728 x 90

سومین فرستاده نیروی تروریستی قدس به بغداد کیست؟

پاسدار جنایتکار ایرج مسجدی سفیرجدید رژیم در عراق
پاسدار جنایتکار ایرج مسجدی سفیرجدید رژیم در عراق
سرتیپ پاسدار ایرج مسجدی، «مشاور عالی» پاسدار قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس، سومین سردمدار صدور تروریسم و بنیادگرایی این نیرو است که روز 22دی 95 از طرف رژیم به‌عنوان سفیر به بغداد فرستاده شد. پاسدار مسجدی بعد از قاسم سلیمانی یکی از بالاترین سرکرده‌های نیروی قدس سپاه پاسداران است. پیش از او پاسدار کاظمی قمی و بعد پاسدار حسن دانایی‌فر که هر دو از سرکردگان نیروی تروریستی قدس هستند چتر سیاسی اقدامات تروریستی رژیم در عراق را فراهم کرده‌اند. دامنهٴ دخالتهای تروریستی رژیم در عراق به قدری متنوع و گسترده است که رژیم بعد از گماشتن پاسدار دانایی‌فر به‌عنوان سفیر در عراق، پاسدار کاظمی قمی را تحت عنوان «رئیس ستاد بازسازی عتبات» در عراق نگهداشت، تا بار بخشی از تدارکات‌ رسانی به مزدوران تحت امرش را از دوش سفارت برداشته و سفارت را در امر تدارک برای نابودی مجاهدین آماده‌تر کند. اما مجاهدین النهایه با هجرت پیروزمند خود، تمام توطئه‌های رژیم را درهم شکستند و اکنون تعویض پاسدار دانایی‌فر، و آوردن «مشاور عالی» نیروی تروریستی قدس، به‌معنی پذیرش شکست وی و تدارک دور جدیدی از اهداف مداخله‌جویانه در عراق است. نگاهی به سوابق پاسدار جنایتکار ایرج مسجدی می‌تواند تا حدودی دامنهٴ مطامع رژیم و موضوع «مأموریت» وی را در عراق روشن کند.

نگاهی به سوابق سرتیپ پاسدار ایرج مسجدی:
پاسدار ایرج مسجدی از قدیمی‌ترین سرکردگان نیروی تروریستی قدس است و مسئولیت وی در این سالیان عمدتاً تسهیل دخالت و انجام عملیات تروریستی در کشور عراق بوده و در این عملیات پاسدار مسجدی همواره نقش اصلی را داشته است. در سالهای اخیر، تأمین نیروی مزدور و اعزام آنها به سوریه بخش دیگری از مأموریت وی بوده است.

پاسدار ایرج مسجدی در شهریورماه 86 سرکرده قرارگاه رمضان بود که مسئولیت برنامه‌ریزی آموزش شبه‌نظامیان عراقی تحت‌امر نیروی تروریستی قدس در ایران را برعهده داشت. فرماندهی قرارگاه رمضان موضع اصلی رژیم برای دخالت در عراق محسوب می‌شده و می‌شود.

قرارگاه رمضان قرارگاه اصلی سپاه یکم وابسته به نیروی قدس است که مأموریت پیش‌بردن عملیات تروریستی در عراق را به عهده داشته و دارد. مقر فرماندهی قرارگاه رمضان در تهران قرار دارد.

خاطر نشان می‌شود روز جمعه، 26ژانویه 2007، (ششم بهمن سال 1385) شورای ملی مقاومت ایران طی سه کنفرانس مطبوعاتی بزرگ و همزمان در پاریس، لندن و برلین، سند به کلی سری سپاه پاسداران شامل اسامی و مشخصات 32هزار حقوق بگیران رژیم آخوندی در عراق و اطلاعات تکان‌دهنده‌یی در مورد شبکه نیروی قدس سپاه پاسداران برای ارسال سلاح و مهمات به‌منظور کشتار نیروهای ملی این کشوربه عراق را افشا کرد. این مزدوران همگی جمعی قرارگاه رمضان نیروی قدس محسوب می‌شدند.

نمایندگان مقاومت ایران با تشریح جزئیات سند مهم و به‌کلی سری سپاه پاسداران اعلام کردند: همان‌طور که از لیست مشخص است، رژیم ملایان در تمامی استانهای مهم عراق مزدور دارد و نفراتش در تمام عراق فعال هستند. این نیروها در مدت کوتاهی بعد از سقوط دولت سابق در ابتدای سال 1382 به‌صورت سازمانیافته در گروه‌های بزرگ از طریق معابر مرزهای ایران و عراق با هدایت و فرماندهی مستقیم سرکردگان ارشد نیروی تروریستی قدس شامل قاسم سلیمانی، ایرج مسجدی، احمد فروزنده و حمید تقوی وارد عراق شدند.

سقوط دولت سابق عراق، فصل جدیدی در اقدامات نیروی تروریستی قدس گشود که پاسدار مسجدی نقش تعیین‌کننده‌ای در پیشبرد خطوط جنایتکارانهٴ رژیم در این کشور داشت.

قابل توجه است که شش ماه قبل از سقوط دولت سابق عراق، در جلسات شورای عالی امنیت ملی رژیم، استراتژی دیپلوماسی پنهان با معارضین در عراق تصویب شد. قرار شد بر این اساس ضمن گسترش رابطه سیاسی رژیم با دولت عراق به‌طور کامل با حمایت تمام‌عیار گروه‌های مزدور عراقی، کنترل کلیه نهادهای عراق را در دست بگیرند. مسئولیت اجرای این طرح به عهدهٴ پاسدار مسجدی گذاشته شد.

نقش مسجدی بعد از سال 2003 در عراق
پاسدار مسجدی بارها مخفیانه به شهرهای عراق از جمله بغداد، ناصریه، بصره، عماره، نجف و کربلاء تردد می‌کرد و با عوامل عراقی نیروی قدس مانند هادی العامری، ابومهدی مهندس، هاشم الموسوی، ابو بلال ادیب، حسن الساری و سایر سرکردگان گروههای شیعه وابسته به رژیم ایران دیدار می‌کرد و خط و سیاستهای مداخله گرایانه و گسترش نفوذ در عراق را پیش می‌برد.

عزل و نصب مقامات عراقی توسط پاسدار مسجدی
پاسدار ایرج مسجدی با گماشتن مزدوران عراقی وابسته به نیروی تروریستی قدس، در پستهای دولتی، نقل و انتقال مزدوران و سلاح و مهمات آنها را تسهیل می‌کرد. در یک مورد پس از ترور علی حیدری استاندار بغداد در فروردین 1384، یکی از سرکردگان قدیمی بدر به نام ابو هناء البغدادی با نام اصلی حسین محمدعلی مناف الطحان را با نام حسین علی طحان به سمت استاندار بغداد منصوب کرد. حسین طحان زیر نظر ایرج مسجدی فعالیت می‌کرد و چند گروه تروریستی تحت فرماندهی وی قرار داشتند.

پاسدار مسجدی به‌طور خاص به‌دنبال گماشتن مزدورانش به‌عنوان مقامات مختلف استان دیاله بود، تا بتواند با دست بازتر فشار بر اشرفیان را بیشتر کند. از جمله این مقامات باید از مزدور نیروی قدس عدی الخدران فرماندار شهر خالص نام برد. که کارش تسهیل تهاجم مزدوران نیروی قدس تحت عنوان مردم عراق به اشرف بود.

نقش پاسدار مسجدی در سرکوب مردم عراق
پس از شروع جنگ الانبار که توسط نوری مالکی علیه تحصنهای مردمی به راه انداخته شد، پاسدار مسجدی سایر سرکردگان نیروی قدس در عراق را فعال کرد و هماهنگی مستقیمی بین آنان و فرماندهان ارتش و پلیس تحت‌امر مالکی به‌وجود آورد به‌نحوی که در بحبوحه جنگ الانبار از روز شنبه 27اردیبهشت 93 یک هیأت چهار نفره از نیروی قدس شامل اسماعیل قاآنی اکبر نژاد (جانشین پاسدار قاسم سلیمانی)، ایرج مسجدی و مجتبی ابطحی وارد عراق شدند و ابتدا به الانبار و اتاق عملیات آن رفتند تا همزمان به بهانهٴ جنگ با داعش، طرح های سرکوبگرانه خود را برای کوچ دادن هموطنان سنی از دیاله و الانبار طراحی کنند. ایرج مسجدی و پاسدار ابطحی برای پیشبرد خطوط جنایتکارانهٴ رژیم در این استان تا مدتی ماندند.

پس از سقوط موصل در خرداد 93 و آمدن پاسدار قاسم سلیمانی به بغداد، وی طی دو روز متوالی در روزهای جمعه و شنبه 13 و 14تیر 93 جلسات متعددی را در بغداد برگزار کرد. هیأت همراه قاسم سلیمانی علاوه بر پاسدار مسجدی، شامل برخی از سرکردگان رده بالای نیروی قدس از جمله سرتیپ پاسدار عبداللهی، سرتیپ پاسدار حسینی و سرتیپ پاسدار شهلایی بودند. این جلسه برای هماهنگی با سرکردگان قدیمی بدر در کمک به مالکی در جنگ با عشایر مردمی تشکیل شده بود و برخی از عوامل عراقی نیروی قدس از جمله ابومصطفی الشیبانی، هادی العامری، ابوعلی البصری و ابو مهدی مهندس در این جلسات حضور داشتند.

اقدامات مسجدی برای حفظ و ابقاء سیاسی مالکی در عراق
رژیم ایران با فرستادن بالاترین سرکردگان نیروی قدس به عراق و فشار روی مقامات عراقی درصدد برگرداندن مالکی در سمت معاون رئیس‌جمهوری بود که توسط العبادی از این سمت کنار گذاشته شده بود. یکی از مسئولیتهای مسجدی در سفرهای خود به عراق تلاش برای بازگرداندن مالکی به پست قبلی‌اش بوده است. در مرداد 94 رژیم هیأتی متشکل از علی آقا محمدی از شورایعالی امنیت ملی و رئیس «انجمن دوستی ایران و عراق» و پاسدار ایرج مسجدی مسئول میز عراق در نیروی قدس را به عراق فرستاد. این هیأت روز 21مرداد 94 با مقامات مختلف عراق دیدار کردند و از آنان خواستند که با استفاده از نفوذ خود در دولت و پارلمان، از پارلمان بخواهد تا مالکی را در سمت خود ابقاء کند. پاسدار مسجدی تلویحاً تهدید کرده بود که حذف مالکی از منصب معاون ریاست‌جمهوری عواقب ناگواری را دامنگیر دولت عراق خواهد کرد.

در آذرماه 94 که مالکی به تهران سفر کرده بود در دیداری که با پاسدار ایرج مسجدی و آخوند اصغر حجازی مسئول اطلاعات بیت خامنه‌ای داشت، مسجدی نقشه مسیر فعالیتهای سیاسی آینده مالکی را ترسیم کرده و از وی خواسته بود که در بازگشت به عراق، با این مشی جدید وارد عرصه سیاسی شود. مسجدی از مالکی خواسته بود که از هم‌اکنون به‌دنبال تشکیل ائتلافهای جدید با گروههای اقلیم کردستان و اهل تسنن باشد و نیروی قدس نیز در این زمینه از مالکی حمایت خواهد کرد.

در آذرماه 94 پاسدار ایرج مسجدی در دیداری که با برخی از اعضای باسابقه حزب‌الدعوه داشته است در مورد میزان نفوذ رژیم ایران در عراق و استفاده از اهرم پارلمان و قضاییه عراق گفته بود که «عبادی در مجلس پشتوانه ندارد لذا نمی‌تواند در مقابل خواسته‌های ائتلاف شیعه در پارلمان سنگ‌اندازی کند. در دولت، اهرم مشاورت امنیت ملی تحت هژمونی» رژیم قرار دارد «لذا موضوع محاکمه مالکی و برکناری مدحت محمود دور از دسترس است».

پاسدار ایرج مسجدی روابط بسیار نزدیکی با فالح فیاض مشاور امنیت ملی عراق دارد. عمده دیدارها و هماهنگیهای وی با فالح فیاض در محل نخست‌وزیری و یا در دفتر قاسم سلیمانی در منطقه جادریه بغداد صورت می‌گیرد. فشار به مجاهدان اشرفی در اشرف و لیبرتی و هماهنگی برای حملات تروریستی به مجاهدین در همین دیدارها انجام می‌شد.

بسیج نیروهای شبه‌نظامی وابسته به رژيم ایران در عراق و اعزام مستمر این نیروها به سوريه
یکی از مسئولیتهای پاسدار ایرج مسجدی در عراق اعزام شبه‌نظامیان عراقی به سوریه است. در اواسط خرداد ماه 94 سرتیپ پاسدار ایرج مسجدی در سفر دیگری به عراق، طی دیدار با گروههای تروریستی و شبه نظامی تحت‌امر رژیم، برای هر یک سهمیه‌ای جهت اعزام نفرات آنان به سوریه مشخص نمود و قرار گذاشت که تا قبل از شروع ماه رمضان، حدود 4 تا 5هزار نفر از شبه‌نظامیان عراقی به سوریه اعزام شوند. این طرح به‌دنبال تلفات سنگین سپاه در سوریه به اجرا در آمد، پاسدار ایرج مسجدی از اواسط تیرماه 94 تعداد زیادی از شبه‌نظامیان وابسته به نیروی قدس را از عراق به سوریه اعزام کرد. در خرداد 95 ایرج مسجدی در مراسم چهلم کشته‌های سپاه پاسداران در خان طومان سوریه ادعای «کمک مستشاری» در سوریه توسط رژیم را لحظاتی فراموش کرد و در قسمتی از سخنرانیش به دخالت نظامی رژیم این‌گونه اعتراف کرد: «در سوریه تا آخرین لحظه می‌مانیم و می‌جنگیم. هر چقدر در سوریه و به‌اصطلاح خط مقاومت قیمت بدهیم ارزشش را دارد چرا که در غیراین صورت بایستی در شهرهای ایران و تهران بایستی قیمت آن را بدهیم».

ماموریت نفوذ به کشور عربستان از مرزهای عراق با عربستان
پس از افزایش تنش بین رژیم و عربستان و قطع روابط دیپلوماتیک برخی از کشورهای عربی با رژیم ایران، پاسدار مسجدی به خواست رژیم با تمامی امکانات خود دولت عراق را تحت فشار قرار داد تا موضع تندتری در محکومیت عربستان اتخاذ کند که موفق نشد.

پس از تشکیل ائتلاف عربی توسط عربستان رژیم ایران این ائتلاف را مغایر با سیاست دخالتهای خود در کشورهای عربی می‌دید. به همین منظور، رژیم ایران در اواخر بهمن ماه 94 از طریق مسجدی به نیروهای حشدالشعبی دستور داد که 3 تا 4هزار نیرو به صحرای عرعر مرز عربستان و عراق اعزام کنند. پاسدار مسجدی در بین شیعیان عراقی شایع کرده بود که عربستان در تیررس ماست و ما موشک‌های خود را در صحرای نخیل و کوفه به‌سمت عربستان نشانه‌روی کرده‌ایم.

سیاست جدید کار با فرماندهان حشدالشعبی
پس از یکی از دیدارهای پاسدار قاسم سلیمانی از عراق و کسب موافقت با تشکیل 12 تیپ رزمی از مزدوران رژیم تحت عنوان حشدالشعبی، طرح نیروی قدس این شد که فرماندهان ارشد این نیرو به ایران اعزام شوند. مسئولیت اعزام این فرماندهان به ایران با پاسدار ایرج مسجدی بود و از فروردین سال 95، سرکردگان ارشد حشدالشعبی به ایران اعزام شدند و در قرارگاههای نیروی قدس حول ماموریتهای خاص توجیه شوند. مسجدی در مورد عملکرد حشدالشعبی گفته است که نیروهای بسیج مردمی، یک نیروی ولایت مدار است که همیشه بایستی در خدمت ولایت‌فقیه و آرمانهای مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد. مقامات مختلف سپاه و سیاسی رژیم بارها از این نیرو به‌عنوان «سپاه پاسداران عراق» اسم برده‌اند. یا این‌که «حشدالشعبی همان بسیج ایران» است که در عراق تشکیل شده است.

سفر مسجدی همراه با یک هیأت نظامی به استان بابل
در تاریخ 14اسفند 94 پاسدار مسجدی در سفری به عراق همراه با یک هیأت نظامی وارد شهرستان حله در استان بابل گردید. هدف اصلی از این سفر، توافقاتی است که دولت عراق با قاسم سلیمانی در مورد تقسیم بندی و سازماندهی نیروهای حشدالشعبی داشته است.

ایرج مسجدی با ابومهدی مهندس و هادی العامری توافق کردند که بزرگترین پادگان آموزشی نظامی را در حله ایجاد کنند. ایرج مسجدی گفته است که حله به شهرهای کربلا و نجف نزدیک است و به نوعی کمربند امنیتی این دو شهر محسوب می‌شود.

مسجدی که در این سفر از سوی علی آقامحمدی از شورایعالی امنیت رژیم همراهی می‌شد در مورد تجهیز و شرکت حشدالشعبی در عملیات موصل گفته است که در بعد تجهیز نظامی، قبل از شروع عملیات موصل، ایران یک بار دیگر حشدالشعبی را تغییر خواهد داد. وی تجهیزات نظامی این نیرو را لیست برداری کرده است و گفته است که در اولین فرصت نیازهای تجهیزاتی و تسلیحاتی حشدالشعبی ارسال می‌کند. پاسدار ایرج مسجدی درصدد است این نیرو را به‌مثابه چماقی در دست نظام ولایت در مهار قیام مردم ایران و یا اعزام به سوریه آماده نگهدارد. کما این‌که در جریان قیام 88، گزارشهای مردمی حاکی از حضور مزدورانی با زبان عربی بوده‌اند.

شرح جنایتهای پاسدار مسجدی و نیروی تروریستی قدس در عراق در ایجاد نهادها و شرکتهای پوششی با ظاهر خدماتی، امداد پزشکی و فرهنگی و ایستگاههای رادیو تلویزیونی، داستان مفصل دیگری است که پا به پای انهدام زیرساختها و ربودن و قتل شخصیتهای مستقل عراقی و متخصصان این کشور به‌منظور آماده‌سازی برای غارت منابع ملی و ربودن استقلال این کشور انجام داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/928db37a-e629-48ca-978b-0623f67c8f7b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات