728 x 90

اندر باب برکات اقتصاد مقاومتی‌

واردات تله موش در دولت آخوند روحاني
واردات تله موش در دولت آخوند روحاني
 
طی یک فقره دست روکنی در جنگ باندهای رژیم، سایت حکومتی مشرق نیوز ـ به‌نقل از گمرک رژیم ـ به تاریخ 23شهریور 96 گزارش جدیدی منتشر کرده است. در این گزارش با عنوان «وارد کنندة تله موش هم شدیم!» فاش گردیده که 181تن تله‌موش به ایران وارد شده است. قبال توجه این‌که این آمار فقط مربوط به آمار 4ماه اول سال 1396است. آمار واردات غیررسمی قطعاً بسیار بالاتر از این است.

طبق این گزارش دولتی، دولت حسن روحانی در مجموع ۶۷۶، ۶۸۹دلار تله موش وارد کرده است. آمار گمرک رژیم نشان می‌دهد دولت روحانی در ۴ماه اول سال جاری ۲.۲تن تله موش از آلمان، ۷/۰تن از بلغارستان، ۸.۷تن از ترکیه، ۳۳.۸تن از کره جنوبی، ۸/۰تن از سوئد و ۱۲۳.۸تن از چین وارد کرده است

 اقتصاد مقاومتی ـ آمار واردات تله موش به ایران در 4مال اول 1396

اقتصاد مقاومتی ـ آمار واردات تله موش به ایران در 4مال اول 1396

این رسانه‌ی وابسته به باند خامنه‌ای در تاریخ 8شهریور 96 نیز طی گزارش کوتاهی به واردات حشره‌کش به ایران تحت حاکمیت آخوندها پرداخت. بر اساس آمار گمرک رژیم فقط در 4ماه اول سال جاری در این مدت ۴۸۹تن انواع حشره‌کش به ارزش 237هزار دلار وارد ایران شده است.

 اقتصاد مقاومتی ـ آمار واردات حشره‌کش به ایران در 4مال اول 1396
 
اقتصاد مقاومتی ـ آمار واردات حشره‌کش به ایران در 4مال اول 1396

اقتصاد مقاومتی ـ آمار واردات حشره‌کش به ایران در 4مال اول 1396 
 
اقتصاد مقاومتی ـ آمار واردات حشره‌کش به ایران در 4مال اول 1396

این نیز آمار رسمی گمرک رژیم در مورد واردات سنگ‌پا از چین طی 4ماه اول سال 1396به میزان 33تن:
 اقتصاد مقاومتی ـ آمار واردات سنگ پا
اقتصاد مقاومتی ـ آمار واردات سنگ پا
 
همین رسانه در تاریخ 22خرداد سال جاری به آمار بالای واردات خودرو خارجی اعتراف کرد و و به طنز گفت دولت روحانی لازم است همزمان با تفکیک وزارتخانه‌ها، وزارتی هم به نام «وزارت خودروهای خارجه!» تأسیس نماید:
«بازار واردات خودرو‌های خارجی آن‌قدر برای واردکنندگان و دستگاههای دولتی صرفه دارد که حتی وزارت امور خارجه را در قضیه پرحاشیه واردات خودروهای لوکس و لاکچری برخلاف اقتصاد مقاومتی وارد کند و در این ایام که دولت به‌دنبال تغییر نام و تفکیک وزارتخانه‌هاست نام وزارت خودروهای خارجه هم مطرح شود!
طبق گفته سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خودروهای لوکس قاچاق که قرار بود، امحا یا به جهت صادرات فروخته شود، به‌دلیل سودهای سرشاری که دولت از واردات خودرو می‌برد و برای این‌که چرخه درآمدهای نامناسب موجود منقطع نشود، از سوی وزارت امور خارجه خریداری شد و البته این اقدام نوعی نمک‌پاشی به روح اقتصاد مقاومتی و نیرو دادن به فرهنگ واردات لوکس است، حتی اگر شمار خودروهای خریداری شده در وزارت‌خارجه زیاد نباشد.
دولت از این سودها نمی‌گذرد!
بررسی بازار خودروهای وارداتی نشان می‌دهد این بازار بی‌در و پیکر بیش از آنچه در ظاهر نشان می‌دهد نیاز به ساماندهی و اصلاح دارد اما به‌دلیل سودها و درآمدهایی که دولت و مجموع دستگاهها از محل واردات خودروهای خارجی کسب می‌کنند، تمایلی به تغییر در آن وجود ندارد و روز به روز واردات خودروها در حال گسترش است».

***
این فقط بخشی از آمار و قسمت علنی و غیرقابل انکار آن است. چوب حراج بر منابع و ثروتهای ملی میهنمان، و چپاول باندها ابعاد گسترده‌تری دارد. این است نمونه‌یی از آنچه علی خامنه‌ای با شیادی تمام آن «تکیه بر ظرفیت داخلی»، و سومین مؤلفة «اقتصاد مقاومتی» می‌نامد؛ او «تکیه بر ظرفیت داخلی» را این‌گونه تعریف می‌کند:
«این ظرفیتها شامل ظرفیتهای گسترده علمی، انسانی، طبیعی، مالی، جغرافیایی و اقلیمی است که باید برای اجرای سیاست‌ها، بر آنها تکیه شود». (1)

علی خامنه‌ای در جای دیگر در توصیف معجون خودساخته‌یی به نام «اقتصاد مقاومتی»، در عرصة حرف و ادعا چنین داد سخن‌سرایی می‌کند:
«این مبانی و دلائل منطقی، باید پایه‌های اقتصادی کشور را مستحکم و مقاوم‌سازی کنیم و نگذاریم حوادث و تکانه‌های اجتناب‌ناپذیر و هم‌چنین سوءنیتها و اخلالگریهای قدرتها، اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار دهد». (2)

اما در واقعیت ایران تحت حاکمیت آخوندها به نقطه‌یی از سقوط اقتصادی رسیده است که بنا‌ به آمارهای رسمی باید نیازمند وارد کردن تله‌موش، سنجاق سر، سنگ‌پا، فندک، پیپ، شانه، توتون، تنباکو، ویفر، شکلات، آدامس و پفیلا باشد و بازارهای کشور را از اجناس بنجل چینی آکنده سازد.

البته از حق نباید گذشت. اقتصاد مقاومتی در یک جا حسابی رونق دارد. آن هم صادرات موشک و سلاح و جنگ‌افروزی و صدور تروریسم، از کیسه مردم ایران به دیگر کشورهاست.

پانوشت: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سایت حکومتی تبیان. 20اسفند 92
همان منبع.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b66b966a-e089-4b31-ab82-987d9c80b355"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات