728 x 90

تابوت خالی!

تابوت هاشمی رفسنجانی
تابوت هاشمی رفسنجانی
خامنه‌ای در پیام دو دوزه‌ بازانه‌اش به‌مناسبت مرگ «رفیق دیرین» اش، او را به‌صورتی تحقیرآمیز، «حجت‌الاسلام» خطاب کرد، این شیوه خطاب، البته تقلیدی ناشیانه و دست چندم از خمینی بود. آخر «بنیانگذار جمهوری اسلامی!» همهٴ هم لباس‌ها و همریش‌های خود؛ و حتی آخوندهای کله‌گندهٴ نظام را «ثقه الاسلام» یا «حجه الاسلام» خطاب می‌کرد؛ اما وقتی نوبت به خودش می‌رسید به کمتر از «امام» راضی نبود.

در این میان اما جالب‌تر از همه استمرار دعوای باندهای نظام حتی در این روزها با یکدیگر است. این در حالی است که انتظار می‌رفت بعد از پیام خامنه‌ای و در حالی که نعش رفسنجانی روی دست نظام سنگینی می‌کرد، برای چند روزی هم که شده، زیپ دهانهایشان را ببندند و این‌قدر به یکدیگر سیخ و سمبه نزنند.

روزنامه حکومتی وطن امروز، وابسته به باند خامنه‌ای به تاریخ 22 دی، با عباراتی موهن در مورد رفسنجانی می‌نویسد:
«شمع هر کدام از ما، روی یک عدد، قفل می‌کند! و بالاتر نمی‌رود! خواه «هاشمی 78» باشی و در نمازجمعه، فتنه را محکوم کنی و خواه «رفسنجانی 88»، می‌آید یک روز که دیگر نتوانی «خاطره» بنویسی! او هم خدماتش بزرگ بود و هم... بگذری!».

یا در جای دیگر:
«امت حزب‌الله با وجود گلایه‌ از مواضع سال‌های اخیر در مراسم تشییع مرحوم هاشمی رفسنجانی سنگ‌تمام گذاشت... نکتة قابل‌توجه در مراسم تشییع مرحوم هاشمی، حضور چشمگیر جریان انقلابی بود. حزب‌اللهی‌ها با وجود همه انتقاداتی که طی سال‌های اخیر و به‌ویژه پس از فتنه 88 نسبت به رفتار و مواضع آقای هاشمی داشتند با وجود آشنایی کامل نسبت به همه هزینه‌هایی که فتنه دروغگویان 88 برای نظام و کشور ایجاد کرد اما بزرگوارانه و به پاس خدمات او در دوران مبارزه و اوایل سال‌های پس از پیروزی انقلاب، روز گذشته در مراسم تشییع مرحوم هاشمی نقش محوری داشتند و پیکر او را بر دوش خود تشییع کردند».

به این ترتیب این روزنامه حکومتی به طرف مقابل می‌خواهد بگوید که این چماقداران باند خامنه‌ای بودند که در مراسم تشییع مردهٴ رفسنجانی شرکت کردند تا باند رقیب را هوا برندارد. در حالیکه بر کسی پوشیده نیست که آنهایی که باید، فرصت را غنیمت شمرده تا با حضور در این صحنه، پیام واقعی مردم ایران را نسبت به تمامیت نظام با شعار دیکتاتور، دیکتاتور و زندانی سیاسی آزاد باید گردد، به گوش جهان برسانند.

در مقابل اما، سایت «انتخاب» 22 دی 95 وابسته به باند رفسنجانی- روحانی پرده از صحنه دیگری از این تقابل بر سر تابوت رفسنجانی را با سکه یک پو ل کردن قالیباف برمی‌دارد و می‌گوید:
«رسانه‌های شهردار تهران که تا چندین روز پیش از رحلت آیت‌الله هاشمی، او را هدف حملات خود قرار داده بودند و با طراحیهای ناشیانه به‌دنبال تخریبش بودند و البته نتیجه عکس گرفتند، هنوز از اینگونه اقدامات خود که پس از تشییع باشکوه «آیت‌الله» شدت گرفته، دست برنداشته‌اند».

...
«رسانه‌های نزدیک به قالیباف که سودای ریاست‌جمهوری او دیگر بر احدی پوشیده نیست، در روزهای اخیر هم دست از حملات خود به آیت‌الله هاشمی برنداشتند، حملاتی که البته با ویژگی‌های متفاوت و لباس جدید دیده می‌شود!».

این سایت حکومتی در مقام دفاع از تابوت رفسنجانی، بی‌گدار به آب می‌زند و به‌نقل از رسانه‌های قالیباف، یک فقره افتضاح را نیز در جریان تشییع مردهٴ رفسنجانی برملا می‌کند. رسانه‌های وابسته به قالیباف مدعی شده بودند که: «بررسی تصاویر نماز به پیکر آیت‌الله و بعد از آن در تشییع و در نهایت ورود تابوت به ضریح امام خمینی جزئیات جالب توجهی را فاش می‌کند. تابوتی که در مقابل رهبر انقلاب در مراسم نماز حاضر بوده بلافاصله بعد از نماز به حرم مطهر امام خمینی رفته است و در نهایت به ضریح وارد شده است اما تابوتی که بر روی خودرو حمل می‌شده است آن تابوت نبوده است و احتمالاً پیکر آیت‌الله بعد از مراسم نماز و برای جلوگیری از خطرات احتمالی و ازدحام و به‌منظور حفظ حرمت جسد مؤمن مستقیماً به حرم امام خمینی منتقل شده و تابوتی که در مراسم تشییع پیکر بوده خالی بوده است».

***
کار این حکومت در ریاکاری و دجالیت به جایی رسیده که سر دار و دسته‌های خودش هم کلاه می‌گذارد. هر دو باند و ابواب جمعی آنها، طی سالیان آن‌قدر به مردم دروغ تحویل داده و رطب و یابس به هم بافته که نمی‌شود به حرف هیچ‌کدام اعتماد کرد. علی ایحال نفهمیدیم بالاخره مردهٴ رفسنجانی در کدام تابوت تشییع شد؟. البته زیاد مهم نیست اما آنچه مهم است این‌که تشییع، نمادی از تشییع یکی از دو پایه این نظام به سوی گورستان تاریخ می‌باشد؛ تا کی نوبت به پای دیگر برسد؟.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/330f277d-8a14-410e-bba1-df71e3cbbeb7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات