728 x 90

«جامعه خشمگین» و وحشت نظام

درگیری مردم با نیروهای سرکوبگر در آبان ۹۸
درگیری مردم با نیروهای سرکوبگر در آبان ۹۸

سردمداران، مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی در موقعیتها و مناسبتهای مختلف، به شرایط عینی و انفجاری جامعه، شکاف عمیق شونده بین مردم و حاکمیت و اعتراضات گسترش یابنده مردمی و پایان آستانه تحمل مردم اعتراف می‌کنند.

پاسدار محمد باقر قالیباف در مورد «چالش جدی» نظام می‌گوید: «چالش جدی ما این هست که ما از ابتدای انقلاب هر چه زمان گذشت مردم را در همه عرصه‌ها خرد خرد حذف شان کردیم حالا نمی‌خواهم بحث کنم واقعاً بحث مفصلی دارد» (تلویزیون شبکه خبر ۶آبان ۱۴۰۰).

برای توضیح وضعیت مردم البته به بحث مفصل نیاز نیست. واقعیتهای زندگی و معیشت مردم از یکطرف و سرکوب و چپاول آخوندی ار طرف دیگر به‌خوبی گویاست.

محسن زنگنه عضو مجلس ارتجاع با ابراز نگرانی از انفجار خشم مردم گفت: «الآن جامعه دیگه در آستانه تحمل نهایی خودش هست. اگر مجدد ما به هر شکلی جامعه را تحریک بکنیم این تورم حتی ده درصدش دیگه الآن انفجار است» (تلویزیون شبکه پنج ۵آبان ۱۴۰۰).

یکی از آخوندهای وابسته به باند اصلاح‌طلبان قلابی به نام فومنی در مورد عملکرد ۴۰ساله نظام گفت: «همه‌اش قول دادیم به این مردم خیلی‌هایش را عمل نکردیم ما خیلی بد عمل کردیم من از این مردم واقعاً من از طرف جمهوری اسلامی عذر می‌خواهم» (خبرگزاری دانشجو ۶آبان ۱۴۰۰).

و روزنامه حکومتی شرق درباره موقعیت جامعه جوشان نوشت: «کمابیش به این باور مشترک رسیده‌ایم که جامعه ما یک جامعه خشمگین است. جامعه‌یی که آستانه تحمل‌پذیری پایینی دارد و شهروندان آن کنترل چندانی بر خشم خود ندارند. خشمی هیجانی و مهارناپذیر که از رخسار تا گفتار و رفتار ما را دربر می‌گیرد. در چنین فضای ملتهبی، خشونت کلامی و رفتاری در ذهن و جان ما رسوخ کرده و در کسری از ثانیه جرقه‌ای کوچک می‌تواند از آتشفشان ژرفای وجودمان شعله‌ور و به خشونتی فیزیکی یا نزاعی مرگ‌بار تبدیل شود» (شرق. ۵آبان۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی اعتماد نیز در مورد بهانه مردم برای اعتراض و قیام نوشت: « «نارضایتی‌ها از گرانی کالاها این روزها به اندازه‌ای زیاد شده که برخی افراد منتظر یک بهانه هستند و چه بهانه‌یی بهتر از این‌که یک‌باره قیمت بنزین افزایش پیدا کند و موجب تنشهای سیاسی و اجتماعی همانند آبان ۹۸ شود» (اعتماد ۵آبان ۱۴۰۰).

این نگرانی آن‌چنان است که پس از هک شدن سامانه هوشمند پمپ بنزینها، آخوند رئیسی جلاد به جای شرکت در نشست همسایگان افغانستان در تهران، سراسیمه برای کنترل وضعیت اقدام به بازدید از یک پمپ‌بنزین کرد و به وزارت نفت رفت.

پاسدار احمد وحیدی وزیر کشور نیر در ملاقات با امام جمعه خامنه‌ای در رشت، ضمن ابراز خوشحالی از این‌که نظام از این واقعه جان سالم بدر برد، گفت: « دشمن برای آبان ماه برنامه‌ریزی کرده و این آغاز آن قلمداد می‌شود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۶آبان ۱۴۰۰).

پاسدار علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت رژیم هم از این‌که این حادثه منجر به «آشوب» نشده» ابراز خوشحالی کرد و در توئیتر خود نوشت: «حمله سایبری به سامانه سوخت شکست اما خط دوم آن با اقدام هماهنگ و به موقع دستگاههای اجرایی، امنیتی و رسانه‌ها، دشمن را در هدفش یعنی به آشوب کشیدن ایران ناکام گذاشت» (توئیتر علی شمخانی۶ آبان ۱۴۰۰).

ممکن است در بسیاری کشورها نیز اتفاقاتی مشابه آنچه که در مورد پمپ بنزین‌ها افتاد صورت بگیرد، اما از آنجایی که مردم آنها مانند مردم ایران سرکوب شده و غارت شده نیستند، سران و مسئولان آنها نگران شورش و قیام مردم خود نیستند.

علت خوشحالی پاسدار علی شمخانی، پاسدار احمد وحیدی و سایر سرکردگان رژیم را در موقعیت انقلابی در جامعه و حتمیت وقوع قیامی گسترده‌تر از قیام آبان ۹۸ باید جستجو کرد

آن دشمنی هم که بیش از همه دشمنان سران رژیم از جمله پاسدار شمخانی از آن هراس دارند، مقاومت سازمان‌یافته و نقش جوانان و کانون‌های‌شورشی در ایجاد جرقه قیام و خیزش است.

اخبار و جعلیات روزانه رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی علیه مقاومت، بر وضوح این امر دلالت دارد.

به راستی چه دشمنی غیر از این مقاومت همواره درصدد مهیا نمودن اسباب کار برای اعتراض و قیام مردم بوده است؟

این واقعیتی است که رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی به صراحت به آن اعتراف می‌کنند.

سایت حکومتی رسا نیوز ۶شهریور۱۴۰۰ نوشت: «ضد انقلاب به‌خط شد تا با ایجاد بحرانی جدید در حوزه سوخت، دوباره آشوب گسترده‌تری از آبان ۹۸ را رقم بزند که البته تیرشان به سنگ خورد. آخرین پیامی که این حمله سایبری داشت، زنده کردن اتفاقات و وقایع تلخی بود که با حضور تیم‌های عملیاتی و ترور سازمان منافقین رخ داد. بنابراین می‌توان گفت خوشبختانه این حادثه و حمله به‌خیر گذشت؛ . . این حادثه می‌توانست به یک بحران امنیت ملی تبدیل شود که خوشبختانه تیر دشمن به سنگ خورد».

و آخوند دری نجف آبادی امام جمعه خامنه‌ای در اراک نیز گفت: «حرکت‌های منافقین فصل‌الخطاب» است و آنها «در گوشه و کنار کشور و خارج از کشور به‌دنبال ضربه زدن به انقلاب (بخوانید نظام آخوندی» هستند» (خبرگزاری صدا و سیما ۵آبان ۱۴۰۰).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d58119d-d83d-4f32-b856-f967dcfc24d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات