728 x 90

هدف قرار گرفتن چوبهای زیر بغل رژیم آخوندی

به‌رغم جاروجنجال سران و مهرهای رزیم مبنی بر این که تحریمهای جدید آمریکا علیه رژیم نقض برجام است، اما کاترین ری سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نقض برجام توسط هیچ طرفی را تأیید نکرد.

در رابطه با این موضعگیری خبرگزاری حکومتی مهر ۱۲مرداد ۹۶نوشت: ”اتحادیه اروپا بار دیگر نقض برجام توسط آمریکا را نادیده گرفت“.

پس از اتمام جلسه کمیسیون برجام نیز که به‌ درخواست رژیم و شکایت آن از نقض برجام توسط آمریکا برگزار شده بود، عباس عراقچی به‌عنوان نماینده رژیم با گفتن ”در مورد بدعهدی آمریکا قانع نشدیم“، دست خالی از این جلسه برگشت و گفت: ”بخش مهمی از جلسه بحث برداشته شدن تحریمها بود که موارد بدعهدی یا نقض برجام توسط طرف آمریکایی را شرح دادیم. اعلام کردیم که در مورد بدعهدی آمریکا قانع نشده‌ایم، آمریکا باید مسئول شناخته شود و ایران حق هر گونه واکنشی را محفوظ نگاه می‌دارد“. (خبرگزاری ایرنا ۳۰تیر ۹۶)

سخنگوی موگرینی گفت که تحریمهای جدید آمریکا نقض حقوق‌بشر، سپاه پاسداران ضدخلقی و برنامه موشکی رژیم را هدف قرارداده است و ربطی به پرونده اتمی و برجام ندارد.

خبرگزاری حکومتی مهر در مورد موضع کاترین ری می‌نویسد: ”این ادعا در حالی مطرح می‌شود که طی ماههای اخیر کنگره آمریکا بارها موضوعات ضدایرانی را در دستور کار قرار داده و رئیس‌جمهور آمریکا نیز در راستای این اقدامات خصمانه، طرح جامع تحریمی اخیر کنگره را امضا کرده است“. (خبرگزاری مهر ۱۲مرداد ۹۶)

خامنه‌ای در مراسم تنفیذ آخوند حس روحانی بدون پرداختن صریح به این مساله، هراسان از طرد و تحریم رژیم و انزوای بی‌سابقه نظام آخوندی گفت: ”در تصمیم‌گیریهای بین‌المللی به یاد داشته باشید که دشمن همه توان خودش رو به‌کار برده که شما رو نابود کنه. . از هر بهانه‌یی هم استفاده می‌کنند، شما موشک ماهواره‌بر به فضا پرتاب می‌کنید ناگهان می‌بینید جنجال درست کردند در دنیا... اینها نشانه‌های آن است که بیشتر مراقب باشید“. (تلویزیون رژیم ۱۲مرداد ۹۶)

قدیری ابینانه یکی از مهره‌های باند ولی‌فقیه درخواست آمریکا برای بازدید از اماکن نظام رژیم را ”روزنه رخنه دشمن “و ”ردشدن از خطوط قرمزی“ می داند که خامنه‌ای تعریف کرده است.

سایت حکومتی آخرین خبر ۱۲مرداد نیز با عنوان ”آمریکا به سراغ اصلی‌ترین خط قرمز ایران می‌رود“ می‌نویسد: «ایالات متحده آمریکا به‌دنبال فشار بر ایران برای خروج از برجام از طریق درخواست بازرسی سایت‌های نظامی ایران است. بر این اساس آمریکایی‌ها در حال مطرح کردن این ایده هستند که بازرسی از سایت‌های نظامی ایران به‌صورت یک رویه روتین در بیاید».

واضح است که خطوط قرمز و چوبهای زیر بغل نظام در معرض تهدید قرار گرفته‌اند که خامنه‌ای می‌گوید: ”دشمن همه توان خودش رو به‌کار برده که شما رو نابود کنه“.

روزنامه رسالت از باند خامنه‌ای ۹مرداد ۹۶ همین واقعیت را با اشاره به تغییر دوران و شرایط بین‌المللی این طور بیان می‌کند: «پشت بایکوت و تحریم، براندازی و مقابله و سرنگونی نظام خوابیده است، آن هم به‌صورت نرم، پیچیده و بی‌سر و صدا».

طبعا آن چیزی که باعث شده است که در سطح بین‌المللی تحولات سیاسی به این سرعت علیه رژیم شکل بگیرد، سیاستی بوده که طی این سالیان مقاومت ایران در زمینه افشای برنامه‌های اتمی وموشکی رژیم، افشای سیاست صدور ارتجاع و تروریسم و... پیش برده است. این سیاست بود که در نهایت خطوط قرمز و چب بغل‌های رژیم را در معرض تهدید قرارداد و در این روزها نیز آخوندها و مهره‌های رژیم بر سر هرمنبر و تریبون در مورد فعالیتهای مقاومت مردم ایران و تهدید سرنگونی آه و فغان سر می‌دهند.

واقعیت این است که سوز و گداز سران و مهره‌های نظام در هراس از سرنگونی واقعی است، زیرا با هدف قرار گرفتن دو چوب زیر بغل اصلی رژیم یعنی سرکوب (حقوق‌بشر) و تروریسم و صدور بحران (دخالت در کشورهای منطقه و تسلیح و آموزش تروریستها)، شرایط برای رژیم از هر زمان دیگری خطیرتر است، خصوصاً این‌که انبار باروت خشم مردم با پیشتازی مقاومتی سازمان‌یافته به کمین این نظام قرون‌وسطایی نشسته‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35b5a401-8281-4533-8032-1cc7a2d0c9c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات