728 x 90

سراسیمگی از چشم‌انداز سرنگونی

زلزله در ایران
زلزله در ایران
با گذشت بیش از یک ماه پس از گردهمایی بزرگ مقاومت ایران و فراخوانهای تغییر و سرنگونی نظام ولایت‌فقیه در این گردهمایی توسط خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، و شخصیتهای حامی مقاومت، سردمداران و مهره‌های نظام آخوندی هم‌چنان به وحشت خود را از این موضوع اذعان می‌کنند. خصوصاً این‌که فراخوانها تاثیر بسیار عمیق و شگرفی در سمت‌دهی مخالفتهای اقشار مختلف علیه نظام آخوندی داشته و در نتیجه سران و مهره‌های رژیم را سراسیمه کرده است.

آخوند جنتی در جلسه هیات رئیسه خبرگان آخوندی در وحشت از این فراخوان گفت: «اینها گفته بودند نظام سه، چهار سال دیگر نمی‌تواند بماند و به چهل سالگی نمی‌رسد. حساب شده می‌گویند و برنامه می‌ریزند تا فاتحه نظام را تا چند سال دیگر بخوانند. اینها مسأله براندازی است همه باید بفهمند و نمی‌توانند خود را معاف بدانند که در این صحنه وارد شوند. دشمن در فکر براندازی هست و این فکر هم ادامه دارد، دشمن می‌خواهد این براندازی را از داخل شروع کند». (خبرگزاری ایرنا 5مرداد 96)

به راستی دشمن کیست و چه جریانی است که تمامی هم و غم و برنامه‌ریزیهای آن طی سالیان متمادی در جهت سرنگون کردن دیکتاتوری منحوس ولایت‌فقیه بوده است؟

با نگاهی گذرا به اظهارات سران، سرمداران و مهره‌های رژیم در سالگرد عملیات فروغ جاویدان مفهوم این‌که ”دشمن در فکر براندازی هست“ بیشتر مشخص می‌شود. دشمنی که به قول موسوی جانشین ستاد کل نیروهای مسلح رژیم ”هر روز توطئه‌های جدیدی را علیه اسلام و انقلاب (بخوانید نظام منحوس آخوندی) طراحی کرده و ”در لطمه زدن به ما جدی هستند“. (خبرگزاری ایسنا 4مرداد 96)

خبرگزاری بسیج ضدخلقی نیز نگران ”قلب و مغز“ نظام است که براندازان قصد دارند به آنها ضربه بزنند: «دشمن برای براندازی حکومت اسلامی به جنگ نرم روی آورده و می‌خواهد به قلب و مغزمان ضربه بزند». (خبرگزاری بسیج 7مرداد 96)

پاسدار رسول سنایی معاون سیاسی سپاه ضدخلقی نیز نگران ”رای لج“ دربدنه و ”شکاف‌هایی“ است که در جامعه ایجاد شده که ”بسیار خطرناک “ است. این سرکرده سپاه نگران ”جنگ نرم دشمن“ است و راه‌حل مقابله آن را چنین می‌داند: «باید بسیج را در میان آحاد جامعه توسعه و ترویج دهیم و اگر این تفکر همه‌گیر شود جنگ نرم دشمن خنثی می‌شود». (خبرگزاری حکومتی فارس 8مرداد 96)

آخوند احمد خاتمی هراس خود و نظام را از براندازی و میدان و کارزار جنگی که براندازان برای نظام تدارک دیده‌اند چنین ابراز میکند: «دشمن در عرصه خارجی و داخلی موضوعاتی هم‌چون پروژه براندازی را دنبال می‌کند و همین پروژه براندازی در عرصه خارجی به یک شکل و در عرصه داخلی به شکلی دیگر است. اگر کسی بگوید دشمن از پروژه براندازی عبور کرده این تفکر ساده‌انگاری است، دشمنان به‌شدت به‌دنبال براندازی نظام به هر شکلی هستند در طول این سی و هشت سال تمامی راه‌ها را رفته‌اند. دشمنان به‌شدت به‌دنبال براندازی انقلاب اسلامی هستند». (خبرگزاری حکومتی مهر 8مرداد 96)

حمیدزاده یکی از مهره‌های رژیم با صراحت بیشتری از سایر سرمداران و مهره‌های رژیم هراس خود را نسبت به فراخوان خانم مریم رجوی برای تغییر و سرنگونی رژیم در جریان گردهمایی بزرگ مقاومت ابراز می‌کند و می‌گوید: «به هر حال ما شاهد این هستیم که جریانی که در روز‌های اخیر هم مانور و همایشی در یکی از کشور‌های غربی برگزار کردند و محور اصلی مباحث آن جلسه هم براندازی جمهوری اسلامی ایران و فشار از بیرون و براندازی از دورن لقب گرفت تداوم همان عملیات به‌اصطلاح فروغ جاویدان است». (خبرگزاری حکومتی میزان 5مرداد 96)

در چنین فضایی از هراس و نگرانی سرکردگان سپاه با آخوند حسن روحانی دیدار کردند و به روحانی هشدار دادند. مقاله‌نویس کیهان که در جریان موضوع بحث سرکردگان سپاه با روحانی بوده آنچه را که در این جلسه گذشته چنین نقل می‌کند: «این جلسه به‌درخواست فرماندهان ارشد سپاه بوده است. محور اصلی بحثشان هم نقد عملکرد و مواضع دولت در حوزه امنیت نظام بوده است. فرماندهان ارشد سپاه می‌خواستند صریحاً دغدغه‌های مهمی را که دارند، با رئیس‌جمهور در میان بگذارند. سپاه قطعاً در رابطه با وظایفی که بر اساس قانون اساسی بر عهده دارد، غیر از به صدا در آوردن زنگ‌ها، اقدامات اساسی را برای رفع دغدغه‌ها دنبال می‌کند؛ و این همان چیزی است که از سپاه، یک موجود ویژه ساخته است. موجودی که وقتی با لبه امنیتی وارد ماجرا می‌شود، پیچیده‌ترین توطئه‌های امنیتی ـ آن‌گونه که در سال‌های 59 و 60وجود داشت ـ را خنثی می‌کند». (کیهان خامنه‌ای 3مرداد 96)

واقعیت این است که نگرانی اصلی در نظام ولایت، نگرانی از سرنگونی است، و آن‌چنان که پاسدار مقاله‌نویس در کیهان مخاطرات پیچیده امنیتی در سال‌های 59 و 60را یادآوری می‌کند، یعنی همان سالهایی که رژیم رویارویی و چالش سختی با سازمان مجاهدین خلق ایران داشت، هم‌اکنون نیز تمامی نگرانی رژیم از چنین رویارویی سرنوشت‌ساز است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b5c28b8f-e583-4cb9-8cf4-5734840c0195"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات