728 x 90

حکم دادگاه لوگزامبورگ و نگرانیهای رژیم

دادگاه لوگزامبورگ 1،6میلیارد دلار داراییهای بانک مرکزی را بدلیل تروریسم رژیم توقیف کرد
دادگاه لوگزامبورگ 1،6میلیارد دلار داراییهای بانک مرکزی را بدلیل تروریسم رژیم توقیف کرد
واکنش مهره‌ها و رسانه‌های رژیم در مورد توقیف یک میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار از داراییهای بانک مرکزی رژیم، به حکم دادگاه لوکزامبورگ هم‌چنان ادامه دارد. رسانه‌های حکومتی با عباراتی چون یک حکم شیطانی یا توقیفی غیرقانونی به سوز و گداز ادامه داده‌اند و با عباراتی هم چون نوشداروی معاون ظریف برای تحریم لوکزامبورگ این حکم را دستمایهٴ تشدید جنگ باندی کرده‌اند.

تازه‌ترین واکنش یک نمونهٴ مضحک است که توسط حسین قاضی زاده، عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع صورت گرفته است. وی امروز20اسفند 95 به خبرگزاری مجلس آخوندی گفته است: «دولت باید ۱.۶ میلیارد دلار از داراییهای لوکزامبورگ را مصادره کند. غارت اموال ایران مغایر با اصول اولیه روابط بین‌الملل است... دولت یازدهم با هدف کاهش اختلافات پا به میدان گذاشت اما شاهدیم که اقدامات خصمانه آمریکا در این دوره افزایش پیدا کرده است». وی با حمله به دولت روحانی افزود: «در شرایط کنونی استراتژی ما صلح از طریق اظهار ضعف است».

ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی رژیم هم ضمن اظهارات مأیوسانه در این مورد تقصیر را به گردن دولت احمدی‌نژاد انداخت و گفت: «در دولت قبلی امکان نقل و انتقال دارایی‌های مزبور پیش از آن که عملاً مسدود شوند، وجود داشت ولی به هر دلیلی از فرصت مذکور به نحو مطلوب استفاده نشد». (خبرگزاری حکومتی تسنیم19اسفند 95)

یک سایت حکومتی دیگر موسوم به دمادم 20اسفند 95 نیز تقصیر را به گردن احمدی‌نژاد انداخته و نوشته است: «هنوز درگیر پس لرزه‌های اقدامات و تصمیمات نسنجیده آن دولت هستیم».

طیب نیا وزیر اقتصاد دولت روحانی هم روز پنجشنبه 19اسفند 95 با نگرانی گفت: «جای تعجب دارد که آمریکا همه حقوق بین‌الملل را نقض کرده و درصدد این است که اموال و دارایی‌های بانک مرکزی را که در همه جای دنیا مصونیت دارد به ازای یک ادعای واهی برداشت کند».

طیب نیا افزود: «اقدام دادگاه آمریکایی درباره مصادره دارایی بانک مرکزی در لوکزامبورگ مخالف همه حقوق بین‌المللی است».

یک سایت حکومتی دیگر موسوم به آخرین خبر 19اسفند 95 نیز تحت عنوان «شیطنت آمریکایی» نوشت: «ماجرا ادامه دارد. هنوز هم آمریکا بر ادعای خلاف عرف بین‌المللی پا می‌فشارد و حالا... دست به دامان دادگاهی در لوکزامبورگ شده تا دادخواست خلاف قانون خود را اجرایی کند».

شماری دیگر از سایتهای حکومتی نیز سراسیمگی آخوندها را با تیتر «شیطنت آمریکایی و توقیفی غیرقانونی» به نمایش گذاشتند و از جمله نوشتند: «دادگاه آمریکا نیز به‌صورت یک طرفه و تنها با آنچه درخواست شماری از خانواده‌های قربانیان

رسانه‌های باند خامنه‌ای نیز هم‌چنان به متهم کردن دولت روحانی به ناتوانی و بی‌تدبیری در مقابله با حکم دادگاه لوکزامبورگ ادامه می‌دهند. به‌عنوان نمونه یکی از سایتهای این باند به نام هم اندیشی 19اسفند 95 با تیتر «نوشداروی معاون ظریف برای تحریم لوکزامبورگ» با تمسخر نوشته است: «مجید تخت روانچی گفته است: «وکلای بانک مرکزی ما با وکلای آن بانک لوکزامبورگی در ارتباط هستند و در حال انجام رایزنی برای دسترسی به آن پول هستیم!».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2fa882c-3aa5-4843-8589-29061daccc22"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات