728 x 90

گریز باندهای حاکم از «چراهایی که در برابر افکار عمومی قرار دارد»

تجمع اعتراضی بازنشستگان کشوری ولشگری مقابل مجلس
تجمع اعتراضی بازنشستگان کشوری ولشگری مقابل مجلس
باندهای حکومتی در برابر انباشت مطالبات مردمی و تهدید انفجار اجتماعی هر یک دیگری را مقصر معرفی کرده، و به گل نشستگی کل نظام را بارز می‌کنند:
یک روزنامه باند روحانی برای در بردن این باند تقصیر را به گرد‌ن باند حاکم و دستگاه ولایت‌فقیه انداخته و ضمن هشدار نسبت به غافلگیر شدن نظام آخوندی در برابر مطالبات مردمی نوشته است «یکی از چراهایی که هم‌اکنون در مقابل دیدگان افکار عمومی وجود دارد، آن است که چرا روسای‌جمهور ایران نمی‌توانند آن‌طور که باید و شاید زمینه‌های چیدن کابینه‌های خود را فراهم کنند. دولت به‌معنای قوه مجریه در ساختار و بافتار قدرت در ایران چه جایگاهی دارد و چرا نمی‌تواند به آنچه به مردم وعده می‌دهد، عمل کند. آیا قوه مجریه تنها یک هماهنگ‌کننده و مجری برنامه‌های فرادستی خارج از قوانین و مقررات مندرج در قانون اساسی است؟ این نکته‌یی است که دولت باید بدان پاسخ گوید، چرا که اساساً به نظر می‌رسد دولت به‌معنای قوه مجریه تمام قدرت را دارا نیست... روحانی حداقل باید پاسخ دهد که چرا این‌گونه است؟ «این روزنامه حکومتی در پایان هشدار می‌دهد «از وضعیت غافلگیری استراتژیک از آنچه در آینده ممکن و محتمل است، دوری کنیم» (روزنامه آرمان- ۶شهریور).

یک مهره باند خامنه‌ای نیز بن‌بست و قفل شدگی نظام را چنین توصیف می‌کند: «‌وقتی صحبت از دولت اسلامی می‌کنیم مقصود قوه مجریه نیست. مقصود مجموعه حاکمیت است. اعم از قوه مقننه و قوه قضاییه و قوه مجریه و سایر نهادهای مختلف این مجموعه‌اینها و مستقل از اینها. بنابراین این فوق‌العاده مهم است ما به کجا داریم می‌رویم. تا کی؟ از سرمایه عظیم به‌نام دین ما باید سوء‌استفاده کنیم. نه استفاده. سوء‌استفاده کنیم. به اعتقاد من ما باید سقف انتظاراتمان را بیاوریم پائین. با این آرمانها و شعارها وداع بکنیم و خطاب به مسولان ازشان این را بخواهیم که آقا این مطالبات کشاورزان چرا باید چندین ماه؟ کشاورزی که پس انداری ندارد. درآمد آن‌چنانی ندارد حقوقهای نجومی و املاک نجومی را هیچ‌کدام بهره‌مند نیست. اینها چیه؟ « (تلویزیون رژیم – ۵شهریور- برنامه جهان آرا- سعید زیباکلام).

و صادق زیبا کلام از باند موسوم به‌اصطلاح طلبان خطاب به آخوند روحانی نوشته است: «شک می‌کنم که آیا شما واقعاً به برابری میان زن و مرد، وجود زنها، کردها یا اهل سنت در کابینه‌تان و غیرقانونی بودن حصر باور دارید و می‌خواهید علیه همه این بی‌عدالتیها بایستید اما «دستانتان بسته است؟ تحت‌فشار امام‌جمعه بو دید، تحت‌فشار تشکیلات امنیتی و نظامی بو دید؛ تحت‌فشار نمایندگان آن استان بو دید؛ از بالا توصیه شده بود، وقس‌علی‌هذا. آیا نقطه‌ای هست که شما به‌عنوان رئیس قوه مجریه و به‌عنوان ناظر بر اجرای قانون اساسی، به‌عنوان متعهد به ۲۴میلیون مردمی که به شما رأی دادند، بنا دارید بایستید؟» (سایت عصر ایران- ۶شهریور).
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2aa3c55f-40f9-4f2f-9d83-393f4e45eda8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات