728 x 90

بر سر ۳۹هزار میلیارد تومان چه آمده است!

اختلاس و دزدی و فساد در رژيم آخوندي
اختلاس و دزدی و فساد در رژيم آخوندي
بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس رژیم درآمد دولت از هدفمندی یارانه‌ها 80میلیارد تومان است. (روزنامه رسالت 15 دی 95)

هادی قوامی در زمینه درآمد دولت از هدفمندی یارانه‌ها در گفتگو با خبرگزاری حکومتی فارس گفت: ”بر اساس گزارش اخیر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه که در کمیسیون تلفیق ارائه شد، کل این درآمدها با سهم شرکتها 85هزار میلیارد تومان است که 32هزار میلیارد تومان آن به هدفمندی و مابقی سهم شرکتها است“. (خبرگزاری فارس10بهمن 95)

اما علی طیب نیا وزیر اقتصاد دولت روحانی در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: ”اینکه درآمد ما 31هزار میلیارد تومان است تردیدی نکنید، ما چیزی حدود 31هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی درآمد داریم و از سوی دیگر چیزی حدود 42 میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت می‌کنیم. “ (خبرگزاری فارس 10بهمن 95)

حرف مرکز پژوهش‌های مجلس رژیم و نوبخت سخنگوی دولت درباره درآمدهای دولت خلاف ادعای وزیر اقتصاد رژیم و وزیر نفت دولت روحانی است.

روزنامه رسالت 15 د‌ی 95 نیز در زمینه اختلاف بین مرکز پژوهشهای مجلس رژیم و دولت د‌ر زمینه درآمد دولت از هدفمندی یارانه‌ها نوشت: ”مرکز پژوهش‌های مجلس معتقد است این درآمد بالغ بر 80هزار میلیارد می‌شود، اما دولت حتی نصف این مبلغ را قبول ندارد و معتقد است هر ماه برای پرداخت یارانه‌ها عزا می‌گیرد. رئیس مجلس وسط بحث این اختلاف به دیوان محاسبات مأموریت می‌دهد تکلیف این اختلاف را روشن کرده و بگوید تقویم درست درآمد - هزینه هدفمندی یارانه‌ها کدام است“.

این روزنامه حکومتی در مورد اختلاف 10برابری دریافت و پرداختهای دولت در زمینه یارانه‌ها می‌نویسد: ”امروز دریافتهای دولت از هدفمندی یارانه‌ها بیش از 10 برابر قیمتهای سال پایه است، اما پرداختهای دولت در مورد یارانه‌ها بر مبنای همان سال پایه است. این قدری عجیب نیست؟! “

حمید رضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم در مجلس رژیم نیز از درآمد ۸۰ هزار میلیارد تومانی دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و گفت فقط حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان آن به مردم پرداخت می‌شود و ۳۹ هزار میلیارد تومان آن به خزانه بازنمی‌گردد که این خود یک تخلف قانونی است. (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم 6 دی 95)

روزنامه حکومتی وطن امروز18 دی 95 نوشت: ”مسئولان دولتی که بارها یارانه نقدی را مصیبت عظما خوانده‌اند، مشخص نیست 39هزار میلیارد تومان از درآمد هدفمندی یارانه‌ها در سال 95 را چه کرده‌اند! “.

به گزارش وطن ‌امروز ”برخلاف آنچه دولتی‌ها به مردم القا می‌کردند دولت نه‌تنها بابت قانون هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت یارانه نقدی کمبود منابع ندارد بلکه به واسطه اجرای این قانون درآمد چشمگیری نصیب دولت شده و حتی محل هزینه‌های منابع هنگفت هدفمندی معلوم نیست در کجا هزینه شده است“.

اگر چه دروغگویی و تناقض‌گویی آخوند روحانی و مقامات کابینه‌اش امری عادی است، اما بحث اصلی موضوع تناقض‌گویی وزرای دولت روحانی نیست، اگر ‌چه این موضوع نیز قابل بحث است. بحث اصلی این است که دولت حسن روحانی به بهانه یارانه‌ها از یک طرف سالانه قیمت حامل‌های انرژی را بالا می‌برد و عموم مردم را چپاول می‌کند، از طرف دیگر چندرغاز یارانه نقدی به دهکهایی از مردم می‌دهد و بقیه درآمد ها را بالا می‌کشد، دست آخر هم مشخص نیست که این پول کجا خرج شده و کسی هم پاسخگو نیست.

البته رژیمی که فساد در آن، به گفته خود مقامات رژیم، نهادینه و سیستماتیک است، این مسأله گوشه کوچکی از عملکرد غارتگرانه‌ آنها  می‌باشد که در جنگ باندی برملا شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/31912f5f-b25e-4813-912e-04ab96d74bc7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات