728 x 90

چرا ۸میلیون نفر رها شده‌اند؟!

بافتهای فرسوده در تهران
بافتهای فرسوده در تهران
به گفته صدیف بدری نماینده مجلس رژیم بافتهای فرسوده و زیرساختهای فرسوده در ایران تحت حاکمیت آخوند بالا است اما در عین حال دولت ضد‌مردمی بودجه ناچیزی در لایحه بودجه سال 97به آن اختصاص داده است. به گفته وی 130هکتار از فضاهای مسکونی و عمومی بافت فرسوده وجود دارد. (خبرگزاری فارس 2‌دی 96)
واضح است که این نماینده مجلس رژیم موضوع بافتهای فرسوده را کوچک نمایی می‌کند زیرا به گفته شهردار رژیم در منطقه 20تهران تنها در شهرری ”100هکتار از 137هکتار بافت فرسوده شهرستان ری در محدوده مسکونی قرار دارد و بقیه نیز کوچه و معبر است“.
بر اساس گفته وی ”73درصد بافت فرسوده شهرری مسکونی است“.(خبرگزاری ایرنا 22آبان 96)
پیش از این عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت آخوند حسن روحانی با اشاره به این‌که ۱۹میلیون بد‌مسکن در کشور وجود دارد اعتراف کرد: ”8میلیون نفر در شهرهای کشور در بافت قدیمی شهر رهاشده هستند“. (خبرگزاری تسنیم 6شهریور 96)

این تنها نماینده مجلس رژیم و وزیر شهرسازی رژیم نیستند که به وضعیت نامناسب مسکنهای فرسوده اعتراف می‌کنند، استاندار تهران نیز به این وضعیت در استان تهران اعتراف کرده و آنها را غیرایمن می‌داند که باید اقدامات عاجلی برای ایمن سازی آنها انجام شود.

وی در مورد فرسوده بودن زیرساختهای شهری در استان تهران می‌گوید: ”زیرساخت‌های شهری در برخی از شهرهای استان تهران و حاشیه این شهرها مناسب نیست و باید مسئولان به سمت بازسازی بافت‌های فرسوده حرکت کنند.“ (خبرگزاری صدا و سیمای رژیم 1دی 96)

وضعیت ناایمن بودن بافتهای فرسوده در تهران به گونه‌یی است که به گفته دبیر کارگروه ملی زلزله: ”اگر زلزله‌ای به بزرگی زلزله کرمانشاه در تهران رخ دهد، ۲۰۰هزار ساختمان تخریب کامل و ریزش خواهند داشت و ریزش این تعداد ساختمان به‌طور قطع یک میلیون کشته و مصدوم خواهد داشت که این یک فاجعه است“.

این مهره حکومتی در ادامه می‌گوید: ”آمار کشته و مصدوم شدن یک میلیون نفر در زلزله احتمالی تهران با بزرگی هفت ریشتر ناشی از ریزش ساختمانها بوده که اگر مخاطرات ثانوی زلزله از جمله انفجارها را حساب کنیم این رقم بزرگ‌تر خواهد شد“. (خبرگزاری مهر 30آبان 96)

در زلزله کرمانشاه هم شاهد بودیم که خسارات مالی و جانی زیادی به همراه داشت آن‌چنان که در زمینه ویرانی ناشی از این زلزله استانداری کرمانشاه اعلام کرد هفت شهر و بیشتر از ٧٧، ٥درصد از روستاهای کرمانشاه یعنی چیزی حدود یک‌هزار و ٩٤٠ روستا در زلزله ویران شده‌اند. (خبرگزاری ایسنا 22آبان 96)

به اعتراف معاون بنیاد مسکن رژیم بر اساس آمارهای اولیه دست‌کم ۱۲هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در زلزله اخیر کرمانشاه به‌طور ۱۰۰درصد تخریب شدند. (روزنامه دنیای اقتصاد 22آبان 96)

اما چرا زیرساختها فرسوده‌اند و چرا در بسیاری از مناطق و شهرهای ایران بد مسکنی وجود دارد طوری که جان 19میلیون نفر افراد بدمسکن در خطر است؟
چرا به گفته وزیر مسکن رژیم 8میلیون نفر در شهرهای کشور در بافت قدیمی زندگی می‌کنند. ؟
علت را باید در فقر و عدم تمکن مالی مردم جستجو کرد، که در حاکمیت آخوندی به زیر فقر کشیده شده‌اند و ناگزیرند در بافتهای فرسوده زندگی کنند.
علت را باید در فقر مردم دید که زمانی اقدام به ساختن خانه می‌کنند، نه تنها نمی‌توانند استانداردهای لازم برای ساختمان سازی را رعایت کنند، بلکه در بسیاری از شهرها و روستاهای کشور مردم ناگزیر به ساختن خانه‌های خشتی و گلی و کپری هستند.

وقتی در استان تهران مسئولان رژیم اعتراف می‌کنند که زیرساختها فرسوده و بدمسکنی یک مشکل عمده است، طبعاً در مناطق محروم و دور افتاده وضعیت اسفناکتر است.

اما با وجود این وضعیت و با وجود هشدارها و اخطارهای مقامات دولت آخوند حسن روحانی، و با وجود این‌که خود آنان نیز متوجه وضعیت نامناسب مسکن ها و زیرساختهای شهری فرسوده هستند، اما دولت ضد‌مردمی حسن روحانی هیچ اقدام عملی در تغییر زیرساختهای فرسوده و در راستای مقاوم سازی زیرساختها انجام نمی‌دهد. هیچ بودجه‌یی برای آن در نظر نگرفته است و اولویت یک تا صد بودجه دولت همان ارگانهای سرکوب و تروریستی و نهادهای وابسته به سیستم ولی‌فقیه و آخوندها است.

علت رها شدن 8میلیون نفر در شهرهای کشور و بافتهای قدیمی کشور در یک کلام کلیت همین رژیم ویرانگر و غارتگر ولایت‌فقیه است و نه چیز دیگر.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3cbe3934-5dd8-4e82-8035-46bc8f24251c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات