728 x 90

گرانی افسار گسیختهٴ قوت لایموت

گرانی مواد غذایی
گرانی مواد غذایی
دولت آخوند حسن روحانی با ارایه آمارهای مختلف همواره تلاش دارد تا وانمود کند که در زمینه مسائل اقتصادی موفق عمل کرده است که البته این به اصطلاح موفقیت تنها در ارایه شیادانه عدد و رقم بر روی کاغذ است. زیرا سفره‌های مردم روزبه روز خالی‌تر می‌شود و قیمت مواد غذایی نیز در حال افزایش است.

دولت ضد‌مردمی با غوغا سالاری و دود ودم فراوان اعلام کرده است که تورم تک رقمی شده و آخوند روحانی سال گذشته در جریان افتتاح مجلس ارتجاع شخصاً اعلام کرد ”از تورم خطرناک ۴۰درصد به ۱۰درصد رسیدیم و امسال انشاءالله به تورم تک رقمی می‌رسیم“. (سایت حکومتی جوان آنلاین 8خرداد 95)

البته واقعیت چیز دیگری است و همانطور که در روزهای اخیر شاهدیم قیمت خوراکی روندی روبه افزایش است و این گرانی‌ها باز هم طیفهای وسیعتری از مردم را از تأمین حداقل‌های زندگی محروم کرده و باز هم اقشار بیشتری را زیر خط فر می‌برد و بر آمار 25میلیونی زیر خط فقر مطلق افزایش خواهد داد.

بنا بر گزارش سایت حکومتی نسیم آنلاین 2مرداد 96قیمت میوه جات 58درصد و قیمت لبنیات 46درصد افزایش داشته است.

بنا برگزارش رسانه‌های حکومتی قیمت تخم مرغ و مرغ افزایش چشمگیری داشته، به گونه‌یی که هر کیلو مرغ تا 8هزار تومان و 300 و تخم مرغ تا شانه‌ای 13هزار و 500تومان رسیده است.
به اعتراف دبیر ستاد بازار امروزه بسیاری از خانواده‌ها نمی‌توانند گوشت قرمز 60هزارتومانی بخرند.

به گفته این کارگزار رژیم هر کیلوگرم برنج مرغوب داخلی به 16هزار تومان رسیده است و در حالی که قیمت حبوبات در گذشته کمتر از دو هزار تومان بود، امروز به بیش از 12هزار تومان رسیده است. (کیهان خامنه‌ای 5تیر 96)

همین مهره حکومتی طی اعتراف دیگری گفت که قیمت مواد غذایی طی چهارسال و در دولت آخوند حسن روحانی چهار تا هفت برابر افزایش یافته است. او گفت که نرخ تورم اعلام شده از سوی دولت با تورم مواد خوراکی و مصرفی همخوانی ندارد.

بهرام ارضی‌اقدس سیاستهای ضد‌مردمی دولت حسن روحانی را از عوامل مؤثر در افزایش قیمت مواد خوراکی دانست و در این رابطه گفت ”دولت اگر می‌خواهد از تولید کالاهای اساسی حمایت کند باید از جیب خود هزینه کند نه‌ اینکه به‌دلیل حمایت از تولید داخل حقوق مصرف‌کنندگان ضایع شود“. (خبرگزاری تسنیم 24خرداد 96)

بر اساس گزارش بانک مرکزی، قیمت گروه لبنیات در یک‌سال منتهی به هفته مورد گزارش (یک‌سال اخیر) ۷.۲درصد، تخم مرغ ۲۸.۶درصد، برنج ۲۳.۱درصد، حبوبات ۲۲.۷درصد، میوه‌های تازه ۳۲.۶درصد، سبزیهای تازه ۳۱.۹درصد، گوشت قرمز ۱۶.۹درصد، گوشت مرغ ۹.۷درصد، قند و شکر ۱۵.۹درصد، چای ۲۰.۳درصد و روغن نباتی ۸.۲درصد افزایش یافته است. (خبرگزاری ایلنا 20خرداد 96)

افزایش سرسام‌آور قیمت مواد خوراکی در حالی است که بر اساس اظهارنظر کارشناسان اقتصادی رژیم، نرخ واقعی تورم بسیار بیشتر از نرخی است که توسط نهادهای ذیربط حکومتی اعلام می‌شود.

پیش از این نیز قیمت پیاز و سیب زمینی به‌طور فاحشی افزایش یافت و هر کیلو پیاز به 5هزار تومان و هرکیلو سیب زمینی به 2هزار و 500تومان رسید.

روند رو به‌ صعود مواد غذایی و قوت لایموت مردم در حالی است که یک جمعیت 30میلیونی زیر خط فقرند و به زندگی بخورونمیر اکتفا می‌کنند، به گونه‌یی که بسیاری از خانواده‌ها سالها و ماهها رنگ گوشت را به خود نمی‌بینند.

واقعیت این است که موج اخیر گرانی کالاهای مصرفی و به‌ویژه اقلام خوراکی و تورم دو رقمی آنها، باز هم تسمه از گرده مردم فقیر و ارتش گرسنگان می‌کشد و بیش از پیش سفره‌های آنان را خالی می‌کند. ارتشی که البته در نهایتی نه چندان دور به کمک فرزندان پیشتازش، غارتگران حاکم را به جایی که شایسته آنند، خواهد فرستاد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d05f2c30-1bcb-4f1c-b0e1-41d3b9f5429c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات