728 x 90

وحشت از «خیز براندازی» و فروپاشی «کشتیهای بی‌لنگر» نظام

آخوند احمد خاتمی امام جمعه خامنه ای در تهران
آخوند احمد خاتمی امام جمعه خامنه ای در تهران
ابراز وحشت از «براندازی نظام» موضوعی است که از روز ۶ تا 12مرداد بارها بر زبان آخوند احمد خاتمی جاری شده است.

وی روز 12مرداد با نگرانی از پیآمد تحریمهای جدید آمریکا گفت: «این تحریمهای جدید به تعبیر خود آمریکایی‌ها مادر تحریمها است و نقض قطعی برجام است. پیدا است که این خیز براندازی است» (روزنامه حکومتی رسالت- 12مرداد 96)

آخوند خاتمی روز ۸مرداد 96 نیز در شهرستان اهر موقعیت داخلی و بین‌المللی نظام را این‌گونه توصیف کرد: «سایش ولایت یعنی ما زباناً بگوییم درود به رهبری و حرف خودمان را بزنیم و سپس ۱۸۰درجه مقابل رهبری جبهه بگیریم». وی در حالی که نظام را «ایران» می‌نامید ادامه داد: «در عرصه خارجی دشمن می‌خواهد فرش را از زیر پای ایران بکشد و می‌خواهد هر جا فکر ایران و اندیشه ایران حضور دارد، بتواند به شیوه نرم و اگر نشد به شیوه سخت و خشن وارد شود تا این فرش را بکشد» (سایت جمنا- 8مرداد 96).

آخوند خاتمی با بیان این‌که « توطئه‌ی اصلی دشمنان براندازی نظام و انقلاب است»، به نفرت روزافزون از رژیم اذعان کرد و افزود: «هرچه از عمر نظام می‌گذرد، عمق کینه و نفرت دشمنان نیز افزایش یافته و توطئه‌های براندازی حکومت نیز در آنها بیشتر و بیشتر می‌شود». وی که تلاش داشت اسمی از مقاومت مردم ایران نیاورد، با ابراز وحشت از «دشمنان نظام» که «هیچ ترسی از برخورد سخت ندارند» گفت: «دشمنان از اول انقلاب پایشان را در یک کفش قرار داده بودند تا نظام را براندازند و این مسیر را شروع کردند. باید هوشیار بود» (خبرگزاری حکومتی ایسنا-8مرداد 96).

آخوند خاتمی در روز ششم مرداد نیز در تبریز گفته بود: «دشمن در یک عملیات شفاف در پی براندازی نظام است. سایش ولایت در دستور کار ضدانقلاب قرار دارد و البته تهاجم به ولایت گاهی مستقیم نیست و گاهاً این تهاجم از حاشیه شروع شده» (خبرگزاری حکومتی مهر- 6مرداد).

ابراز وحشتهای آخوند خاتمی در حالی است که آخوند ناطق نوری از ریزشی‌های باند خامنه‌ای نسبت به نفرت روزافزون مردم از نظام آخوندی و فروپاشی باندهای حاکم اذعان کرده و از جمله گفته است: «روحانیت شیعه در ادوار مختلف تاریخ کشور، مرجع همه طبقات جامعه بوده است، البته در سال‌های اخیر این جایگاه تغییرات فاحشی پیدا کرده و گروه مرجع مردم امروز الزاماً روحانیت نیست که می‌بایست این موضوع آسیب‌شناسی شود. البته نحوه عملکرد ما در طول این سال‌ها محل بحث و بررسی است. امروزه بیش از ۲۴۰نَحله و به تعبیر مقام معظم رهبری، قبیله سیاسی وجود دارد که قریب به اتفاق آنان فاقد مواضع روشن مبتنی بر نظریه‌پردازی و مرام‌نامه هستند، منابع درآمدی و نحوه فعالیت سازمانی روشنی ندارند و تکلیفشان نسبت به نیازهای راهبردی جامعه روشن نیست به همین خاطر هم حضور موثری در جامعه ندارند. خب در چنین شرایطی، طبیعی است که مثل کشتی بی‌لنگر در شرایط متغیر سیاسی، دائماً از این سو به سوی دیگر تغییر موضع می‌دهند» (روزنامه حکومتی ابتکار- 12مرداد 96).
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63b38a69-b626-4246-a56c-3d115b8f6bcb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات