مجاهدین و شورای ملی مقاومت) در تهران نیست و هیچ جنبشی نشان‌دهنده یک تهدید بیشتر برای رژیم نیست.


… قفس ملاها دارد می‌لرزد. مخالفان از بند و زنجیر رها شده‌اند. سران رژیم تهران مضطرب هستند و حالا جهان باید حرکت خروج از لیست را در دست گیرد و تغییر رژیم از درون ایران را قبول کند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac7612b9-397b-4ad6-9e62-0316e4329081"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات