728 x 90

مافیای واردات و بیماری تب کریمه کنگو

شیوع تب کریمه کنگو در اصفهان
شیوع تب کریمه کنگو در اصفهان
شیوع بیماری تب کریمه کنگو جان دهها هموطن را گرفته، و دهها نفر دیگر هم در بیمارستان بستری شدند،

تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، یکی از بیماریهای خطرناک است که به‌تازگی در بعضی از شهرهای ایران مشاهده شده و بیش از 30نفر را در کام مرگ فرو برده است، این بیماری در استانهای کرمانشاه، هرمزگان، خراسان، اصفهان، خوزستان و سیستان و بلوچستان مشاهده شده و متأسفانه در حال گسترش می‌باشد. اما کارگزاران رژیم این موضوع را کتمان می‌کردند.

روزنامه حکومتی آرمان 9اردیبهشت 96نوشت: در اثر شیوع تب کریمه کنگو تعدادی از کارگران یک کشتارگاه در زاهدان به تب‌کریمه‌کنگو مبتلا شده‌اند.
این روزنامه اضافه کرده است: «شنیده شد که در روزهای گذشته، تعدادی از کارگران یک کشتارگاه در زاهدان به تب‌کریمه‌کنگو مبتلا شده‌اند. در اثر شیوع تب کریمه کنگو در استان سیستان و بلوچستان، تعدادی از کارگران شاغل در یک کشتارگاه زاهدان به این بیماری مبتلا شده‌اند».

کوروش جهانپور مسئول روابط عمومی دانشگاه پزشکی اصفهان روز جمعه 4خرداد 96 در گفتگویی اعلام کرد «در چند روز گذشته چهار مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در استان اصفهان گزارش شد که یکی از آنها روز گذشته، پنجشنبه در یکی از بیمارستانهای اصفهان فوت کرد».
وی در ادامه اضافه کرد «اگر فرد مبتلا به این بیماری تشخیص بموقع داده شود و به مراکز درمانی مراجعه کند تا 70درصد شانس زنده ماندن وی وجود دارد».
خبرگزاری حکومتی تسنیم 8خرداد 96: «ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز با تأکید بر وجود این بیماری در استان گفت: در ابتدای امسال یک نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده است».

اما با وجود این اخبار که سیر گسترش این بیماری در استانهای مختلف را بیان می‌کند، رژیم تلاش دارد که این موضوع را هر چه کوچک جلوه دهد و در مواردی هم که اخبار آن همگانی می‌شود بیماران را مقصر اعلام می‌کند.

قابل توجه این‌که به‌رغم این‌که رژیم هشدار نسبت به دامها به‌عنوان کانون انتقال این بیماری می‌دهد اما کارگزاران رژیم توضیح نمی‌دهند که چرا دام آلوده است؟

سایت حکومتی جام جم آنلاین7خرداد96 از قول نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس رژیم نوشت که واردات گوشت آلوده به کشور علت اصلی شیوع تب کریمه است. این مهره رژیم ادامه داد که «متأسفانه سازمان دامپزشکی بر پرورش دام و به‌طور کلی دامداریِ سنتی و صنعتی نظارت کافی نداشته و خود این موضوع بر تسری و فراگیر شدن این بیماری از حیوانات به انسان کمک می‌کند».

این بیماری با اسم کامل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو شناخته می‌شود، (به‌دلیل این‌که ابتدا در شبه جزیره کریمه در اوکراین شناسایی شد و بعد در کنگو در آفریقا هم دیده شد)، هم‌چنان که از اسمش پیداست باعث ایجاد خونریزی به‌خصوص خونریزیهای زیر پوست می‌شود که چهار راه ابتلا به این بیماری از طریق موارد زیر است:
• تماس مستقیم فرد با خون یا ترشحات بدن حیوان آلوده به این ویروس

• آلودگی از طریق کنه‌ای که از خون حیوان آلوده تغذیه کرده باشد

• انتقال ویروس از انسان به انسان
• تماس فرد سالم با خون و ترشحات فرد بیمار
این بیماری از بیماریهایی است که به سرعت گسترش پیدا می‌کند، لذا برخورد با این بیماری باید بسیار سریع و البته پیشگیرانه باشد.

سابقه بیماری در کشورمان به این صورت است که اگر از تک نمونه‌ها بگذریم و خیلی به عقب برنگردیم، در یک دهه‌ی اخیر تقریباً سالانه شاهد نمودهای این بیماری بوده‌ایم

در سال 1387 هم 31نفر از هموطنانمان بر اثر بیماری تب کریمه کنگو جان باختن، در سال 89 هم تعدادی از هموطنان بر اثر این بیماری فوت کردند، در سال 91 یک موجی از این بیماری به راه افتاد و دهها نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند، در همین سال وجود این بیماری در ۲۷ استان از ۳۱ استان ایران ثابت شد، اما این‌که ریشه این بیماری کجاست، تماماً از طریقً واردات دام آلوده است،

خبرگزاری حکومتی ایسنا 8خرداد 96 نوشت: «پاکستان و افغانستان منبع ورود بیماری تب کریمه کنگو به ایران است».

در این زمینه هم می‌توان گفت مانند بقیه کالاها، مافیای حکومتی در واردات گوشت آلوده دست دارد، افتضاح واردات مواد غذایی آلوده در این رژیم موضوع روشنی است و بارها و بارها باندهای مختلف رژیم دست هم را بر سر این موضوع رو کرده‌اند.

روزنامه حکومتی اعتماد در مهرماه 92 به‌نقل از، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارتجاع نوشت: «امروزه رقابتهای اقتصادی باعث شده، مافیای واردات، محصولات غذایی غیراستاندارد را وارد کشور کنند». او ادامه داد: «متأسفانه علاوه بر آلوده بودن برخی محصولات تولیدی، سلامت محصولات وارداتی ما نیز دارای ابهاماتی است بدان معنا که علاوه بر محصولاتی که به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند و درباره افرادی که به‌عنوان مافیای محصولات وارداتی فعالیت می‌کنند ابهام وجود دارد. رقابتهای اقتصادی باعث شده مافیای واردات که در پی کسب پول‌های کلان هستند اجازه ندهند بازار به ثبات برسد».

ماجرای واردات برنج آلوده، میوه آلوده، چوب آلوده و... از جمله کارکردهای همین مافیای واردات است.

اما برای پیشگیری از این بیماری می‌توان گفت تا آنجا که برخورد با یک بیماری و اپیدمی آن می‌باشد باید با راهکارهای بهداشتی و پزشکی عمل کرد، در دنیای امروزی همهٴ اینها جواب دارد و باید بر اساس استانداردها عمل کرد، اما مقدم بر اینها در یک کشور سالم، برای پیشگیری، نظارت دقیق به‌خصوص سر مواد غذایی انجام می‌شود و امروزه سر این موضوع وسواس و حساسیت ویژه‌یی وجود دارد، اما در کشور ما نه تنها چنین حساسیتی وجود ندارد بلکه همان‌طور که گفته شد مواد غذایی آلوده وارد کشور می‌کنند، گمرک و معابر رسمی کشور در دست مافیای واردات است که هر چیزی که جیبشان را بیشتر پر کند وارد می‌کنند، لذا خود «نمک» گندیده است، پس با وجود این باندهای دزد و غارتگر که جز به پول فکر نمی‌کنند طبعاً هر روز باید شاهد این‌گونه حوادث و وقایع باشیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/74b14dcc-8a6c-4c06-b5ea-97dae901c21d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات