728 x 90

بحرانهای درونی نظام و اولویت جنگ‌افروزی

سخن روز
سخن روز

خلیفهٔ ارتجاع روز یکشنبه ۳۱تیر در دیدار با اعضای مجلس رژیم، ضمن روضه‌خوانی درباره «صدای واحد» در جنگ گرگها، جنگ‌افروزی در منطقه را اولویت نظام و «هم‌چنان مسألهٔ اول دنیای اسلام» توصیف کرد و افزود: «آنچه که من درباره مسائل خارجی و فعالیت حوزه دیپلماسی و اینها برای مجلس عرض کردم یکی از مصادیقش همین مسأله غزه است آرام نگیرید ساکت نمانید کار مهم است الآن درسته که با گذشت ماه‌ها آن شور اولیه در خیلی از افراد نیست اما حقیقت امر این است که همان اهمیت روزهای اول امروز وجود دارد بلکه بیشتر قدرت مقاومت روزبه‌روز بیشتر خودش را دارد نشان می‌دهد».

همزمان، خاورمیانه شاهد گسترش منطقه‌یی‌ جنگ با حملهٔ پهپادی حوثی‌ها به تل آویو و حمله هوایی اسراییل به حدیده و حملات موشکی بعدی حوثیها در دریای سرخ است و نگاهها به سمت «سر مار» جنگ‌افروزی در بیت‌العنکبوت ولایت جلب شده است.

جمعه بازارهای خامنه‌ای هم به‌دنبال حملهٔ حوثی‌ها شاهد دود و دم‌های جنگ‌افروزانه بود. از جمله آخوند عاملی در نمایش جمعه رژیم در اردبیل (۲۹تیر) گفت: «تا به‌حال انصارالله دو شهر ساحلی ایلات و حیفا را با پهپاد می‌زد حالا اولین بار خود تل آویو را نشانه گرفت و در چند متری سفارت آمریکا پهپاد انتحاری را منفجر کرد. این پهپاد از تمام رادارهای آمریکایی و اروپایی گذشته از گنبد آهنین رد شده و مرکز اسراییل آن هم بیخ گوش سفارت آمریکا را نشانه گرفته است».

دربارهٔ شعله‌ور شدن جنگ در یمن و دریای سرخ، رویترز به‌نقل از یک مقام نظامی اسراییل گزارش کرد که جنگنده‌های اف. ۳۵ اسراییل به زیرساختهای انرژی حوثی‌ها حمله کردند و یاد آو رشد که حوثیهای وابسته به رژیم ایران، مسئولیت حمله به تل‌آویو را به عهده گرفته‌اند و نیروهای نیابتی رژیم ایران آن را تبریک گفته‌اند.

ارتش اسراییل با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد در پاسخ به حمله پهپادی حوثی‌های وابسته به رژیم ایران به تل آویو، جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائیل، عملیات گسترده‌یی را در ۱۸۰۰ کیلومتری اسراییل علیه اهدافی در بندر حدیده انجام دادند. بندر حدیده به‌عنوان گلوگاه ورودی تسلیحات رژیم ایران برای حوثیهای تروریست و منبع اقتصادی قابل توجهی برای آنها عمل می‌کرد.

زود دویچه سایتونگ آلمان نیز نوشت: با حمله هوایی به یمن، اسراییل پیامی آتشین به رژیم ایران ارسال می‌کند. زود دویچه سایتونگ از قول محافل امنیتی اسراییل می‌نویسد: اگر نیروی هوایی ارتش بتواند به بندر حدیده در فاصله ۱۷۰۰ کیلومتری حمله کند، مطمئناً می‌تواند اهدافی را در تهران نیز که ۱۵۰۰ کیلومتر دورتر است، هدف قرار دهد.

از سوی دیگر، پاسدار رحیم صفوی دستیار و مشاور خامنه‌ای درباره حملات موشکی و پهپادی رژیم به اسراییل تحت عنوان «وعده صادق» گفت: «مقام معظم رهبری در این عملیات تصمیمی گرفتند که در طول حیات اسراییل طی ۷۸ سال گذشته بی‌سابقه بود و هیچ رهبری و هیچ کشوری جرأت آن را نداشت؛ شلیک صدها موشک و پهپاد به اسراییل شوخی نیست» (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۸تیر ۴۰۳).

پاسدار رحیم صفوی در ادامه افزود: یک ماه دیگر اربعین شهدای کربلاست و ۱۰ تا ۲۰ میلیون نفر به کربلا راهپیمایی می‌کنند، اگر این ۲۰ میلیون نفر یک مقداری مسیر خود را تغییر دهند و به سمت قدس بروند برای آزادی فلسطین، چه کسی می‌تواند در برابرشان مقاومت کند؟».

اظهارات دستیار خامنه‌ای که بیانش آن هم از سوی یک فرد نظامی به‌غایت ابلهانه است، قبل از هر چیز بیانگر استفاده خامنه‌ای و مشاوران و امام جمعه‌هایش از جنگ‌افروزی خارجی در کنار اعدام و سرکوب داخلی، برای مهار اوضاع بحرانی نظام در جامعه انفجاری است. از همین روست که خلیفهٔ ارتجاع در دیدارش با اعضای مجلس ارتجاع و پزشکیان، ضمن هشدار در بارهٔ خطر جنگ‌وجدال درونی، درباره اولویت جنگ‌افروزی خاطرنشان می‌کند که «همان اهمیت روزهای اول امروز هم وجود دارد بلکه بیشتر».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8febd1d4-9f8a-41fd-a491-b844a83b70fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات